Tak for jeres hurtige besvarelser
Fundiver, jeg beklager, at du mener jeg var i det forkerte forum. Jeg havde nemlig to spørgsmål og det første gik på visum, hvorfor jeg valgte at skrive i det forum.
Tak endnu en gang for svarene omkring tidligere samliv, det er nu feset ind. Fundiver, det var nu den engelske version jeg havde citeret. Jeg synes godt nok, at de sidste to sætninger i afsnittet seperat har en anden betydning
Jeg er med på rettighederne omkring fri bevægelighed for EU borgere og deres familie (varigt ophold). Min bekymring gik mere på, at nu ønsker vi at forenes, men frygter afslag på visum til min kone, da jeg er studerende. Min kone, er fra Marokko blevet bekendtgjort med, at kravene for at hun kan få visuminvitation og accepteret visum er, at jeg har et arbejde. Jeg har ingen indkomst udover SU, men jeg har tilstrækkelige midler til at forsørge hende.
Så spørgsmålet var så, er det korrekt, at jeg kan forvente, at hun får afslag på visum? Er der noget der hedder EU regler ved ansøgning om visum, som angivet på nyidanmark's hjemmeside? (Er disse så lempeligere ang. arbejde) Og til sidst, er det bedre for os, at hun ansøger Schengenvsium til hendes familie i Frankrig og derfra kommer til Sverige, hvor vi forenes og ansøger om opholdskort? (Vi ønsker ikke at ansøge om opholdskort fra Marokko, da jeg stadig er boligsøgende og vi ønsker at forenes snarest).
Fundiver, det jeg mente med fragmenteret information er, at jeg finder mange indlæg om visum og EU regler, dog besvarer de kun delvist mine spørgsmål. Måske frygter jeg mere, at jeg vil komme til at fortolke indlæggene ud af deres kontekst.
Med venlig hilsen
Mola