Jeg mødte en sød pige, da jeg var i Thailand i december. På det tidspunkt var hun igang med at søge au pair visum til Norge. Jeg rejste hjem, og hun fik sit visum og startede sit job i starten af februar. Siden da har vi set hinanden jævnligt, hver tredje uge ca. her i København.
Nu er situationen den, at hendes nuværende kontrakt slutter i august, da hun ikke kom godt ud af det med sin værts-mor. Vi overvejer at blive gift i København og søge FS i Danmark. Så vidt jeg kan se kan man godt blive gift på et norsk au pair visum...? Det kan man nemlig ikke på et dansk. Nogle erfaringer..?
Vores bekymring er også om hun skal søge en ny au pair stilling i mellemtiden eller om hende visum kan holde til at vi søger FS her og går og venter på svar, mens hun er lidt i limboland deroppe.
Vi har også overvejet at søge et almindeligt "besøgsvisum" til hende i DK, men det bliver straks mere kompliceret. Så kommer rejseforsikringen, økonomisk sikkerhed, returbillet og andre irriterende ting ind i billedet, så det har jeg droppet lidt.
Håber der er nogen der kan hjælpe lidt her
bedste Hilsener
Puyol