Nu flytter jeg
Nu flytter jeg
Endelig sker der noget godt. Nu har jeg fundet bolig i Malmö.
- Skal jeg fremleje min bolig først eller skal jeg skrive under lejekontarkten i Sverige?
- Hvornår skal jeg oplyse DK min flytning? Og hvor skal jeg hen i DK for at oplyse min flytning?
- Skal jeg fremleje min bolig først eller skal jeg skrive under lejekontarkten i Sverige?
- Hvornår skal jeg oplyse DK min flytning? Og hvor skal jeg hen i DK for at oplyse min flytning?
-
fundiver199
Re: Nu flytter jeg
Du skal på Skatteverket i Sverige, så giver de besked til den kommune, som du flytter fra. Som flyttedato vælger du selvfølgelig enten den dato, hvor du faktisk råder over lejligheden eller den eventuelle senere dato, hvor du i praksis flytter.
Fremleje af din danske bolig er et helt separat emne, det har ikke noget at gøre med at melde flytning.
Fremleje af din danske bolig er et helt separat emne, det har ikke noget at gøre med at melde flytning.
Dvs. når jeg har skrevet under på lejekontrakten, skal jeg til skatteverket for at melde mig ind og søge om svensk nummer. Er det det eneste man skal?
-
fundiver199
Som dansk statsborger: Ja. Når din kone kommer til landet, så skal hun efterfølgende også en tur på Migrationsverket.
Men herudover skal du selvfølgelig også ordne andre praktiske ting omkring skat og telefon og meget andet.
Men herudover skal du selvfølgelig også ordne andre praktiske ting omkring skat og telefon og meget andet.
Ja, jeg skal forbi skat fordi jeg skal arbejde i DK. Jeg har også tænkt mig at kontakte skat her i DK, inden jeg reelt flytter for at høre nærmere. Og ja vi skal forbi migrationsverket for at søge opholdskort til min mand når han kommer som turist.
Men hvad mener du med telefon?
Men hvad mener du med telefon?
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Hvis du ikke allerede har studeret den her: http://www.oresunddirekt.dk/
så er det nu, du skal.
Jeg tror, fundiver med telefon tænker på opsigelse hhv. oprettelse, af evt. fastnet - og måske også køb af svensk sim-kort
så er det nu, du skal.
Jeg tror, fundiver med telefon tænker på opsigelse hhv. oprettelse, af evt. fastnet - og måske også køb af svensk sim-kort
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG