Ja jeg spørger nok uden at have læst alt her først, men jeg er ikke så tålmodig
God bag jul til jer..
Christina
Hej Christinachristinadk skrev:Tak for din mail.
Mister helt putste.. Sige noget på arabisk, er det meget ?? Jeg bliver SÅ genert når folk kigger på mig, og kunne forestille mig at en tur på arabisk ville kunne få mig til at besvime, mindst![]()
Det lyder smukt og dejligt. Hvor er jeg glad på jeres vegne..
Vi skal nok bare på "rådhuset" men ville lige have lidt ting på det rene først..
Ved du om vi skal bestille tid !!???
Jeg konverterer ikke, gjorde du ??
Knus Christina
Grunden til at imamen kun vil vie blandede par, når manden er muslim er fordi det "godtages i koranen", hvorimod den omvendte situation ikke accepteres. Fra gamle dage, var det jo manden, der stod for børnenes "religiøse opdragelse", så denne tradition har hængt ved. Derudover tror jeg det er et spørgsmål om indstilling. Jeg kender også til mange tilfælde, hvor danske præster har nægtet at vie blandede par.Annette skrev:Hej Christinadk
Vi blev gift først på rådhuset i Dk og 1 år senere blev vi viet i en moské i Alanya. Begge dele var en stor oplevelse, på hver sin måde.
Imamen siger nogle ting på arabisk fordi det er sproget i den verden. Når der kaldes ind til bøn i Tyrkiet, foregår det også på arabisk. Vi havde også vore egne vidner med og imamen gjorde meget ud af at fortælle min mand hvordan han bør opføre sig som en god muslimsk ægtefælle og han brugte tid på mig inden vielsen, for at sikre sig, at jeg vidste hvad der skulle foregå. Han nævnte også at han gerne viede blandende par, men kun hvis det var manden der var muslim. Ikke omvendt. (jeg har ikke konverteret)