Spørgsmål om tilbagevenden til Danmark og svensk ID kort

Her kan du skrive om/søge information om ægteskab og vielse i DK og udlandet.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Denida

Spørgsmål om tilbagevenden til Danmark og svensk ID kort

Indlæg af Denida » 11.01.2011 15:29:57

Hej.
Mig og min kone bor i Ystad, Sverige og har boet her siden September og ville gerne flytte tilbage til Danmark igen. Vi tænkte at det ville være på den sikre side at søge om det før vi flytter tilbage til Danmark, men ikke sikker om hvor det skal gøres, siden at på udlængeservice hjemmeside står der at hvis du bor i et andet land end Danmark så skal det gøres i det land, så ikke sikker om det stadig kan gøres i København, eller vi skal helt til den danske ambassade (hvilket er helt oppe i Stockholm) så håber at der er et sted tættere på muligvis?

Og min kone har også bestilt et svensk ID kort, så vi ville godt vide om nogen der ved om det stadig kun tager 2 uger at få det, for vi så både 2 uger og to måneder, så spekulerede hvilken det var?

Tak for hvad hjælp I kan give.

skaanebo

Re: Spørgsmål om tilbagevenden til Danmark og svensk ID kort

Indlæg af skaanebo » 11.01.2011 15:45:57

Danmark har vist en konsul i Ystad, I kunne jo spørge der. Og ellers er det nok lettere for jer at rejse til København end hele vejen til Stockholm, for man kan naturligvis stadig aflevere en ansøgning om opholdskort direkte til Udlændingeservice i København.

Svensk id-kort tager normalt ikke mere end 2 uger at få. Men hvad skal din kone dog med et svensk id-kort, hvis I vil flytte til Danmark? Det kan jo ikke bruges til en dyt så. Og det er i hvert fald helt unødvendigt i forhold til Udlændingeservice.

Besvar