Hej
Jeg er ny i dette forum, men jeg vil gerne have information omkring visum til Filipperne.
Jeg har læst en del allerede. Jeg skal giftes sidst i april men min kæreste på
Filipperne. Jeg regner med at skal bo i Thailand, hvor hun arbejder til daglig, når jeg får
solgt alt jeg har herhjemme inden. Jeg håber det kan lykkes inden afrejsen til Filipperne
midt i maj.
Mit spørgsmål om det er muligt at søge visum til Filipperne for en måned uden, at jeg
skal have en returbillet til Danmark, når jeg skal sende ansøgning om visum?
Jeg har læst at det vil de vide og det kan jeg også godt forstå, men hvis jeg får solgt
alt her i Danmark og kommer til at bo i Thailand med hende efter bryllup, kommer jeg jo ikke tilbage
til Danmark derefter. Jeg vil bare gerne vide, hvad jeg gør, hvis nogen har erfaringer
de kan dele ud af til mig.
På forhånd tak
Mvh Allan
visum
Re: visum
Hej....
Der er flere tilfælde, hvor folk skal visse returbillet, men ikke har brug for det, nogle gør det, at de køber en billet, der er flex, dvs. at returrejse kan skubbes til når man har lyst, eller køber de en billet, hvor når de har brugt den ene vej, kan få refunderet den anden.
mvh DBS
Der er flere tilfælde, hvor folk skal visse returbillet, men ikke har brug for det, nogle gør det, at de køber en billet, der er flex, dvs. at returrejse kan skubbes til når man har lyst, eller køber de en billet, hvor når de har brugt den ene vej, kan få refunderet den anden.
mvh DBS
-
fundiver199
Allerede når du checker ind i Kastrup Lufthavn, så vil man undersøge. om du opfylder immigrationkravene i destinationslandet, hvilket inkluderer at have en returbillet eller en billet til videre rejse. Og er det ikke tilfældet, så får du ikke lov til at komme ombord på flyveren, uanset at du har en gyldig billet.
Hvis planen er at rejse videre til Thailand, så køb en billet fra Manila til Bangkok med afrejse højest 20 dage efter din ankomst til Filippinerne, og ombook den så, hvis dit ophold på Filippinerne kommer til at vare i mere end 20 dage.
Det lokale lavprisselskab Cebu Pacific tillader ombookning mod gebyr for alt andet end deres billigste kampagnebilletter, og man kan selv gøre det online på deres hjemmeside, hvor man også køber billetten og betaler med sit kreditkort:
http://www.cebupacificair.com
M.h.t. visum på Filippinerne, så får du som dansker 21 dage ved indrejse, og herefter kan der mod betaling forlænges til 59 dage på et af de mange lokale immigrationskontorer. Dette er både nemmere og billigere end at få et visum på ambasaden i Oslo, som er den, der ligger tættest på Danmark.
Efter de 59 dage kan der forlænges for 2 måneder ad gangen, igen mod betaling. Først efter 2 år er det nødvendigt at forlade landet, og til den tid er I vel allerede videre til
Thailand.
Vær opmærksom på, at også Thailand vil forlange, at du ved indrejse har en billet til videre rejse, så her må du f.eks. have købt en enkeltbillet til Hong Kong, før du rejser ind, og sådan kan man så blive ved.
Thailand har naturligvis også regler for, hvor længe du må være der som turist, men dem har jeg ikke nærere kendskab til.
Check i øvrigt forum på denne hjemmeside for mere specifik information om netop Filippinerne:
www.filippinerne.dk
Strengt taget er dit spørgsmål jo mere et rejsespørgsmål end et ÆUG spørsgsmål.
Hvis planen er at rejse videre til Thailand, så køb en billet fra Manila til Bangkok med afrejse højest 20 dage efter din ankomst til Filippinerne, og ombook den så, hvis dit ophold på Filippinerne kommer til at vare i mere end 20 dage.
Det lokale lavprisselskab Cebu Pacific tillader ombookning mod gebyr for alt andet end deres billigste kampagnebilletter, og man kan selv gøre det online på deres hjemmeside, hvor man også køber billetten og betaler med sit kreditkort:
http://www.cebupacificair.com
M.h.t. visum på Filippinerne, så får du som dansker 21 dage ved indrejse, og herefter kan der mod betaling forlænges til 59 dage på et af de mange lokale immigrationskontorer. Dette er både nemmere og billigere end at få et visum på ambasaden i Oslo, som er den, der ligger tættest på Danmark.
Efter de 59 dage kan der forlænges for 2 måneder ad gangen, igen mod betaling. Først efter 2 år er det nødvendigt at forlade landet, og til den tid er I vel allerede videre til
Thailand.
Vær opmærksom på, at også Thailand vil forlange, at du ved indrejse har en billet til videre rejse, så her må du f.eks. have købt en enkeltbillet til Hong Kong, før du rejser ind, og sådan kan man så blive ved.
Thailand har naturligvis også regler for, hvor længe du må være der som turist, men dem har jeg ikke nærere kendskab til.
Check i øvrigt forum på denne hjemmeside for mere specifik information om netop Filippinerne:
www.filippinerne.dk
Strengt taget er dit spørgsmål jo mere et rejsespørgsmål end et ÆUG spørsgsmål.
Hej
Jeg takker for svaret. Dog vil jeg sige, at andre har skrevet herinde omkring
visum af forskellige emner, og da jeg skal giftes synes jeg da det har relevans
at spørge omkring dette emne her på forumet.
Jeg vil købe en returbillet til Thailand, og vise den sammen med billeten til
Filipperne. Jeg takker endnu engang for svaret
Mvh Allan S
Jeg takker for svaret. Dog vil jeg sige, at andre har skrevet herinde omkring
visum af forskellige emner, og da jeg skal giftes synes jeg da det har relevans
at spørge omkring dette emne her på forumet.
Jeg vil købe en returbillet til Thailand, og vise den sammen med billeten til
Filipperne. Jeg takker endnu engang for svaret
Mvh Allan S