Højtuddannet udlændinge - stadig arbejdsledigt...
Re: Højtuddannet udlændinge - stadig arbejdsledigt...
Hvilken uddannelse har din mand? Måske kan den være adgangsgivende til en dansk uddannelse? Det lykkedes for min mand på den måde at komme ind på sin uddannelse, uden dokumenterede danskkundskaber, dog kun med elevløn men det er da absolut bedre end ingenting, og vigtig for den udenlanske ægtefælles selvværd. Min mand er supertilfreds synes faktisk det er fantastisk at man kan få penge for at uddanne sig, og at uddannelsen er gratis
Det hjælper ikke ar skændes med sagsbehandlerne på kommunen; vi som er FS via EU retten har en meget lav priotering.
-
Maria1Kazmi
Hej tak for svar min mand er uddannet Markedføringsøkonom fra Asien.
Han har ikke fået sine eksamens beviser med herop derfor var der heller intet hjælp at hente fra Cirus
. Han blev udlært for 10 år siden og har været selvstændig siden så han har ikke papir på sig og det er ikke så nemt at rejse tilbage og hente beviserne.
Vi er Familiesammenført efter de danske regler.Hilsen Maria
Han har ikke fået sine eksamens beviser med herop derfor var der heller intet hjælp at hente fra Cirus
Vi er Familiesammenført efter de danske regler.Hilsen Maria
Ja så er det jo svært at bevise at man er højt uddannet uden papirer spec i et land som DK hvor papir er alfa og omega. Hvad med at søge en læreplads inden for detail handlen og så på længere sigt starte eget firma her i DK?
Mon ikke kommunen kunne hjælpe lidt med det?
Mon ikke kommunen kunne hjælpe lidt med det?