lejekontrakt
lejekontrakt
Hej
Håber nogen kan hjælpe mig....
Jeg fandt en lejlighed i malmø og flytter der pr. 1/1-2010.
Men der skal laves en lejekontrakt mellem ejeren og mig på et år. ( Det er en andelsbolig han har ) . jeg skal bo sammen med min mand i lejligheden ejeren kommer ikke til at bo sammen med os. men han beholder sin adresse der . hvad skal den lejekonrakt så hedde? kontrakt som indeboende ? eller hedder den noget andet .!!
Ejeren af bolig er dansker kan man lave en lejekontrakt på dansk eller skal den være skrevet på svensk? og skal min mand skrive under på kontraktet også? vi har jo begge ikke person nummer endnu da vi først flytter den 1/1 2011. plzz help............
På forhånd tak og God Jul
Håber nogen kan hjælpe mig....
Jeg fandt en lejlighed i malmø og flytter der pr. 1/1-2010.
Men der skal laves en lejekontrakt mellem ejeren og mig på et år. ( Det er en andelsbolig han har ) . jeg skal bo sammen med min mand i lejligheden ejeren kommer ikke til at bo sammen med os. men han beholder sin adresse der . hvad skal den lejekonrakt så hedde? kontrakt som indeboende ? eller hedder den noget andet .!!
Ejeren af bolig er dansker kan man lave en lejekontrakt på dansk eller skal den være skrevet på svensk? og skal min mand skrive under på kontraktet også? vi har jo begge ikke person nummer endnu da vi først flytter den 1/1 2011. plzz help............
På forhånd tak og God Jul
Re: lejekontrakt
Det er en sort udlejning af lejligheden,som er højst sansynligt ikke er godkendt af boligforeningen,risikoen er at du kan blive sat på gaden hvis det bliver opdaget.For i sverige skal udlejning godkendes af boligforeningen og man skal forny sin godkendelse hver 6 måned.
Hej Reza4lifereza4life skrev:Det er en sort udlejning af lejligheden,som er højst sansynligt ikke er godkendt af boligforeningen,risikoen er at du kan blive sat på gaden hvis det bliver opdaget.For i sverige skal udlejning godkendes af boligforeningen og man skal forny sin godkendelse hver 6 måned.
Tak for svaret, men hvoforr er det en sort udlejning ?vi laver jo en lejekontrak !!!! ejeren kommer ikke til at bo i lejligheden fordi han skal passe sin syg mor i dk. Han ejer lejligheden så hvorfor skal den godkendes af boligforeningen?
I sverige er de meget strenge med at godkende udlejning selv om man ejer lejligheden.For svenskerne vil gerne have at personen der køber lejlighed også bor der.Jeg kender alt til det fordi jeg selv ejer en andelsbolig i malmø og godkendelse får man kun hvis ejeren skal studerer i udlandet eller bliver udstationeret.Hvis ejeren kan vise dig udlejnings godkendelsen af lejligheden på kontrakt med boligforeningens stempel og underskrift så er der ingen problemer med at leje den.Hvis han ikke kan så er det 100% sort udlejning som har den risiko at i bliver øjeblikligt sat på gaden og lejligheden ryger på tvangsaktion.Du kan google det hvis du ikke tror på mig
Hej igenreza4life skrev:I sverige er de meget strenge med at godkende udlejning selv om man ejer lejligheden.For svenskerne vil gerne have at personen der køber lejlighed også bor der.Jeg kender alt til det fordi jeg selv ejer en andelsbolig i malmø og godkendelse får man kun hvis ejeren skal studerer i udlandet eller bliver udstationeret.Hvis ejeren kan vise dig udlejnings godkendelsen af lejligheden på kontrakt med boligforeningens stempel og underskrift så er der ingen problemer med at leje den.Hvis han ikke kan så er det 100% sort udlejning som har den risiko at i bliver øjeblikligt sat på gaden og lejligheden ryger på tvangsaktion.Du kan google det hvis du ikke tror på mig
Jeg tror på hvad du siger for jeg kender ikke noget til det
Hvad niu hvis vi laver en kontrakt som indeboende ..... at jeg kun lejer et værelse som alle de andre gør vil det hjælpe?
