HJÆLP HKÆLP
HJÆLP HKÆLP
Hej alle sammen. Jeg & min kæreste har bestemt os for at blive gift og flytte til sverige også vende tilbage efter et kort ophold ( 3 måneders tid ) for at søge fs i Danmark, men nu skal jeg høre, han studere i Italien han har været der i over et år nu, vil det sige jeg skal søge fra Libanon ( der hvor han oprindeligt bor ?) håber jeg kan få et svar , udover det vil jeg høre vil det skade hvis jeg flytter til sverige fra f.eks juni og frem til november men dog er jeg på ferie i libanon i jule måned??? i må have en god aften alle sammen.
Re: HJÆLP HKÆLP
Hvis I gør brug af EU-reglerne, kan et svensk opholdskort søges enten efter ankomst til Sverige eller på den svenske ambassade i det land, hvor han bor, eller hans hjemland.
Hvis I tager på en måneds ferie til udlandet, tæller den måned naturligvis ikke med i tiden for "reelt og faktisk ophold" i Sverige. Så skal I med andre ord bo mindst 4 måneder i Sverige.
Hvis I tager på en måneds ferie til udlandet, tæller den måned naturligvis ikke med i tiden for "reelt og faktisk ophold" i Sverige. Så skal I med andre ord bo mindst 4 måneder i Sverige.
Altså han har et italiensk visum og kan rejse ind i alle eu-lande uden problemer, vil det sige han skal søge fra Libanon eller kan vi nøjes med at bare tage ned i sverige og søge der fra???
Han kan søge om opholdskort, når han er kommet til Sverige.
kan han søge det samme dag jeg går ned til folkeregisteret og melder mig? altså inden jeg modtager mit cpr nr.. eller skal jeg først vente indtil jeg har modtaget det?
og i forhold til tyskland , ved du om det vil tage ham lang tid at opnå opholdskort der?
og i forhold til tyskland , ved du om det vil tage ham lang tid at opnå opholdskort der?
Opholdskort udstedes hurtigst, hvis I venter med at søge om det, indtil du har fået dit svenske personnummer, så sagen er fuldt oplyst fra start.