SU-månedskort
SU-månedskort
Hej
Jeg har lige læst det her link om at man som SU-modtager kun skal betale 562 kr. som pendler uanset hvor man bor fra sit studiested:
viewtopic.php?f=7&t=6438
Linket er fra 2009. Jeg har selv haft månedskort i et halvt år nu til malmö hvor jeg har skulle betale det dobbelte. Er der nogen der ved hvor jeg kan få dokumentation på ovenstående?
Jeg har lige læst det her link om at man som SU-modtager kun skal betale 562 kr. som pendler uanset hvor man bor fra sit studiested:
viewtopic.php?f=7&t=6438
Linket er fra 2009. Jeg har selv haft månedskort i et halvt år nu til malmö hvor jeg har skulle betale det dobbelte. Er der nogen der ved hvor jeg kan få dokumentation på ovenstående?
Re: SU-månedskort
Du skal fremvise en meddelelse fra SU-styrelsen om, at du er berettiget til det, og så skal du købe dit månedskort hos DSB i Danmark og ikke hos Skånetrafiken.
Hvordan kan jeg få denne meddelselse af SU-styrelsen?
Er der ikke noget officielt om det på nettet?
Er der ikke noget officielt om det på nettet?
Kontakt SU-styrelsen eller kik på styrelsens hjemmeside
http://www.su.dk/Nyheder/Sider/Rabatp%C ... sport.aspx
Den blå rabatmeddelelse får du automatisk hvis du får SU til videregående uddannelse.
Vær også opmærksom på at det er en helt ny ordning, gældende fra 1. januar i år, så selv om du har betalt mere tidligere, så har det været i orden efter de tidligere regler.
(PS Det opr. indlæg er ikke fra 2009, det er min indmeldelsesdato..
)
Den blå rabatmeddelelse får du automatisk hvis du får SU til videregående uddannelse.
Vær også opmærksom på at det er en helt ny ordning, gældende fra 1. januar i år, så selv om du har betalt mere tidligere, så har det været i orden efter de tidligere regler.
(PS Det opr. indlæg er ikke fra 2009, det er min indmeldelsesdato..
Hej
Når I siger blå rabatmeddelelse, så mener I vel det lille blå kort man får tilsendt hver halve år?
Er det så muligt at bruge månedskortet i Malmø på både busser og toge ?
MVH Adi
Når I siger blå rabatmeddelelse, så mener I vel det lille blå kort man får tilsendt hver halve år?
Er det så muligt at bruge månedskortet i Malmø på både busser og toge ?
MVH Adi
@Adi
ja det er bare det blå SU-kort du får tilsendt..
ja det er bare det blå SU-kort du får tilsendt..