familiesammenføringer
familiesammenføringer
Hej
Jeg vil høre om den nye regle hvornår den træde i kraft ??
Jeg vil høre min mand kommer fra tyrkiet han skal ikke op til indvandreprøve vel og gebyr ansøgning vel. Jeg vil nemlig søger her til februar jeg bliver 23 halv nemlig
Jeg vil høre om den nye regle hvornår den træde i kraft ??
Jeg vil høre min mand kommer fra tyrkiet han skal ikke op til indvandreprøve vel og gebyr ansøgning vel. Jeg vil nemlig søger her til februar jeg bliver 23 halv nemlig
Re: familiesammenføringer
Som danmark forstår reglerne er det kun tyrkiske startsborger der er arbejdstager i Eu som slipper og deres evt ægtafæller de ville have med. sådan som jeg har forstået det skal du altså være tyrkisk statsborger som arbejder eller på anden måde er selvforsøgende hvis din kæreste/ mand skal slippe for prøven samt gebyret.
Det er egentlig i lig med Eu reglerne..
vi andre Danske statsborger som er gift med en tyrkisk statsborger der søger fs tjaaa vi slipper ikke fra gebyret samt vores partner skal stadig op til prøven.
HVilket vil sige at som dansk statsborger bliver du egenlig diskrimineret, og stillet dårliger end EU-borger samt tyrkiske statsborger
det er sgu da morsomt og lidt komisk
så der er ikke andet end at gøre end at gå igang med at øve den danske sprog og lidt viden om lille dk
Det er egentlig i lig med Eu reglerne..
vi andre Danske statsborger som er gift med en tyrkisk statsborger der søger fs tjaaa vi slipper ikke fra gebyret samt vores partner skal stadig op til prøven.
HVilket vil sige at som dansk statsborger bliver du egenlig diskrimineret, og stillet dårliger end EU-borger samt tyrkiske statsborger
så der er ikke andet end at gøre end at gå igang med at øve den danske sprog og lidt viden om lille dk
-
fundiver199
Eller flytte til et andet EU-land i en periode. Så bliver man som dansk statsborger til EU-borger og dermed endnu mere priviligeret end de tyrkiske arbejdstagere. Se "jeg vil... flytte til Sverige/EU-land" og "jeg vil... flytte tilbage til Danmark".
P.S. Det forlyder at lovforslaget om yderligere skærpede familiesammenføringsregler d.v.s. pointsystem, dobbelt bankgaranti og skærpet tilknytningskrav m.m., bliver fremlagt sidst i februar.
Så vil man absolut søge efter de danske regler, så prøv at nå at gøre det inden for det næste måneds tid.
P.S. Det forlyder at lovforslaget om yderligere skærpede familiesammenføringsregler d.v.s. pointsystem, dobbelt bankgaranti og skærpet tilknytningskrav m.m., bliver fremlagt sidst i februar.
Så vil man absolut søge efter de danske regler, så prøv at nå at gøre det inden for det næste måneds tid.
er der nogen der ved hvor længe kommunen er om at udfylde den der erklæring. er det sådan at hvis man møder op personligt så kan de evt udfylde den med det samme
Hej igen
Altså jeg bliver 23 halv til februar. Så søger jeg her i Danmark. Men den nye regle er ikke vedtaget i nu vel. Fordi har hørte bliver til februar. Men min mand skal alligvel op til prøve ikke altså han er tyrkisk statsborg nemlig. Jeg håber bare kan når det inden den ikke bliver vedtaget og søger den gamle regle nemlig
Altså jeg bliver 23 halv til februar. Så søger jeg her i Danmark. Men den nye regle er ikke vedtaget i nu vel. Fordi har hørte bliver til februar. Men min mand skal alligvel op til prøve ikke altså han er tyrkisk statsborg nemlig. Jeg håber bare kan når det inden den ikke bliver vedtaget og søger den gamle regle nemlig
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ sumus: - er du selv tyrkisk statsborger,
- er du i arbejde,
- er i gift?
Hvis du IKKE kan svare JA til alle tre spørgsmål, så skal din mand BÅDE til indvandringsprøve OG betale gebyr, hvis i søger om familiesammenføring.
- er du i arbejde,
- er i gift?
Hvis du IKKE kan svare JA til alle tre spørgsmål, så skal din mand BÅDE til indvandringsprøve OG betale gebyr, hvis i søger om familiesammenføring.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej
Jeg er dans statsborg og er gift. Og arbejde
Jeg er dans statsborg og er gift. Og arbejde
-
fundiver199
Ja hvis du er dansk statsborger, så er du jo ikke omfattet af de særlige regler om familiesammenføring til tyrkiske arbejdstagere. Så må I enten søge efter Danmarks nationale regler, eller du må flytte en tid til et andet EU-land, så I kan søge efter EU-reglerne.
Lige som alle de andre par, der gerne vil bo sammen i Danmark, og hvor den ene er dansk statsborger.
Du kan læse meget mere om familiesammenføring og flytning til andre EU-lande og tilbage til Danmark igen under "jeg vil...."
Lige som alle de andre par, der gerne vil bo sammen i Danmark, og hvor den ene er dansk statsborger.
Du kan læse meget mere om familiesammenføring og flytning til andre EU-lande og tilbage til Danmark igen under "jeg vil...."