Skattepenge retur
-
sandmonkey
Skattepenge retur
Hej
Min mand og jeg blev viet i DK August 2010, og jeg har lige været inde på skats hjemmeside og kan se at jeg får 22000,- retur fra skat iht årsopgørelsen. Er det fordi de trækker noget fra hans fradrag, eller er det hele beløbet, eller har de slet ikke beregnet hans fradrag? (han har ikke benyttet sig af sit fradrag endnu) og såvidt jeg ved er fradraget da på 45000,- ik sandt?
Mvh
Min mand og jeg blev viet i DK August 2010, og jeg har lige været inde på skats hjemmeside og kan se at jeg får 22000,- retur fra skat iht årsopgørelsen. Er det fordi de trækker noget fra hans fradrag, eller er det hele beløbet, eller har de slet ikke beregnet hans fradrag? (han har ikke benyttet sig af sit fradrag endnu) og såvidt jeg ved er fradraget da på 45000,- ik sandt?
Mvh
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Skattepenge retur
Jo, men du må ind og regne på det - du får jo ikke fradraget i kr. og øre som sådan, men det lægges oveni dit eget, og så beregnes der skat.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Det er korrekt, at bundfradraget er på 42.900 kroner. Men i praksis får man kun udbetalt det, der hedder skatteteknisk beløb, og det ligger på omkring 18-20.000 kroner. Resten må være overskydende skat fra din egen indkomst.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Hej
Min mand og jeg er blevet gift i oktober 2010. Jeg har været ind og kigge på skats hjemmeside og kan se at vi får 19.595 kr tilbage i skat. Først troede jeg det var en fejl, men ved at læse overstående kan det jo godt være. Siden januar har jeg fået hans fradrag på ca. 2500 kr.
Jeg aner ikke noget om hvordan man beregner skat osv. men tror I overstående paaser, eller skal jeg ekstra checke det hos skat?
Min mand og jeg er blevet gift i oktober 2010. Jeg har været ind og kigge på skats hjemmeside og kan se at vi får 19.595 kr tilbage i skat. Først troede jeg det var en fejl, men ved at læse overstående kan det jo godt være. Siden januar har jeg fået hans fradrag på ca. 2500 kr.
Jeg aner ikke noget om hvordan man beregner skat osv. men tror I overstående paaser, eller skal jeg ekstra checke det hos skat?
You are in thoughts again today as you so often are, & I can not help but wish, sometimes, you were not quit so far.. But life has spots for both of us, & even though we are far apart, you are never any further then right here in my heart <3
-
sandmonkey
Aha!
Mange tak for informationen!
Mange tak for informationen!
hej forum
hvor lang tid skal man vente for en afgørelse om sin ægtefælles personfradrag.
vi søgte d. 24.1 og en uge siden fik vi at vide at vi vil få svar idag , eller når årsgørelse 2010 er klar altså den 8.3
til Suza , hvor længe måtte du vente i jeres sag
Tak
hvor lang tid skal man vente for en afgørelse om sin ægtefælles personfradrag.
vi søgte d. 24.1 og en uge siden fik vi at vide at vi vil få svar idag , eller når årsgørelse 2010 er klar altså den 8.3
til Suza , hvor længe måtte du vente i jeres sag
Tak
Hej alle
Jeg tilslutter mig lige emnet........
Min mand skal iflg. årsopgørelse have 1.300 kr tilbage.......der står et eller andet med grøn check.....
Så tænker jeg jo lige............hvordan kan han får noget som helst tilbage når han hverken arbejde eller modtaget nogen som helst ydelser og jeg bruger han fradrag som jeg er jo berettiget til .
Kan nogen forklare det eller har oplevet de tsamme ?
Vi er bare lidt utrygge ved at modtage nogen penge hvis man i den sidste ende ikke er berettiget til dem.....
Tak på forhånd
Min mand skal iflg. årsopgørelse have 1.300 kr tilbage.......der står et eller andet med grøn check.....
Så tænker jeg jo lige............hvordan kan han får noget som helst tilbage når han hverken arbejde eller modtaget nogen som helst ydelser og jeg bruger han fradrag som jeg er jo berettiget til .
Vi er bare lidt utrygge ved at modtage nogen penge hvis man i den sidste ende ikke er berettiget til dem.....
Tak på forhånd
-
mh1
- Kontakt:
Det er vel ikke en af de fup-meddelelser, der er blevet advaret om?
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Nej det tror jeg ikke for det er jo på www.skat.dk på min mands årsopgørelse vi var inde aat kigge på......
-
mh1
- Kontakt:
Aha, det er ikke skattepenge retur, men kompensation for 'grønne afgifter' - tjek her:
http://www.dinepenge.dk/skat/groen-chec ... e-danskere

http://www.dinepenge.dk/skat/groen-chec ... e-danskere
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Til happy83,
Jeg synes alligevel, at det lyder mærkeligt, at din mand får det tilbage, når du nu bruger hans fradrag og han ikke har indkomst - måske du skal dobbeltjekke med skattekontoret.
Jeg synes alligevel, at det lyder mærkeligt, at din mand får det tilbage, når du nu bruger hans fradrag og han ikke har indkomst - måske du skal dobbeltjekke med skattekontoret.
-
Nashenas_Dk
- Geografisk sted: Danmark
Det skal min kone også, selv om hun ikke får penge nogen steder fra...happy83 skrev:Hej alle
Tak på forhånd
-
mh1
- Kontakt:
Det er, fordi det netop IKKE er skattepenge retur.
Prøv nu lige at klikke på linket i mit indlæg ovenfor. ALLE voksne køber jo et eller andet, om det så er med lommepenge fra ægtefællen, og derfor der det besluttet at ALLE i Danmark skal have en 'grøn check'.
Prøv nu lige at klikke på linket i mit indlæg ovenfor. ALLE voksne køber jo et eller andet, om det så er med lommepenge fra ægtefællen, og derfor der det besluttet at ALLE i Danmark skal have en 'grøn check'.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Som jeg læser det, er det en skattemæssig kompensation for de forhøjede afgifter/skatter på brændsel og fødevarer, og dermed jo også en tilbagebetaling - men det er da fint, hvis jeres ægtefæller har fået det, dejligt...
-
moseldyret
Det kan godt betale sig at få en selvstændig revisor til at kikke på jeres selvangivelse, nu som i jeres tilfælde ved indgåelse i ægteskab. Det kan godt være lidt kludret at finde rundt i selv. Det er ikke særligt dyrt – hvilket det derimod kan blive, hvis man selv laver en fejl.