Det med at du lejer 1 rum på kontrakten og bor der alene med din lille familie,er godt nok hvis du skal bo i Sverige i en kort periode til at finde en anden lejlighed i feks malmø med tidsubestemt kontrakt med dit eget navn.Men den holder ikke hvis du skal bruge den til at vende tilbage til Danmark og bruge EU reglerne.For husleje kvitteringerne,el regningen,telefon regningen og diverse regninger er alle i andelsejers navn,så derfor får i svært ved at overbevise udlændingestyrelsen i Danmark at i har haft et reelt og faktisk ophold.Når du bor sort i Sverige kan du ikke have dit navn på ring klokken,så derfor bliver det svært for postvæsnet at leverer dine breve for de kan kun læse ejerens navn og ikke de nye udlejers.
Jeg har fået tilbudt en lejlighed i Malmö, men jeg har en mistanke om at den lejes ud "sort". Dvs. at det er mod boligforeningens regler at leje den ud uden godkendelse fra dem. Idéen for os var nemlig at gøre brug af EU-reglerne når vi søger om opholdstilladelse til Danmark. Men de ovenstående svar har så godt som skræmt mig væk. Undskyld hvis det er en gentagelse, men:
- Er det virkelig en reel risiko? Jeg har jo en dansk lejekontrakt på lejligheden hvor vand og varme er inkluderet i huslejen.
- Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Boligselskaberne siger der er 2 års ventetid og private på blocket.se svarer ikke. Jeg fik et enkelt afslag og hun havde haft 150 ansøgninger. Hvad gør jeg?
anay skrev:Jeg har fået tilbudt en lejlighed i Malmö, men jeg har en mistanke om at den lejes ud "sort". Dvs. at det er mod boligforeningens regler at leje den ud uden godkendelse fra dem. Idéen for os var nemlig at gøre brug af EU-reglerne når vi søger om opholdstilladelse til Danmark. Men de ovenstående svar har så godt som skræmt mig væk. Undskyld hvis det er en gentagelse, men:
- Er det virkelig en reel risiko? Jeg har jo en dansk lejekontrakt på lejligheden hvor vand og varme er inkluderet i huslejen.
- Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Boligselskaberne siger der er 2 års ventetid og private på blocket.se svarer ikke. Jeg fik et enkelt afslag og hun havde haft 150 ansøgninger. Hvad gør jeg?
Bare prøv det er knald eller fald
En sort udleje kan du ikke bruge til noget som helst, hvis tanken er, at I vil flytte videre til Danmark.anay skrev:Jeg har fået tilbudt en lejlighed i Malmö, men jeg har en mistanke om at den lejes ud "sort". Dvs. at det er mod boligforeningens regler at leje den ud uden godkendelse fra dem. Idéen for os var nemlig at gøre brug af EU-reglerne når vi søger om opholdstilladelse til Danmark. Men de ovenstående svar har så godt som skræmt mig væk.
En fremleje ("andra hands uthyrning") i en bostadsrättförening eller hos en hyresvärd skal altid godkendes af respektive förening/hyresvärd, og du skal have papir på, at du er godkendt af dem som lejer.
Mange tak. Så må jeg desværre sige nej til lejligheden hvis han ikke vil henvende sig til boligforeningen.
Hejsa
istedet for jeg opretter ny indlæg , skriver jeg herinde..
Jeg er selv på udkig efter en leje lejlighed i Malmø. Jeg står på forskellige ventelister, hvor der kan gå flere år før jeg få en lejlighed, og jeg har ikke råd til at købe en andelsbolig, så derfor denne løsning.
