Rigtig vred på Udlændinge service.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Tanja72

Rigtig vred på Udlændinge service.

Indlæg af Tanja72 » 18.02.2011 23:20:40

Kære venner, har brug for at komme ud med noget vrede som er ved at koge op inde i mig.

Gang på gang læser og hører fra folk at de har fået afslag på det ene eller andet grundlag. Jeg har det som om Udlændinge service nok skal finde på en latterlig grund( i mine øjne) til at give afslag.

Enten er der ikke nok kvitteringer, bankudskrifter, børn der fortsætter i danske børnehaver, arbejde for langt væk, lejligheden er for lille osv...... Hvad de hjerteløse mennesker dog ikke finder på for at give afslag.

Sagsbehandlerne graver dybt i vores privatliv, hvilket er ikke er rart.
Jeg er rigtig vred over at en eller anden "Tosse" skal bestemme, hvem jeg skal leve med, hvor jeg skal handle, hvordan jeg skal bo, og hvor mine børn skal gå i børnehave, hvilken bank jeg har, og hvor mine forsikringer er tegnet henne.

Det er MIT liv for fanden, JEG bestemmer over hvor MINE børn går i instution. JEG bestemmer over hvor mange gange om ugen jeg handler. JEG bestemmer hvilken bank jeg har. Hvis jeg har godt forhold og gode lånetilbud i min bank i DK, så vil jeg altså ikke skifte bank.

Jeg har været tilbage i DK i lidt over et år nu, kiggede i min pung imorges og tænkte pludselig på at jeg ikke har en eneste kvittering fra Føtex, Netto eller Lidl. For normale mennesker gemmer sgu da ikke de der dumme kvitteringer.

Alt i alt er jeg meget sur lige nu, for jeg synes at de er gået over stregen og forlanger alt for meget af os almindelige dødelige-.

Princess

Re: Rigtig vred på Udlændinge service.

Indlæg af Princess » 19.02.2011 00:58:47

HØRT!
Jeg kan kun give dig 110 % ret. Nogen gange er det umenneskeligt, med alle de krav.. Jeg bor selv i Malmø pt. med min tyrkiske mand. Jeg er flyttet fra Fyn til Malmø og fundet arbejde i København. Jeg føler ofte jeg er blevet "smidt ud" af mit eget land og er sikker på jeg ikke er alene om det :(

Det er en helt anden "verden" for mig herover og har stor længsel for at komme tilbage så hurtigt som muligt, til mine vandte omgivelser, venner og familie, men vil samtidig ikke forhaste mig af frygt for at han får afslag, når vi skal til at søge om at komme til Danmark igen. Når jeg har denne længsel for at komme "hjem" prøver jeg at holde hovedet koldt og tænker så på, HVORFOR jeg er her... fordi jeg vil bo sammen med min mand, i det land hvor jeg er statsborger og så må jeg bare kæmpe for det, selvom det til tider kan være rigtig hårdt!

Jeg har terpet side op og side ned inde på dette forum, for at søge om alt, hvad jeg kan komme i nærheden af, hvad jeg skal gøre og ikke gøre. Det er en uvurdelig hjælp de frivillige gør, for det hjælper rigtig, rigtig mange mennesker.. ved ikke hvad jeg skulle ha gjort uden den hjemmeside :shock:

Jeg har lavet en mappe, hvor ALT fra Sverige kommer i og på de 2 måneder jeg har boet herover, er det kommet MANGE bonner... og NEJ, normale mennesker gemmer ikke bonner på daglige vareindkøb... og slet ikke i 3,4,5 måneder eller måske længere tid.
Tænker nogen gange om det hele virker for planlagt, når man kigger samlet på det efter nogen måneder??? :roll:

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 19.02.2011 08:29:18

Jeg har egentlig fået nok af alt det.
Senest rettet af Tanja72 22.01.2015 18:22:00, rettet i alt 1 gang.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 19.02.2011 09:45:15

Sagsbehandlerne følger bare de instrukser, som de får. Det er regeringen og Dansk Folkeparti, der har aftalt, at ansøgninger om familiesammenføring til danske statsborgere efter EU-reglerne skal udsættes for en sådan ekstra nidkær kontrol.

Og formålet er selvfølgelig, at man gerne vil begrænse antallet af danskere, der får deres familie til Danmark på den måde ved at gøre det så "surt" og besværligt som muligt.

Tanja72 skriver, at man i forum hører om den ene efter den anden, som har fået afslag. Det er imidlertid ikke rigtigt. Det er længe siden, der i forum har været indlæg fra nogen, som har fået afslag efter EU-reglerne.

De indlæg, som Tanja72 omtaler, er fra nogen, der har fået breve fra US om, at de skulle fremsende yderligere dokumentation.

