spg om skema FA1 skema 2

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

spg om skema FA1 skema 2

Indlæg af Durmaz » 27.01.2011 12:30:51

Jeg har lige nogle blanket spg

i FA1 skema 2 bliver der spurgt om under punkt 3. familieforhold om nogen har søgt fs i dk før. jeg er dansk statsborger det er min fam også alle :-) så der skriver jeg NEJ

nedenunder spørges der om jeg har søskende og forældre i hjemlandet er det korrekt at jeg skal skrive ja..... min familie er jo i mit hjemland som er dk.......

-

har jeg forstået det korrekt at når jeg har været dansk statsborger i mere end 28 år skal jeg ikke udfylde resten af 7.a-b.

er der andre faldgrupper jeg skal være opmærksom på...

skaanebo

Re: spg om skema FA1 skema 2

Indlæg af skaanebo » 27.01.2011 13:30:07

Den der med "hjemlandet" er et tilbagevendende ofte stillet spørgsmål og lidt af en faldgrube. Med hjemlandet menes ens oprindelsesland, hvis man kommer fra et andet land end Danmark. Så hvis du vil være uddybende, kan du skrive, "ja, i mit hjemland som er Danmark."

Jeg forstår ikke, hvorfor US ikke kan kommunikere et mere klart budskab. Folk bliver jo bare forvirrede over deres blanketter.
Senest rettet af skaanebo 27.01.2011 16:04:35, rettet i alt 1 gang.

Durmaz

Indlæg af Durmaz » 27.01.2011 15:55:33

:lol: nej jeg tænkte da også hmmm

men skal vel skrive ja da de ligesom er her jo...

men det er korrekt at jeg ikke skal udfylde 7a-b da jeg har været dansk statsborger i mere end 28 år.

spg til skema 1

der spørges til tidliger besøg i pkt. 2 der skal men vel kun svare ja hvis det er hans andet besøg i dk ik. hvis han er her nu og det er første gang så skal der svares nej

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 27.01.2011 16:45:49

skaanebo skrev:Jeg forstår ikke, hvorfor US ikke kan kommunikere et mere klart budskab. Folk bliver jo bare forvirrede over deres blanketter.
Jeg forstår det heller ikke. Jeg gjorde personligt deres pressechef opmærksom på det problematiske i den måde, som det spørgsmål er udformet på, for mere end 1 år siden. Og han lovede at gå videre med sagen til rette vedkommende. Men der er intet sket siden da.

Og det er da dybt idiotisk og faktisk også meget krænkende, at spørgsmålet er formuleret ud fra den falske præmis, at alle herboende, som søger om FS, har et andet hjemland end Danmark.

Især når dette rent faktisk kun er tilfældet for et ret lille mindretal af dem, som søger i dag, måske hver 5. eller noget i den retning.

De øvrige 80% har ikke noget andet hjemland end Danmark, og derfor burde spørgsmålet naturligvis lyde "har du familie i din ægtefælles hjemland".

Durmaz

Indlæg af Durmaz » 01.02.2011 19:54:07

Okej jeg kommer lige med et dumt spg:

Nåt vi aflevere vores ansøgning sammen skal der kun vedlægges et eksemplar af vores viselsatester osv. det er fordi at der både på skema1+2 står at de skal vedlægges skemaet...
Når vi aflevere sammen så er er det nok med et eksemplar ik..

derudover har jeg forstået det rigtigt at ved særbarn gives der dispentation for alt. også hvis amn har modtager social halløj inden for de 3 år. Jeg har nem,ig modtager 3200 kr som enkelttilskud, og som jeg forstår det dispentseres der fra det.
samt indvandringsprøven og bankgarantien ved særbarn
noget andet er at den cocialrådgiver mente beløbet var så lavt og at jeg jo har arbejde, og havde det ( kan dokumenteres), så efter hendes erfaring ville de nok se bort fra det. men der afhænger jo nok lidt af den behandler man får :mrgreen:

Mange tak mvh

Hr. og fru Durmaz :-)

Besvar