Kan vi nå at blive gift, inden det nye pointsystem?
Kan vi nå at blive gift, inden det nye pointsystem?
Hej,
Min tyrkiske kæreste er lige nu heroppe på et 3 måneders visum.
Det udløber i slutningen af Februar.
Spørgsmålet er nu: Kan vi NÅ at blive gift og søge om FS efter de "gamle" regler, således at vi undslipper pointkravet som et helt umuligt at opfylde?? Vi er begge over 24!
Hvis altså de IKKE når at få indført det nye system inden? Jeg har nemlig hørt noget om det gælder med tilbagevisende kraft, hvad end det så skal betyde??
Er tidsmæssigt presset, så hurtige svar vil blive modtaget med kyshånd!!
Mvh. JD
Min tyrkiske kæreste er lige nu heroppe på et 3 måneders visum.
Det udløber i slutningen af Februar.
Spørgsmålet er nu: Kan vi NÅ at blive gift og søge om FS efter de "gamle" regler, således at vi undslipper pointkravet som et helt umuligt at opfylde?? Vi er begge over 24!
Hvis altså de IKKE når at få indført det nye system inden? Jeg har nemlig hørt noget om det gælder med tilbagevisende kraft, hvad end det så skal betyde??
Er tidsmæssigt presset, så hurtige svar vil blive modtaget med kyshånd!!
Mvh. JD
Re: Kan vi nå at blive gift, inden det nye pointsystem?
Ja, jo hurtigere I gifter jer og indgiver ansøgning om opholdstilladelse, desto større er chancen jo for, at I når at komme under de gamle og nugældende regler!
Det var godt at høre.. Blev helt i tvivl om hvad det er som gælder. Det er jo en jungle alle de her forskellige regler..
Så altså, hvis vi når at blive gift og få indleveret ansøgningen om FS inden de fremsætter de nye regler, hvad vil jeg så skulle stille i bankgaranti??
Så altså, hvis vi når at blive gift og få indleveret ansøgningen om FS inden de fremsætter de nye regler, hvad vil jeg så skulle stille i bankgaranti??
63.413,39 kr. (2011-niveau), men beløbet og reglerne ændres, så snart regeringen fremsætter sit lovforslag i Folketinget, hvilket jo for den sags skyld kan ske i morgen.
Hvad sker der så hvis man allerede har afleveret ansøgning og den er under behandling? Vi afleverede i slutningen af december og er altså sluppet for gebyr, men tror I at vi kommer til at skulle hoste op med dobbelt bankgaranti osv fordi vores ansøgning ikke er færdigbehandlet? Har jo hørt nogle rygter om noget med tilbagevirkede kraft eller noget. Vi kæmpede virkelig hårdt for at nå det inden januar, for at slippe for så meget af det nye som muligt, og så vil det jo være brandærgeligt hvis det ikke nyttede særligt meget.
mvh
mvh
Da lovforslaget ikke engang er fremsat endnu, er det meget svært at sige noget kvalificeret om hvornår den nye aftale kommer til at gælde.
Personligt tror jeg først det bliver fra februar, men jeg ved det ikke.
Bliver der omvendt udskrevet valg inden vedtagelsen, bliver det slet ikke til noget, hvis rød blok vinder.
Personligt tror jeg først det bliver fra februar, men jeg ved det ikke.
Bliver der omvendt udskrevet valg inden vedtagelsen, bliver det slet ikke til noget, hvis rød blok vinder.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
-
fundiver199
Det mest sandsynlige er, at man kun vil lade de nye og skærpede regler gælde for ansøgninger, som afleveres efter, at lovforslaget er fremsat i Folketinget. Dette er ikke sket endnu, hvilket jeg personligt undrer mig over, da der f.eks. ikke gik så lang tid, da man i foråret 2010 aftalte det store ”serviceeftersyn” af udlændingeloven.
Hvorfor lovforslaget ikke er fremsat endnu, kan man kun gætte på. Men det kan f.eks. skyldes, at juristerne i ministeriet har problemer med at udforme det på en måde, som er i overensstemmelse med diverse konventioner m.m., som Danmark har skrevet under på. Eller også har regeringen helt bevidst valgt at ”skynde sig langsomt”, da pointsystemet mod forventning viste sig at være en vælgermæssig tabersag og ikke en vindersag.
Regeringen har jo længe været trængt i meningsmålingerne, så det kan sagtens være en bevidst taktik, at vi nu skal snakke om økonomi og efterløn og ikke mere om udlændingepolitik og pointsystemer. Og måske skal vi endda have et hurtigt forårsvalg på efterlønnen, hvilket som Juma skriver kan føre til, at den politiske aftale aldrig udmøntes i et lovforslag, hvis flertallet bag aftalen er væk efter næste valg.
Og det er det efter al sandsynlighed, da Liberal Alliance ikke er med i aftalen. Selv hvis regeringen bliver siddende vil den derfor efter et valg efter al sandsynlighed skulle forhandle med Liberal Alliance for at kunne få flertal for et lovforslag om yderligere stramninger af familiesammenføringsreglerne.
Hvorfor lovforslaget ikke er fremsat endnu, kan man kun gætte på. Men det kan f.eks. skyldes, at juristerne i ministeriet har problemer med at udforme det på en måde, som er i overensstemmelse med diverse konventioner m.m., som Danmark har skrevet under på. Eller også har regeringen helt bevidst valgt at ”skynde sig langsomt”, da pointsystemet mod forventning viste sig at være en vælgermæssig tabersag og ikke en vindersag.
Regeringen har jo længe været trængt i meningsmålingerne, så det kan sagtens være en bevidst taktik, at vi nu skal snakke om økonomi og efterløn og ikke mere om udlændingepolitik og pointsystemer. Og måske skal vi endda have et hurtigt forårsvalg på efterlønnen, hvilket som Juma skriver kan føre til, at den politiske aftale aldrig udmøntes i et lovforslag, hvis flertallet bag aftalen er væk efter næste valg.
Og det er det efter al sandsynlighed, da Liberal Alliance ikke er med i aftalen. Selv hvis regeringen bliver siddende vil den derfor efter et valg efter al sandsynlighed skulle forhandle med Liberal Alliance for at kunne få flertal for et lovforslag om yderligere stramninger af familiesammenføringsreglerne.
statsministeren sagde på hans pressemøde i går at lovforslaget om pointsytemet vil blive fremsat i den anden halvdel af februar. Hvor vidt man så kan regne med det har jeg ikke forstand på