Vi har hus med strand og palmesus i en verdens største byer, og hans navn er min adgangsbillet til et fedt job engang i forhåbentlig ikke for fjern fremtid, når mine særbørn af mit første ægteskab er flyttet hjemmefra. Holdningen til udlændinge, også ikke helt unge, er sjovt nok noget mere nuanceret der. så ja der er en del i afrika som er flyttet ud a lerhytterne for flere hundrede år siden
Nye gebyrer indføres fra 1. januar
Re: Nye gebyrer indføres fra 1. januar
Tak mh; min mand er vel nærmest det man kalder aristokrat i sit hjemland, den lille men meget højtuddannede øvremiddelklasse, og takket være min egen akademiske baggrund årsagen til at jeg kunne godkendes som passende hustru til familiens kommende overhoved.
Vi har hus med strand og palmesus i en verdens største byer, og hans navn er min adgangsbillet til et fedt job engang i forhåbentlig ikke for fjern fremtid, når mine særbørn af mit første ægteskab er flyttet hjemmefra. Holdningen til udlændinge, også ikke helt unge, er sjovt nok noget mere nuanceret der. så ja der er en del i afrika som er flyttet ud a lerhytterne for flere hundrede år siden
Jeg var selv målløs over bemærkningen "kommer en ægtefælle (som din) fra afrika, hvad er der så at vende tilbage til"
At en debattør i dette forum kan finde på at komme med en sådan kommentar, er forstemmende.
Begriber man da ikke, at mange, som tager fra fx. Afrika (nu er Afrika mange ting, i øvrigt, det er et meget stort kontinent - og det kan man forvisse sig om ved at kigge på et verdenskort), begriber man da ikke, at mange afrikanere, som kommer til fx. Danmark forlader - for manges vedkommende - en familie, som de elsker, relationer, de må give afkald på, vaner, de ikke kan føre videre, som de plejer. Jeg er ikke sikker på, at jeg selv ville kunne gøre det samme.
At en debattør i dette forum kan finde på at komme med en sådan kommentar, er forstemmende.
Begriber man da ikke, at mange, som tager fra fx. Afrika (nu er Afrika mange ting, i øvrigt, det er et meget stort kontinent - og det kan man forvisse sig om ved at kigge på et verdenskort), begriber man da ikke, at mange afrikanere, som kommer til fx. Danmark forlader - for manges vedkommende - en familie, som de elsker, relationer, de må give afkald på, vaner, de ikke kan føre videre, som de plejer. Jeg er ikke sikker på, at jeg selv ville kunne gøre det samme.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
"og nu fjerner man jo også muligheden for at udnytte sin ægtefælles udnyttede fradrag."
Hvordan skal det forståes?? Er det den uudnyttede fradrag med tilbagevirkende kraft, som man fik da ens ægtefælle fik FS. Så man stadig får, hvis ens ægtefælle er her og ikke har arbejde eller???
Hvordan skal det forståes?? Er det den uudnyttede fradrag med tilbagevirkende kraft, som man fik da ens ægtefælle fik FS. Så man stadig får, hvis ens ægtefælle er her og ikke har arbejde eller???
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Rolig nu, det er dem, der er flyttet til Sverige, som fra 1. januar 2011 ikke længere får ægtefællens uudnyttede fradrag.
Bor du i DK er der ingen ændring, mig bekendt.
Bor du i DK er der ingen ændring, mig bekendt.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Ok;0) Selvom det ikke er meget pr måned, så gør det alligevel lidt:0)
@Juma. Tak for dine tanker, for det var da lidt af en "mavepuster" en sådan generalisering af et helt kontinents befolkning inklusive min mand.
Ja min mand har efterladt hele sit netværk og liv og karriere, for at leve med mig her af hensyn til mine særbørn.Tror ingen kan få et større kærlighederklæring end han på den måde har givet mig. Derfor har det også været magtpåliggende for mig at sikre ham bedst muligt, og det var for os via EU retten.
Ja min mand har efterladt hele sit netværk og liv og karriere, for at leve med mig her af hensyn til mine særbørn.Tror ingen kan få et større kærlighederklæring end han på den måde har givet mig. Derfor har det også været magtpåliggende for mig at sikre ham bedst muligt, og det var for os via EU retten.