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 19.02.2011 10:58:20

fundiver199 skrev:Sagsbehandlerne følger bare de instrukser, som de får. Det er regeringen og Dansk Folkeparti, der har aftalt, at ansøgninger om familiesammenføring til danske statsborgere efter EU-reglerne skal udsættes for en sådan ekstra nidkær kontrol.

Og formålet er selvfølgelig, at man gerne vil begrænse antallet af danskere, der får deres familie til Danmark på den måde ved at gøre det så "surt" og besværligt som muligt.

Tanja72 skriver, at man i forum hører om den ene efter den anden, som har fået afslag. Det er imidlertid ikke rigtigt. Det er længe siden, der i forum har været indlæg fra nogen, som har fået afslag efter EU-reglerne.

De indlæg, som Tanja72 omtaler, er fra nogen, der har fået breve fra US om, at de skulle fremsende yderligere dokumentation.
Nej, jeg snakker om folk der reelt har fået AFSLAG, som jeg kender personligt, som jeg personligt har snakket med.
Senest rettet af Tanja72 22.01.2015 18:22:46, rettet i alt 1 gang.

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 19.02.2011 11:21:02

Det er meget interessant, hvad du fortæller. I ÆUG har vi længe haft et ønske om at udfordre den administration, der foregår på området. Men så længe ingen henvender sig til os med nogle konkrete sager, vi kan tage udgangspunkt i, så er det utroligt svært at gøre noget.

I det indlæg øverst i forum, som handler om afslag efter EU-reglerne, opfordres der ikke til, at man fortæller om sit afslag i forum. Der opfordres til, at man kontakter ÆUG´s rådgivning, hvor ens henvendelse så naturligvis behandles fortroligt.

Jeg synes, at du skal opfordre din veninde, som lige har fået afslag, til at skrive til ÆUG´s rådgivning og lade os kigge på afslaget.

Hvis hun også ønsker at få en advokat til at hjælpe sig med at klage over afslaget, så er det helt fint. Det ene forhindrer ikke det andet.

Som en kort kommentar er det nok ikke sådan, at din veninde kun har fået afslag på grund af et enkelt manglende papir. US kigger på helheden i sagen. Men i deres afgørelser skriver US altid, at "vi har i vores afgørelse lagt vægt på......" Og det kan let misforstås på den måde, at det så kun er den eller de få ting, de nævner, der var været årsag til afgørelsen.

MSH

Indlæg af MSH » 19.02.2011 12:47:25

Det er, som Fundiver også skriver, uhyre vigtigt, at folk der har deres vante gang her i ÆUG's forum henviser alle andre de måtte kende til siden/foreningen, så vi kan få samlet så mange erfaringer med US og IM's nuværende praksis.

Som sagt kan man sagtens henvende sig til ÆUG's rådgivning uden at få sine private forhold udbasuneret her.

MHT afslag pga manglende kvitteringer for dit el. dat, så er den praksis uden tvivl IKKE I OVERENSSTEMMELSE med gældende EU-ret, og hvis man vælger at søge om fri proces mod IM i en retssag, hvor de har begrundet deres afslag med manglende yderligere dokumentation udover hvad der kræves i Opholddirektivets art. 10, så vil man også vinde en sådan retssag, om ikke andet i sidste ende ved EU-domstolen.

Hvis alle bare sætter sig over i hjørnet og græder snot over et afslag i stedet for at gå til modangreb, SÅ BLIVER TINGENE BARE IKKE ANDERLEDES END DE ER NU!!!

MVH,

MSH.

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 19.02.2011 16:32:41

MSH skrev:Det er, som Fundiver også skriver, uhyre vigtigt, at folk der har deres vante gang her i ÆUG's forum henviser alle andre de måtte kende til siden/foreningen, så vi kan få samlet så mange erfaringer med US og IM's nuværende praksis.

Som sagt kan man sagtens henvende sig til ÆUG's rådgivning uden at få sine private forhold udbasuneret her.

MHT afslag pga manglende kvitteringer for dit el. dat, så er den praksis uden tvivl IKKE I OVERENSSTEMMELSE med gældende EU-ret, og hvis man vælger at søge om fri proces mod IM i en retssag, hvor de har begrundet deres afslag med manglende yderligere dokumentation udover hvad der kræves i Opholddirektivets art. 10, så vil man også vinde en sådan retssag, om ikke andet i sidste ende ved EU-domstolen.

Hvis alle bare sætter sig over i hjørnet og græder snot over et afslag i stedet for at gå til modangreb, SÅ BLIVER TINGENE BARE IKKE ANDERLEDES END DE ER NU!!!

MVH,

MSH.
Det er nemlig det jeg vil frem til :)
Senest rettet af Tanja72 22.01.2015 18:23:47, rettet i alt 1 gang.

