nu er det så snart tid til at min mand skal evnde hjem. vi var ikke gift da han kom, derfor har jeg stillet garanti. nu er vi så gift, men kan ikke søge FSpgr af min håbløse bolig situation.
søger derfor nyt turist visum:)
men kan vi det, sådanlige efter han er taget tilabge?kan han gå på ambassaden og vise sit udrejse stemple så jeg kan få garantien frigivet og samtidg søge nyt turist visum?
hvorlang tid går derså inden han må komme til dk igen? og hvor stor er risikoen for at de ikke gir visum? mens han har været idk har han mistet sit arbejde....
og selvfølgelig vil vi forsøge at søge FS mens han er her uden garanti.. kan US benægte visum til ægtefæler?
god jul!
2 visum efter hinanden?
hejsa
Hejsa.
Det kommer an paa hvor længe din mand har været her. Min mand og jeg tog til dk förste gang 23.12-06 var her 3 uger, blev gif heroppe rejste tilbage til tyrkiet sammen igen, tog til ambassaden viste passet med stemplerne og sögte samtidig hans andet visum og der gik en uge saa havde de givet ham hans andet visum. Men har din mand været her 90 dage som er maksimum saa skal han vente et halvt aar(er jeg sikker paa, du maa ikk hænge mig op paa det).Det er yderst sjældent at der bliver givet afslag til ægtefæller. Det er i hvert fald min opfattelse.God jul
Det kommer an paa hvor længe din mand har været her. Min mand og jeg tog til dk förste gang 23.12-06 var her 3 uger, blev gif heroppe rejste tilbage til tyrkiet sammen igen, tog til ambassaden viste passet med stemplerne og sögte samtidig hans andet visum og der gik en uge saa havde de givet ham hans andet visum. Men har din mand været her 90 dage som er maksimum saa skal han vente et halvt aar(er jeg sikker paa, du maa ikk hænge mig op paa det).Det er yderst sjældent at der bliver givet afslag til ægtefæller. Det er i hvert fald min opfattelse.God jul
-
ABJ78
Som Jerry skriver kommer det lidt an på hvormnår din ægtefælle sidst var her og hvor længe. Hvis han var her 90 dage kan I søge visum igen når der er gået 6 mdr. fra den dato din mand ankom til DK. Hvis han var her eks. 30 dage kan I søge om yderligere 60 dage indenfor et halvt år fra indrejsedatoen. Når I nu er gift skal I sandsynligvis ikke stille garanti igen. De er nok en god ide at få garantien annulleret snarest. jeg kender dog ikke proceduren, men jeg vil tro det er dig der skal kontakte banken for at få det gjort. Hvordan man så skal bevise overfor US, at visum er overholdt ved jeg desværre ikke, men US visumafdeling må kunne svare. Måske som du skrive via amb. eller kopi af udrejsestempel i mandens pas til US.
tak for hjælpen.
der kom lige en jule engel med hjælptil bolig kravet så vi har søgt FS nu. på konsulatet i istanmbul fik vi atvide at vi skulle til ankara medpas og boarding slip for at han ku registrees som udrejt af dk. men de forsikrede at vi godt ku søge fs nu fra istanbul inden hans udresje blev registeret uden at miste garantien. bare vi kan vise at han rejste ud inden vi søgte.
der kom lige en jule engel med hjælptil bolig kravet så vi har søgt FS nu. på konsulatet i istanmbul fik vi atvide at vi skulle til ankara medpas og boarding slip for at han ku registrees som udrejt af dk. men de forsikrede at vi godt ku søge fs nu fra istanbul inden hans udresje blev registeret uden at miste garantien. bare vi kan vise at han rejste ud inden vi søgte.
hejsa
Det er rigtigt som de siger i istanbul. At hvis de kan se i hans pas at han er udrejst inden hans visum udlöb saa faar du bankgarantien tilbage. Ambassaden kontakter saa us om at din mand er vendt tilbage som han skulle og at garantien kan frigives. Derefter kontakter us din bank og beder dem frigive garantien og sender brev til dig om at din mand er vendt tilbage til Tyrkiet rettidigt og at anfordringsgarantien som de kalder den bliver frigivet.