Hejsa
Jeg sidder med lidt spørgsmål, som måske nogle af jer kan være behjælpelige med:0)
1. Har læst man kan få introduktionsydelse, men ikke hvis man bliver forsørget i forbindelse med FS. Jeg har fået dispensation for forsørgelseskravet, da vi søgte om FS. Kan min ægtefælle så få introduktionsydelse??
2. Hvordan virker det med introduktionsprogrammet kommunerne skal tilbyde? Vi er kun blevet tilbudt dansk undervisning, men kan læse på nyidanmark, at der er mulighed for arbejde med løntilskud/virksomhedspraktik...Vi har kun haft FS siden Juni, så ved ikke om kommunen normalt venter til man har lært lidt mere dansk, men ellers hvordan kan man gribe det an??
Tak på forhånd;0)
Introduktionsydelse/program
Re: Introduktionsydelse/program
Ja det er rigtig at i kan få introduktionsydelse, men modtageren af ydelsen skal være aktiv i 30 timer om ugen.. Min mand er fx. 15 timer i sprogskole og 15 timer på studieværested.. Nu skal han i praktik stedfor studieværkestedet.. Men det er ikke et stort beløb han for.. I forbindelse med løntilskudsjob så er der mulighed men faktisk meget lille chance når man ikke kan Dansk..