Mit spørgsmål er så:
Hvis jeg lejer en lejlighed fra en anden udlejer helt lovligt 1 år eller 2 år, vil jeg så komme i betragtning til at søge tilbage til DK efter de gældende Eu regler...Altså vil de i DK godkende mig udfra reelt ophold? eller SKAL jeg leje en lejlighed direkte fra boligforening eller købe en andelsbolig i Malmø på mit eget navn. Jeg kommer jo til at betale for huslejen, el varme, vand osv..og selvfølgeli også for diverse indkøb.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med det...Har fået tilbudt mange lejligheder i Malmø, og er udemærket klar over det skal godkendes af boligforening først...Det er udlejerne også bekendt med.
istedet for jeg opretter ny indlæg , skriver jeg herinde..
Jeg er selv på udkig efter en leje lejlighed i Malmø. Jeg står på forskellige ventelister, hvor der kan gå flere år før jeg få en lejlighed, og jeg har ikke råd til at købe en andelsbolig, så derfor denne løsning.
Mit spørgsmål er så:
Hvis jeg lejer en lejlighed fra en anden udlejer helt lovligt 1 år eller 2 år, vil jeg så komme i betragtning til at søge tilbage til DK efter de gældende Eu regler...Altså vil de i DK godkende mig udfra reelt ophold? eller SKAL jeg leje en lejlighed direkte fra boligforening eller købe en andelsbolig i Malmø på mit eget navn. Jeg kommer jo til at betale for huslejen, el varme, vand osv..og selvfølgeli også for diverse indkøb.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig med det...Har fået tilbudt mange lejligheder i Malmø, og er udemærket klar over det skal godkendes af boligforening først...Det er udlejerne også bekendt med.
Man kan godt gøre brug af EU-retten ved tilbagevenden til Danmark, selv om man bare har haft en fremleje eller været "inneboende" - det er udelukkende et spørgsmål om at dokumentere, at man vitterligt har boet og opholdt sig i Sverige, fx telefonudskrifter, bankudskrifter, avisabonnement, osv.
hov hov godt at jeg lige fik øje på ovenstående
som sagt skal jeg til at flytte ind i et RÆKKEHUS som jeg FREMLEJER, heri har jeg og ejeren af huset lavet en kontrakt, med husleje lejeperiode osv samt BEGGE vores underskrifter..jeg stillede spørgsmålet tidligere, for at høre om sådan en kontrakt ville være godkendt af migrationsverket, når vi skal søge om opholdskort til min hustru, og fik at vide herinde, at det ville være fint..
MEN nu læser jeg herinde at boligforeningen skal godkende udlejningen??og går straks i stå
da jeg troede at jeg nu havde styr på det..kan en fremleje kontrakt lavet mellem mig og ejeren ikk bruges alligevel??
ps. findes der boligforening når der er tale om "at fremleje et rækkehus"???
som sagt skal jeg til at flytte ind i et RÆKKEHUS som jeg FREMLEJER, heri har jeg og ejeren af huset lavet en kontrakt, med husleje lejeperiode osv samt BEGGE vores underskrifter..jeg stillede spørgsmålet tidligere, for at høre om sådan en kontrakt ville være godkendt af migrationsverket, når vi skal søge om opholdskort til min hustru, og fik at vide herinde, at det ville være fint..
MEN nu læser jeg herinde at boligforeningen skal godkende udlejningen??og går straks i stå
ps. findes der boligforening når der er tale om "at fremleje et rækkehus"???
Der er forskel på huse og lejligheder. Husejere er ikke i bostadsrättfōrening
ok skaanebo, dvs en kontrakt lavet mellem mig og ejeren af rækkehuset ville blive godkendt af migrationsverket??
vil helst aflevere de rigtige papirer første gang nemlig
det ville være utroligt ærgerligt hvis kontrakten ikk bliver godkendt..
vil helst aflevere de rigtige papirer første gang nemlig