Sagen kort 2 tyrkiske mænd som har været gift med hollandske kvinder er blevet skilt og for deres opholdgrundlag skal behandles efter reglerne fra ca 1980 hvor de var meget mere lempelige ,pgr af en aftale med eu og tyrkiet
Som jeg tolker sagen kan den få betydning for álle tyrkiske statsborger ,også de par hvor den herboende ægtefælle er danskstatsborger som bliver fammilie sammenført med en en tyrkisk statsborger fra tyrkiet hvis den tyrkiske statsborger har opholdt sig i danmark og taget arbejde ,hvor det tidligere kun var den herboende tyrkiske statsborger og arbejdstagers ægtefælle der kunne slippe for diverse gebyre og og nogle andre små stramninger
så jeg vudere at toprak sagen alt efter hvordan udlst tolker det ,vil gøre det nemmere for tyrkiske statsborger at opnå permanent ophold i Danmark også selv om den ene ægtefælle er dansk statsborger
jeg er selvfølgelig meget usikker i min vudering der jeg ikke er sikker på om jeg har tolket sagen rigtigt så jeg ville blive rigtig glad hvis der er nogen der kunne komme med nogle imput eller en mere præcis vudering af hvad sagen vil betyde