God sprogskole i KBH, som kan anbefales?

Her kan du skrive om/søge information om livet i Danmark, herunder Danskundervisning, Rettigheder i DK, Økonomi & Skat (Børnepenge, pension m.v.), Sygdom & dødsfald, Skilsmisse m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Barbarez

God sprogskole i KBH, som kan anbefales?

Indlæg af Barbarez » 06.12.2010 22:09:37

Hej med jer.

Nu har konen fået CPR-nr. og vi skal til samtale med kommunen/jobcenter i næste uge. Min holding er, at det vigtigste er, at hun så hurtigt som muligt bliver god til dansk. Derfor vil jeg venligst bede folk om at skrive erfaringer med forskellige sprogskoler i KBH og og der er nogle steder, der kan anbefales?

Jeg kunne godt tænke mig, at konen starter på en super intensiv undervisning. Hun har allerede været til dansk undervisning hos Frelsens hær og det har være meget fin til at starte med. Nu skal den jo speedes op :-)

På forhånd tak

:-)
Barbarez

maXjolt

Re: God sprogskole i KBH, som kan anbefales?

Indlæg af maXjolt » 08.12.2010 14:05:16

Min kone er fra filippinerne, hun går på tårnby sprogskole - den, der ligger ved metro stationen et stop før lufthavnen.
Hendes lærerer på både modul 1 og 2 har været en utroligt positiv oplevelse for hende, de lever virkeligt for sagen der - hvilket overraskede mig noget, da det er et privat sted, som alt andet lige må antages at være der for pengenes skyld først og fremmest. Men det lader altså ikke til at have påvirket lærerne i det mindste :-D

rinarios
Geografisk sted: København

Indlæg af rinarios » 06.01.2011 13:47:52

Hej,

Min mand har netop bestået hans Dansk Prøve 3 før jul. Han har gået på Københavns Sprogcenter, beliggende på Valdemarsgade, Vesterbro.
Vi bor selv på Nørrebro, men fandt denne bedst.

Kh Karina

InderJoe

Indlæg af InderJoe » 17.01.2011 19:42:15

Jeg har selv kigget på Studieskolen og Københavns intensive sprogskole(Kiss).

Umiddelbart virker dette som de mest "seriøse" skoler af hvad jeg kan se, hvor KISS ser ud til at være det bedste af det bedste. Ulempen ved KISS er dog at 99,9% af alle kommuner ikke vil betale for undervisning der, da det er en privat ejet virksomhed de ikke har en samarbejdsaftale med.

Studieskolen's undervisningsforløb kan gennemføres på 15 måneder-18 måneder, hvor KISS er mere intensivt kun forløber sig på 9 måneder. Jeg har dog ingen praktisk erfaring med ovenstående skoler, hældte mest mod KISS indtil kommunen sagde "Den går ikke", og forsøger mig nu med Studieskolen istedet.

Evt. nogen der mener man skal kigge sig om efter noget andet?

Besvar