Permenent opholdstilladelse efter EU..

Her kan du skrive om/søge information om, hvorledes man opnår permanent opholdstilladelse i Danmark og/eller får dansk statsborgerskab.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
DLK58
Geografisk sted: DANMARK

Permenent opholdstilladelse efter EU..

Indlæg af DLK58 » 07.03.2011 07:58:03

Hej Alle sammen. Jeg har et par spørgsmål vedr. Permenent opholdstilladelse.
Min mand har fået 5 års opholdkort efter EU-reglerne, da vi har været bosat i Sverige.
Min mand fik sin opholdskort sidste år, det kan godt være der lang tid til han skal søge om PO, men vi har et par spm. vi ville opklare.

Han har fået vide af et par venner, at vis man ville søge om PO så skal man vist arbejde 4 år og udfører Danskuddannelse 3, kan det godt passe???

Jeg er nemlig lidt forvirret.. Det der pointsystem osv. gælder det også dem der har brugt EU-reglerne.
Og vil tilføje at min mand er Tyrkisk Statsborger.

Håber nogen ville hjælpe os med svarer på vores spm. :)
Forsæt en god dag alle sammen...
TüRKiYE - - - FENER BAHCE

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Permenent opholdstilladelse efter EU..

Indlæg af mh1 » 07.03.2011 09:23:24

Kort og godt NEJ.

Der er ingen krav om andet end 5 års lovligt ophold, før der kan udstedes permanent opholdskort.
mh
Rådgiver for ÆUG

DLK58

Indlæg af DLK58 » 07.03.2011 09:28:02

Okey, Mange tak.
Ved ikk men folk går og siger mange ting til mand, du skal gøre dat du skal gøre dit. Jeg fortæller ham at det skal han ikke, Men han tror på det han høre af andre.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 07.03.2011 11:27:29

Der er mange, som slet ikke forstår konceptet med, at der findes noget parallel EU-lovgivning, som står over f.eks. den danske nationale lovgivning. Og hvis din mand tror mere på de ting, som andre fortæller ham, end på hvad du siger, ja så har I da en udfordring i jeres forhold.

Hvis din mand ellers kan dansk eller engelsk, kunne en god løsning måske være, at du fandt frem til de relevante sider på Nyidanmark, hvorefter I kan sætte jer ned og læse dem sammen. Hvis din mand kan læse noget på de danske myndigheders egen hjemmeside, så tror han vel på det. Trods alt. :wink:

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 07.03.2011 14:04:45

DLK58 har s'mænd ikke noget større problem end alle andre, som er gift med tyrkiske mænd (inkl. tyrkiske kvinder): tyrkiske mænd tror meget mere på, hvad andre (tyrkiske) mænd fortæller dem, end de tror på, hvad en hvilken som helst kvinde fortæller dem. :?

Tyrkere tror ISÆR ikke på, hvad deres nærmeste fortæller dem, og slet ikke, hvis det kommer fra en, der virkelig har forstand på det. Ikke en af min kære jurist-mands højtuddannede søskende tror på ham, når han giver dem juridisk vejledning, de tror hellere på, hvad en læge, ingeniør, økonom eller for den sags skyld viceværten fortæller dem. Når det så går galt, kommer de klynkende ... :mrgreen:

Og DLK58, jeg har efterhånden erfaret at misundelse er meget udtalt blandt tyrkere, så din mands venner kan meget vel tale mod bedre vidende, bare for at han ikke skal føle sig for godt tilpas, og måske også fordi de selv eller nogen andre, de kender, har problemer med de danske regler.
mh
Rådgiver for ÆUG

DLK58

Indlæg af DLK58 » 07.03.2011 17:04:31

Mh - Jeg giver dig fuldtændig ret i. Han vil heller tro på det andre tyrker der går rundt og siger, stedfor hvad jeg siger. Har fortælt ham 100 gange at disse regler ikke gælder ham.
Typisk tyrkisk mænd :p

Fundiver199 - Vi har læst reglerne sammen, og en vi kender som er sagsbehandler har også fortælt ham reglerne,men jaa :)

Besvar