Til skannebo
Så de samme regler gælder hvis man tilmelder sig et studie i udlandet
Se det giver jo lidt muligheder... for den lejlighed jeg har er ret svært at få fat i 95 kvm til 6000 om mdr alt incl. og der er min 20 års ventetid... fik den kun da jeg lidt udnytede mit nætværk
Så ville nødddig give den op derudover er det også her min søn har hele sit liv.
Jeg ved godt der er et fint befordringsfradrag ved at bo i malmø... desvære tillader min type af nuværende job ikke at jeg bor langt væk. jeg skal kunne komme forholdsvis hurtig hvis jeg bliver tilbudt job da jeg pt jobber som vikar og lign...
men er da helt sikker indstillet på at malmø kan komme på tale om nogle år måske... lige nu prøver vi dk først.
Udover alt det her... tænker jeg i forhold til det nye lovforslag - kommer det ikke til at ligge på grænsen til at sride i mod menneskerettighederne.. Forstiller mig at der meget hurtigt kunne komme nogle sager ud af det her, for dem der magter kampen mod staten...
Så de samme regler gælder hvis man tilmelder sig et studie i udlandet
Jeg ved godt der er et fint befordringsfradrag ved at bo i malmø... desvære tillader min type af nuværende job ikke at jeg bor langt væk. jeg skal kunne komme forholdsvis hurtig hvis jeg bliver tilbudt job da jeg pt jobber som vikar og lign...
men er da helt sikker indstillet på at malmø kan komme på tale om nogle år måske... lige nu prøver vi dk først.
Udover alt det her... tænker jeg i forhold til det nye lovforslag - kommer det ikke til at ligge på grænsen til at sride i mod menneskerettighederne.. Forstiller mig at der meget hurtigt kunne komme nogle sager ud af det her, for dem der magter kampen mod staten...
Ja, udstationering af arbejdsgiver eller midlertidigt studieophold i udlandet giver ret til fremleje af en lejebolig i Danmark. Og det er jo forholdsvis enkelt at blive optaget på en uddannelse i Sverige. Du behøver heller ikke være studieaktiv eller på nogen måde følge studiet, du skal jo bare vise, at du er optaget på et studie over for dit boligselskab. Og så vender du måske hjem efter 3 eller 6 måneder i Sverige.
Evt. retssager og menneskerettighedsdomstol vil tage årevis, inden der kommer en afgørelse.
Evt. retssager og menneskerettighedsdomstol vil tage årevis, inden der kommer en afgørelse.
Det er nok vigtigt at man lige reflekterer over egne ytringer, ikke alle kan efterleve de samme muligheder som du så fint kan servere. Det skal man nok lige tænke over inden pennen bliver sat på papiret.krikris skrev:Tak mh; min mand er vel nærmest det man kalder aristokrat i sit hjemland, den lille men meget højtuddannede øvremiddelklasse, og takket være min egen akademiske baggrund årsagen til at jeg kunne godkendes som passende hustru til familiens kommende overhoved.
At ytre sig i brede vendinger burde ikke give anledning til at føle sig personligt forfulgt, man skal ikke være nærtagende, men gøre sig umage med at læse den dybere mening i et indlæg, for både du og jeg - og iøvrigt alle her - ved at der er en større repræsentation af visse landegrupper der absolut ikke ønsker at vende tilbage.
Der er en grund til at man indplacerer lande i bestemte grupper og man politisk følger op med flere stramninger. Mere blåøjet skal man altså heller ikke være.
Hermed tilbage til tråden.
Jeg er så blåøjet så jeg ser ingen dybere mening i dine udgydelser, og så vil de klæde dig at blot udtale dig på egne vegne og ikke alle andres 
Nå Så forslåer jeg at denne diskution stopper...
Vi kan vel bare blive enig om at vi alle har unike forhold til vores respektive ægtefæller... nogle er heldige og har flere muligheder og andre må tjaaa kæmpe med nogle andre problemer...Nogle kan let tage brug af sverig og andre er det lidt mere proplematisk... og det burde vi jo alle have forståelse for at andre ikke har samme muligheder som en selv, og andre muligheder som gør visse ting lettere...
