Spørgsmål til Bank Garanti.
Spørgsmål til Bank Garanti.
Hej med jer.
Jeg har været 3 måneder på Filippinerne og besøge min kæreste fra maj til aug. 2010. og jeg er nu ved at Inviterer min kæreste fra Filippinerne herop til Danmark i 3 måneder på et schengen visum og jeg skriver i Invitationen at jeg betaler rejsen og dækker alle udgifter.
Er det rigtigt at jeg skal stille med en Bank Garanti nu hvor vi ikke er Gift eller er det nok at sende 3 måneders Lønseddel + Konto Udskrift??
På forehånd mange tak.
Jeg har været 3 måneder på Filippinerne og besøge min kæreste fra maj til aug. 2010. og jeg er nu ved at Inviterer min kæreste fra Filippinerne herop til Danmark i 3 måneder på et schengen visum og jeg skriver i Invitationen at jeg betaler rejsen og dækker alle udgifter.
Er det rigtigt at jeg skal stille med en Bank Garanti nu hvor vi ikke er Gift eller er det nok at sende 3 måneders Lønseddel + Konto Udskrift??
På forehånd mange tak.
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Re: Spørgsmål til Bank Garanti.
Der skal stilles bankgaranti.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Ok, hvor meget skal Bank Garantien så være på når hun får det hele betalt?
Dette spørgsmål har været besvaret utallige gange. Læs hvad de andre skriver..
Bankgarantien ved turistvisa blev afskaffet pr. 1/1 2011.
Majbritt skrev:Bankgarantien ved turistvisa blev afskaffet pr. 1/1 2011.
Som Majbritt skriver er bankgarantien afskaffet pr. 1 jan 2011
Det gælder for alle visum, og ikke kun turistvisum.
Det udvidet tillægsskema i forbindelse med visumansøgning er også afskaffet.
Jeg har ligeledes bedt udlændingeservice opdatere deres hjemmeside med de nye ændringer
hvis man læser her
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... soeger.htm
så er det meget sparsomt, godt nok står der ik noget om bank garanti mere, men hvad med 3 lønsedler og bank udskrift og hvor mange penge, jeg skal have stående, når jeg betaler alle udgifter. hvorfor skriver de ikke det? det er måske også afskaffet?
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... soeger.htm
så er det meget sparsomt, godt nok står der ik noget om bank garanti mere, men hvad med 3 lønsedler og bank udskrift og hvor mange penge, jeg skal have stående, når jeg betaler alle udgifter. hvorfor skriver de ikke det? det er måske også afskaffet?
-
fundiver199
Der har aldrig været nogle faste regler for, hvordan man som sponsor skal dokumentere sin økonomi. Så det er helt op til en selv og alm. sund fornuft.
-
fundiver199
Bortset fra at bankgarantien ved visumbesøg altså nu synes at være afskaffet helt, så har der aldrig været stillet et sådant krav, hvis visumansøgeren er fra et land i turistlandegruppen. Og det er Filippinerne. U.C.N. behøver derfor under ingen omstændigheder at spekulere på bankgaranti, men skal blot sætte sig ind i den helt almindelige ansøgningsprocedure, som han kan læse om på www.nyidanmark samt på den norske ambassades hjemmeside.U.C.N skrev:Jeg har været 3 måneder på Filippinerne og besøge min kæreste fra maj til aug. 2010. og jeg er nu ved at Inviterer min kæreste fra Filippinerne herop til Danmark i 3 måneder på et schengen visum og jeg skriver i Invitationen at jeg betaler rejsen og dækker alle udgifter.
Visumansøgninger fra Filippinerne skal således afleveres til enten den norske ambassade i Manila eller det norske konsulat i Cebu.
http://www.norway.ph/