MSH

Indlæg af MSH » 19.02.2011 18:20:14

Nej, ikke alle orker eller har råd til at kæmpe for deres ret.
Endnu et modbydeligt træk ved det Uretssamfund vi lever i nu...
Dog findes der trods alt en del gratis retshjælp at få forskellige steder, hvor de i hvert fald kan hjælpe med at påklage afgørelser og også søge om fri proces...
Men fantastisk godt at i også har valgt at tage kampen op. I sidste ende hjælper i jo mange flere end bare jer selv når i kæmper mod statsracismen i Integrationsministeriet.
Mvh

MSH.

reza4life

Indlæg af reza4life » 21.02.2011 00:50:33

Hej Tanja det er kedligt at i har fået afslag pga mangel på kvitteringer,det jeg ville vide er om jeres sagsbehandler er S.H for jeg sidder fast med hende,hun er total hardcore hun kræver den ene bevis efter den anden.Så kæmp til det sidste og giv ikke op.
Min sagsbehandler stammer fra samme land som jeg gør og har glemt at hendes far kom til landet som gæstearbejder tilbage i halvfjerdserne. :oops:

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 21.02.2011 07:55:27

reza4life skrev:Hej Tanja det er kedligt at i har fået afslag pga mangel på kvitteringer,det jeg ville vide er om jeres sagsbehandler er S.H for jeg sidder fast med hende,hun er total hardcore hun kræver den ene bevis efter den anden.Så kæmp til det sidste og giv ikke op.
Min sagsbehandler stammer fra samme land som jeg gør og har glemt at hendes far kom til landet som gæstearbejder tilbage i halvfjerdserne. :oops:
Heeh tænkte det nok ;)
Men jeg tror at de fleste sagsbehandlere i US er sådan :(

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 21.02.2011 11:14:12

Et gammelt dansk ordsprog lyder 'frænde er frænde værst' ....
mh
Rådgiver for ÆUG

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 21.02.2011 16:35:11

Reza: Vores sagsbehandler, hun har sjovt nok samme initialer, måske det er den samme.

Hej Tanja. Vi står i samme situation. Vi manglede også kvitteringer, og en varmeregning (som er inkluderet i huslejen - dette fremgår af lejekontrakten som vi sendte ind til dem). Man skal åbenbart ikke regne med at de VIL undersøge noget som helst, hvis ikke man sender dem ALLE "anbefalede" dokumenter.
Du har ret, man bekymrer sig uendeligt meget - selvom det sikkert er ubegrundet. Man føler sig udsat, til unødvendig last for systemet og temmelig magtesløs når der sidder en person, der slavisk bliver pisket til at finde et "HUL" i ens faktiske og reelle nye tilværelse i udlandet, og så tæppebombe en med flere bekymringer om dokumenter, for at bekræfte at man virkelig har vendt Danmark ryggen for at være sammen med den man elsker.

Tanja72

Indlæg af Tanja72 » 21.02.2011 21:39:37

FLårhus skrev:Reza: Vores sagsbehandler, hun har sjovt nok samme initialer, måske det er den samme.

Hej Tanja. Vi står i samme situation. Vi manglede også kvitteringer, og en varmeregning (som er inkluderet i huslejen - dette fremgår af lejekontrakten som vi sendte ind til dem). Man skal åbenbart ikke regne med at de VIL undersøge noget som helst, hvis ikke man sender dem ALLE "anbefalede" dokumenter.
Du har ret, man bekymrer sig uendeligt meget - selvom det sikkert er ubegrundet. Man føler sig udsat, til unødvendig last for systemet og temmelig magtesløs når der sidder en person, der slavisk bliver pisket til at finde et "HUL" i ens faktiske og reelle nye tilværelse i udlandet, og så tæppebombe en med flere bekymringer om dokumenter, for at bekræfte at man virkelig har vendt Danmark ryggen for at være sammen med den man elsker.
Det er nemlig også min opfattelse af dem, det er ligemeget hvad man viser, det er som om de nok skal finde på et eller andet at komme efter.
Senest rettet af Tanja72 22.01.2015 18:24:36, rettet i alt 1 gang.

FLårhus

Indlæg af FLårhus » 22.02.2011 11:42:27

Det er dejligt at høre det alligevel godt kan lade sig gøre. Jeg har netop lagt røret på efter at have snakket med S.H., og det eneste hun kunne sige til alt det jeg spurgte om var: "vi må jo intet afgørende sige over telefonen", og "det eneste vi har pligt til nu, er at behandle jeres sag om genoptagning så hurtigt som muligt".

Kan det virkelig passe at man intet må vide om sagen før det igen er for sent?

Besvar