Arbejde (job med løntilskud)
Arbejde (job med løntilskud)
Hej med Jer
Er der en der kan svare mig på om et job med løntilskud må tilbydes eller tages af personer som har en familiesamføringssag kørende.
Det jeg mener med det det er om mi mand som jeg er sammenført med har ret til at tage et job hvor kommunnen/staten yder tilskud til arbejdsstedet ?
Er der en der kan svare mig på om et job med løntilskud må tilbydes eller tages af personer som har en familiesamføringssag kørende.
Det jeg mener med det det er om mi mand som jeg er sammenført med har ret til at tage et job hvor kommunnen/staten yder tilskud til arbejdsstedet ?
Re: Arbejde (job med løntilskud)
Spørgsmålet er vel, om din mand får dagpenge fra en a-kasse? I så fald må han naturligvis gerne tage et løntilskudsjob, hvis han ellers opfylder betingelserne.
Nej min mand får ikke dagpenge…….han får ingenting det er mig der forsørger ham…….han har overhovedet ikke været i arbejde endnu men kunne godt tænke si det….
….der kunne muligvis blive tale om sådan et job han kunne får for ligesom at komme ud på arbejdsmarkedet……så inden jeg sætter det helt store i gang med arbejdsstedet så er det jo rart at vide om det overhovedet er et job han må tage imod…..
….der kunne muligvis blive tale om sådan et job han kunne får for ligesom at komme ud på arbejdsmarkedet……så inden jeg sætter det helt store i gang med arbejdsstedet så er det jo rart at vide om det overhovedet er et job han må tage imod…..
-
fundiver199
Der er kun regler om, at familiesammenførte par ikke må modtage ydelser efter Lov om Aktiv Socialpolitik eller Integrationsloven, d.v.s. bistandshjælp, starthjælp og revalidering.
Alt andet må man gerne modtage, og man må naturligvis også gerne tage imod de arbejdsmarkedsrelevante tilbud, som kommunen ifølge Integrationsloven er forpligtet til at give en.
Det ville jo også være noget absurd, hvis kommunen var forpligtet til at give et tilbud, men personen ikke måtte tage imod det uden at miste sin opholdstilladelse
Alt andet må man gerne modtage, og man må naturligvis også gerne tage imod de arbejdsmarkedsrelevante tilbud, som kommunen ifølge Integrationsloven er forpligtet til at give en.
Det ville jo også være noget absurd, hvis kommunen var forpligtet til at give et tilbud, men personen ikke måtte tage imod det uden at miste sin opholdstilladelse
Helt enig bestemt...........
Jeg ville jos bare være sikker på at vi ikke gjorde noget imod reglerne......
For jeg kunne ikke finde noget om det..........
Tak for jeres svar
Håber I også svarer for det andre ting jeg har spurtg om
her i forummet
Jeg ville jos bare være sikker på at vi ikke gjorde noget imod reglerne......
For jeg kunne ikke finde noget om det..........
Tak for jeres svar
Håber I også svarer for det andre ting jeg har spurtg om
-
solskinsglad
Min mand fik tilbudt et job i et køkken på et plejehjem via kommunen, mens han modtog danskundervisning om aftenen. Det var et led i hans integration, og hans løn var betalt af kommunen. Vi er familiesammenført efter danske regler.
Min mand har ikke fået tilbudt noget endnu han går kun I skole.......det er mig eller os selv der vil finde noget arbejde.........så jeg kontaktede selv et arbejdssted.....
Men iflg. reglerne er det vel kommunnen der har det til opgave.........
Han har heller ikke hørt noget fra hans kontaktperson/sagsbehndler over på jobcentret siden hav var til en smatale ved vedkommende i juni sisdte år troj jeg det var..... selv om han fik a tvide den gang at hun il indkalde ham hver 3. måned.
Jeg ved ikke hvordan det der introduktionsprogrammer foregår men skal vi selv hendvende os til hende eller hvad..........det er også mere for at man ikke bliver glemt i systemet.....
Men iflg. reglerne er det vel kommunnen der har det til opgave.........
Han har heller ikke hørt noget fra hans kontaktperson/sagsbehndler over på jobcentret siden hav var til en smatale ved vedkommende i juni sisdte år troj jeg det var..... selv om han fik a tvide den gang at hun il indkalde ham hver 3. måned.
Jeg ved ikke hvordan det der introduktionsprogrammer foregår men skal vi selv hendvende os til hende eller hvad..........det er også mere for at man ikke bliver glemt i systemet.....
Vores situation er lidt det samme, så jeg gjorde det, at jeg selv tog kontakt. Det gjorde jeg i december. Hun skrev så et brev til min mand i Januar, hvor de fik en snak og hun sagde til ham i næste måned kontakter en jobkonsulent ham, så de kan se hvad der er jobmuligheder. Så mit råd...Ta og kontakt dem:0)
Vi var til møde med min mands sagdbehandler på kommunen hvor vi skulle underskrive kontrakt og alt det der.. der fortalte hun om at vi kunne få løntilskud.. men hverken kommunen eller jobcenteret kan hjælpe med job.. de vil dog gerne sende ham i praktik uden at han får betaling for sit arbejde..
Vi kommer så op på jobcenteret hvor konsulentet siger at hun ikke kan hjælpe os men noget og at min mand ikke må modtage løntilskudet da det så vil gå ud over hans garanti.
Så var jeg jo lidt forvirret så jeg ringede til US og de bekræftede at min mand MÅ IKKE modtage løntilskud.
Nu skriver i så herinde at han godt må.. jeg ved snart ikke hvad man skal gøre.. det er ikke til at finde job.
Så må jeg lige høre... Jeg får hans skattefradrag fordi vi er gift.. er det så også et problem for garantien ??
Hilsen Trine
Vi kommer så op på jobcenteret hvor konsulentet siger at hun ikke kan hjælpe os men noget og at min mand ikke må modtage løntilskudet da det så vil gå ud over hans garanti.
Så var jeg jo lidt forvirret så jeg ringede til US og de bekræftede at min mand MÅ IKKE modtage løntilskud.
Nu skriver i så herinde at han godt må.. jeg ved snart ikke hvad man skal gøre.. det er ikke til at finde job.
Så må jeg lige høre... Jeg får hans skattefradrag fordi vi er gift.. er det så også et problem for garantien ??
Hilsen Trine
-
fundiver199
Ja det er klart, at du bliver forvirret, når du taler med indtil flere offentligt ansatte, som ikke kender de regler, de skal administrere. I guder hvor bliver man dog træt nogle gange