Har afleveret regnskab.

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
talal

Har afleveret regnskab.

Indlæg af talal » 11.01.2011 20:59:26

Jeg har afleveret de sidste de sidste 9 måneders regnskab + hun har bedt om forskudsopgørelser for 2010 og 2011, den på 2010 er på 250000, og den for 2011 er på 280000. Mit spørgesmål er, hvor længe går der før min kone får sit opholdskort? Jeg har et dansk kørekort, men vil gerne ændre det til svensk. hvordan gør jeg det? Hvad forlanger sagsbehandlerne mere af os?

Kan man have en posrrestante i sverige? Det er fordi jeg lejer en gård og manden jeg lejer den af vil ikke have at jeg ligger min adresse der, kan jeg ligge min adresse et andet sted fx postrestante?

skaanebo

Re: Har afleveret regnskab.

Indlæg af skaanebo » 11.01.2011 21:25:21

Poste restante bestiller du på https://www2.adressandring.se/privatper ... nuppgifter - det kaldes "lagring av post" på svensk.

Men det forudsætter naturligvis, at du nu har en fysisk adresse i Sverige, som posten kan aflevere et brev til dig på, for du skal bekræfte, at det vitterligt er dit ønske at lagre din post, og derfor sender posten et brev til dig som en kvittering på din bestilling.

Kørekort kan du læse om, hvordan man bytter på http://www.korkortsportalen.se/ , men et dansk kørekort fungerer jo uden problemer, også selv om du bor i Sverige.

Migrationsverket må være indtil 6 måneder om at udstede et opholdskort.

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Re: Har afleveret regnskab.

Indlæg af mh1 » 12.01.2011 08:05:39

Hvis du ikke har en gyldig lejekontrakt og du har tænkt dig at returnere til DK om forholdsvis kort tid, så har du da et problem, når du skal bevise at du har haft 'reelt ophold'. Hvis du HAR en gyldig lejekontrakt, kan udlejer næppe lovligt modsætte sig at du tilmelder dig adressen.
mh
Rådgiver for ÆUG

Besvar