Uanset hvad har vi alle et fælles mål.... Nemlig at leve sammen med den vi elsker
Og når alt kommer til alt er det det vi skal stå sammen om at kæmpe for, ens rettigheder for alle uanset, religion, hudfarve og klasseskel, økonomi, what ever...
jeg er da glad for at krikis har haft mulighed for at finde den løsning der passer for hende og som var mulig
Nu skal jeg selv igang med at finde min egen vej i denne jungel, men ligemeget havd der sker så ved jeg at jeg elsker min mand og han jeg....
SÅ VI SKAL NOK FINDE VORES VEJ OGSÅ.... Vi skal huske at glædes os på andres vegne, ..
Og så tale pænt til hinanden... vi skal stå sammen ikke bekrige
.....Men bekrige den regering vi har...... 
Vi kan vel bare blive enig om at vi alle har unike forhold til vores respektive ægtefæller... nogle er heldige og har flere muligheder og andre må tjaaa kæmpe med nogle andre problemer...Nogle kan let tage brug af sverig og andre er det lidt mere proplematisk... og det burde vi jo alle have forståelse for at andre ikke har samme muligheder som en selv, og andre muligheder som gør visse ting lettere...
Uanset hvad har vi alle et fælles mål.... Nemlig at leve sammen med den vi elsker
Og når alt kommer til alt er det det vi skal stå sammen om at kæmpe for, ens rettigheder for alle uanset, religion, hudfarve og klasseskel, økonomi, what ever...
jeg er da glad for at krikis har haft mulighed for at finde den løsning der passer for hende og som var mulig
SÅ VI SKAL NOK FINDE VORES VEJ OGSÅ.... Vi skal huske at glædes os på andres vegne, ..
Og så tale pænt til hinanden... vi skal stå sammen ikke bekrige
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ Durmaz, enig - lad julefreden sænke sig. Og held og lykke med at få kabalen til at gå op. Husk også, at hvis din mand kan finde et job - og det behøver blot at være rengøring eller andet ufaglært til overenskomstmæssig løn - så har han som tyrkisk statsborger muligheden for at få opholdstilladelse på grundlag af associeringsaftalen, uden krav om sprog- og andre prøver og med mulighed for permanent opholdstilladelse allerede efter 4 år.
Se: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... rupper.htm
Efter min bedste overbevisning er det ikke et krav for at overgå til denne ordning, at man er blevet skilt - kravet er blot at man har et fast arbejde.
Se: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/a ... rupper.htm
Efter min bedste overbevisning er det ikke et krav for at overgå til denne ordning, at man er blevet skilt - kravet er blot at man har et fast arbejde.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Takker mh..
Havde tænkt på jeg skulle til at kikke på den side også... SÅÅÅ med et særbarn og hvis han finder job sååå kan vi måske klare den nogle år her i dk...
For har da overvejet at et liv pt i tyrkiet for mit vedkommende nok bliver lidt hårdt...Som du siger livet er til tider dernde ikke let og det er dyrt med ophold og deslige... Men vi skal nok overleve... ellers er der vel stadig anaktiskog efter hvad jeg ved har de ingen regler dernde
og med den vinter vi har i år sååååå er vi vist ved at være parat til en ishytte...
PS vi har fået visum
næsten 30 dage og på intet tidspunkt var sagen forbi US... der var bare juletravelhed siger de tsk tsk
men hvad han kommer det er det vigtigeste
Glædelig jul til alle - og til alle et godt nytår
Havde tænkt på jeg skulle til at kikke på den side også... SÅÅÅ med et særbarn og hvis han finder job sååå kan vi måske klare den nogle år her i dk...
For har da overvejet at et liv pt i tyrkiet for mit vedkommende nok bliver lidt hårdt...Som du siger livet er til tider dernde ikke let og det er dyrt med ophold og deslige... Men vi skal nok overleve... ellers er der vel stadig anaktiskog efter hvad jeg ved har de ingen regler dernde
PS vi har fået visum
Glædelig jul til alle - og til alle et godt nytår