Svar fra udlændingeservice

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

reza4life

Svar fra udlændingeservice

Indlæg af reza4life » 12.01.2011 10:17:50

Jeg ringede idag til vores sagsbehandler fordi vi har en EU sag kørende på 4 måned hos US

Jeg spurgte hvor langt de var nået i sagsbehandlingen,og svaret var, at sagen var under behandling og de har nogle flere spørgsmål som de sender med brev i løbet af ugen og kræver retur igen og så må vi tage den derfra.

Jeg spurgte hvilken spørgsmål er det i vil have svar på ? Men svarede at jeg kunne reager på brevet når jeg modtager den i løbet af ugen.

Så hvilken spørgsmål tror i det kunne være at jeg får tilsendt ?

Tror i det er en positiv brev jeg får ?

Eller tror i den er en negativ brev ?

skaanebo

Re: Svar fra udlændingeservice

Indlæg af skaanebo » 12.01.2011 10:46:12

Det er nok bare et standardbred med de sædvanlige spørgsmål om yderligere dokumentation

reza4life

Indlæg af reza4life » 12.01.2011 10:53:20

Standard brev med de sædvanlige spørgsmål om yderligere dokumentation har jeg afleveret d 14 oktober 2010 men kan de kræve yderligere dokumentation for tredje gang efter 4 måneds behandlingstid ?

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 12.01.2011 10:56:31

Ja det kan de sagtens finde på.

reza4life

Indlæg af reza4life » 16.01.2011 15:42:16

Her er den brev jeg har fået tilsendt fra Udlændingeservice

Udlændingeservice anmoder om dine bemærkninger (partshøring)

Til brug for behandlingen af din ansøgning om familiesammenføring efter EU-reglerne har Udlændingeservice indhentet oplysninger fra Københavns kommune,pladsanvisningen.

Pladsanvisningen har den 11 januar 2011 oplyst,at din datter ......... har været tilmeldt børnehaven ......... på Vesterbro siden den 1 september 2010.

Vi finder oplysningerne om,at din datter,........ som er meldt udrejst til Sverige i Det Centrale Personregister,går i børnehave på Vesterbro er af væsentlig betydning for afgørelsen af sagen.

Vi skal derfor anmode om at modtage dine eventuelle bemærkninger hertil.Hvis vi ikke har modtaget dine bemærkninger inden 14 dage fra datoen (12 januar 2011) på dette brev,vil sagen herefter blive afgjort på det foreliggende grundlag.

Du kan sende dine bemærkninger til os pr. brev eller via e-mail: familiesammenforing@us.dk. Husk at anføre udl.nr i brevet og e-mail.

reza4life

Indlæg af reza4life » 16.01.2011 16:08:21

Jeg syntes at brevet her virker lidt underlig for jeg fik brev fra kommunen at min datter kunne fortsætte i børnehave i Danmark selv om at vi var flyttet til Sverige,det eneste der blev ændret var betalingen som nu skulle modtages af Tårnby kommune fordi jeg som pendler arbejdede der.Min datter er dansk statsborger ligesom mig selv og benytter den fri bevægelighed.Der findes tusindvis af pendler som benytter daginstitution i Danmark selvom de lever i Sverige.Så jeg forstår ikke udlændingeservice hvorfor de bruger min datter som undskyldning for vores sag.Jeg tager min datter med 2 gange om ugen så hun kan benytte sin børnehave i Danmark,og jeg betaler en del penge for at hun kan benytte børnehaven i Danmark.

Brevet giver ingen mening for de kunne lige så godt sendt den til mig og sagt at jeg bor i Sverige og hvorfor arbejder jeg i Danmark.Det er jo rent chikane og forskelsbehandling af en Dansk statsborger og EU borger,vi har ret til ligebehandling i EU

Er der nogen der kan hjælpe mig med at besvarer udlændingeservice med eventuelt paragraffer og rettigheder som EU borger

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 16.01.2011 17:38:40

Jeg tror, du skal have fat i en advokat, da sagen er blevet kompliceret af jeres valg af børnehave.

Den sikre vej er at etablere sig reelt i det andet EU-land, altså at dit barn går i en svensk børnehave.

Jeg vil tro, at US fisker efter enhver chance for at give afslag, og den chance har US desværre fået forærende i og med, at man kan sætte spørgsmålstegn ved, om du og din familie har været reelt etableret i Sverige, når dit barn bliver i den samme danske børnehave, og når du arbejder i Damark.

reza4life

Indlæg af reza4life » 16.01.2011 18:09:30

skaanebo skrev:Jeg tror, du skal have fat i en advokat, da sagen er blevet kompliceret af jeres valg af børnehave.

Den sikre vej er at etablere sig reelt i det andet EU-land, altså at dit barn går i en svensk børnehave.

Jeg vil tro, at US fisker efter enhver chance for at give afslag, og den chance har US desværre fået forærende i og med, at man kan sætte spørgsmålstegn ved, om du og din familie har været reelt etableret i Sverige, når dit barn bliver i den samme danske børnehave, og når du arbejder i Damark.
Ja men jeg vil helst klarer sagen uden advokat,for ellers kan det bliver en dyr affære,man kan bare give op og begynde katten efter musen legen forfra :D

Men sådan som det ser ud nu,vil US have en svar hvorfor min datter har været tilmeldt børnehave i København og det jeg har gjort er ikke ulovligt for jeg betaler skat i Danmark og det giver en ret til at vælge daginstitution i den kommune man arbejder i det siger loven.Det må være grunden til at de ikke har givet mig en direkte afslag, for reelt og faktisk ophold har jeg overbevist dem med eget andelsbolig i malmø,boner,husleje kvitteringer el-regninger bank konto osv

Jeg håber det er en sag aegteskabudengraenser vil støtte med,for ellers vil det ramme mange mennesker der ender i mit situation

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 17.01.2011 16:34:35

Du må vel bare sende et brev til dem og forklare, hvorfor I valgte at lade din datter fortsætte i en dansk børnehave. Som du selv er inde på, så kan US jo nok så meget mene, at det har "væsentlig betydning for sagen", men at ens barn går i dansk børnehave er ikke det samme som, at man ikke bor i Sverige. Så det kan højest indgå i deres samlede vurdering sammen med alle mulige andre forhold. Og får I afslag, så skal I naturligvis klage over det.

Vend endelig tilbage og fortæl, hvordan det går - også hvis din kone får sit opholdskort uden yderligere vrøvl og ævl.

reza4life

Indlæg af reza4life » 17.01.2011 16:45:55

Jeg vender tilbage lige så snart jeg hører noget for US

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 17.01.2011 17:07:41

Kunne du måske få børnehaven til at lave en erklæring på, at din datter kun er 'deltids'? Og i stedet for advokat kunne du, hvis det skulle blive nødvendigt pga. afslag, henvende dig til en gratis retshjælp: http://www.retshjaelpsguiden.dk/Steder.html

De kan sagtens hjælpe dig med en klage, hvis det bliver nødvendigt.
mh
Rådgiver for ÆUG

reza4life

Indlæg af reza4life » 17.01.2011 17:15:40

Tak mh det var lige denne tybe hjælp jeg søgte

reza4life

Indlæg af reza4life » 17.02.2011 19:50:38

Ok så er der nyt i min sag,US har sendt mig denne brev nu

Vi mangler flere oplysninger fra dig

Udlændingeservice har modtaget din agtefælles e-mail af 18 januar 2011.Til brug for den fortsatte behandling af din ansøgning om familiesammenføring efter EU-reglerne bedes du fremsende

Kvitteringer/kort/billetter for din datters transport mellem Sverige og Danmark.Udlændingeservice har fået oplyst fra skånetrafikken,at et barn på over 4 år skal betale billet for kørsel med toget.

En erklæring fra din datters børnehave,vedrørende din datters gang i børnehaven,herunder hvor ofte din datter har været i børnehaven,siden i er flyttet til Sverige.

Udlændingeservice har i øvrigt indhentet oplysninger fra Det Centrale Personregister,hvoraf det fremgår,at i inden udrejsen til sverige har boet på adressen ----------------------- hvor din ægtefælles forældre fortsat bor.Denne adresse ligger ca.500 meter fra din datters børnehave.Du bedes fremsende eventuelle bemærkninger hertil.

Med Venlig Hilsen

--------------------

reza4life

Indlæg af reza4life » 17.02.2011 20:09:23

reza4life skrev:Ok så er der nyt i min sag,US har sendt mig denne brev nu

Vi mangler flere oplysninger fra dig

Udlændingeservice har modtaget din agtefælles e-mail af 18 januar 2011.Til brug for den fortsatte behandling af din ansøgning om familiesammenføring efter EU-reglerne bedes du fremsende

Kvitteringer/kort/billetter for din datters transport mellem Sverige og Danmark.Udlændingeservice har fået oplyst fra skånetrafikken,at et barn på over 4 år skal betale billet for kørsel med toget.

En erklæring fra din datters børnehave,vedrørende din datters gang i børnehaven,herunder hvor ofte din datter har været i børnehaven,siden i er flyttet til Sverige.

Udlændingeservice har i øvrigt indhentet oplysninger fra Det Centrale Personregister,hvoraf det fremgår,at i inden udrejsen til sverige har boet på adressen ----------------------- hvor din ægtefælles forældre fortsat bor.Denne adresse ligger ca.500 meter fra din datters børnehave.Du bedes fremsende eventuelle bemærkninger hertil.

Med Venlig Hilsen

--------------------

Kan det passe et barn på over 4 år skal betale billet for kørsel med toget.Selvom jeg har jojo pendler månedskort.Jeg har altid haft min barn med og kun vist mit eget kort ikke en dag er jeg blevet spurgt om billet til min datter.I Skånetrafikkens hjemmeside

http://www.skanetrafiken.se/templates/I ... anguage=SV

står der

ÅLDERSGRÄNSER

3.10 Barn/skolungdom betalar barnavgift till den dag de fyller 20 år i Skånetaxan. I Öresundstaxan är gränsen till den dag de fyller 16 år. Vid tveksamhet om ålder ska legitimation visas, annars betalas vuxenavgift. Två barn får gratis medfölja vuxen resenär, som har giltig biljett för vuxen, till den dag de fyller 7 år. För minderårigt barn därutöver betalas barnavgift.

Jeg ringede ind til skånetrafikken og de bekræftede at jeg kunne have 2 børn under 7år gratis med min pendler kort (min datter er 5 år),men Udlændingeservice skriver at børn over 4 år skal have billet og da jeg sagde det til skånetrafikken svarede de at det ikke passer.Betyder det at Udlændingeservice lyver ? :roll:

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 17.02.2011 20:50:34

Nej og ja, man får jo svaret som spurgt, og hvis US har spurgt om, hvornår børn skal begynde at betale for at køre med toget, og Skånetrafikken har forstået det som et spørgsmål vedrørende et barn, der rejser ALENE (eller som det 3. barn, der følges med en betalende voksen), er svaret nok 4 år.

Du må se om ikke du kan få forklaret de åbenbart barnløse (eller imbecile), sagsbehandlere i US, at dit barn altså ikke futter rundt i Skånetrafikken på egen hånd. Og at de må nøjes med erklæring fra børnehaven om, hvor tit de ser hende der.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar