Behandlingstider ved lukkedage

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Behandlingstider ved lukkedage

Indlæg af Durmaz » 06.12.2010 18:25:48

Vi er i dag blevet informeret om at vores sag bliver sendt videre til US.. eller det tolker jeg det som da ambassadens behandlingstid de 15 dage udløber onsdag..
Vores sag er blevet forsinket pga bayram så de fik ikke registeret vores papir før efter... Vi håber og ber selvfølglig på at vi får svar inden jul og gerne posetivt.
Men hvis jeg nu er realistisk så kunne vi jo meget vel løbe ind i julen..

Så er det jeg gerne ville vide om julen hvor der jo er lukkede næste 2 uger bliver lagt oven i de 60 dage eller om de 60 dage stadig gælder fra den dato visumpapirne blev registreret..
Det ville jo være rart at vide da vi jo i forvejen er blevet 7 dage forsinket pga bayram i tyrkiet.. hvis vi også skal ligge julen oven i bliver det jo i alt 3 uger ekstra og så ville det være rart at være forberedt så vi kunne se om vi kunne forlænge mandens ferie og jeg kunne rykke min.... eller bare må nøjes med det mndre sammen :-)...

Syntes godt nok man lære at nøjes med meget når ens kærlighed ikke lige har det rigtige statsborgerskab :-)

fundiver199

Re: Behandlingstider ved lukkedage

Indlæg af fundiver199 » 08.12.2010 10:49:22

Fristen på de 60 dage er absolut og kan ikke forlænges, bare fordi der er helligdage eller fordi en myndighed selv vælger at sende de ansatte på tvungen ferie mellem jul og nytår. Og selvom US har lukket for borgerhenvendelser, kan der jo i øvrigt godt sidde sagsbehandlere derinde og sagsbehandle, hvis det er nødvendigt for at overholde tidsfrister.

Durmaz
Geografisk sted: storkøbenhavn

Re: Behandlingstider ved lukkedage

Indlæg af Durmaz » 09.12.2010 13:25:34

Mange tak :-)

Vi venter stadig svar fra ambasaden selvom der nu er gået de 15 dage, efter information ligger sagen stadig "bon a fide" hvilket er på ambasaden. Det undre vi os selvfølglig over da alle papir er modtaget, og min mand har ringede og spurgt om de mangler yderlige parpir eftersendt, men fik et nej de havde det de skulle bruge..

Hvorfor sagen stadig ligger på ambasaden kunne US ikke oplyse om, men mente der måske var stor arbejdspress og de derfor er bagefter. Så undre vi os bare over at de for 14 dage siden ringede og fik min bekræftelse på at de venter besøg, samt en uge side ringede sprogtestede min mand samt ringede til han job.... Siden har vi ikke hørt andet end i mandags blev vi oplyst de stadig arbejde på sagen og de forventede svar inden jul... men det er på ambasaden de har ikke sendt sagen til US ... Min mand er ustraffede, har aldrig været uden for sit land, samt aftjent sin værnepligt ( som nogle gange kan være et krav fra tyrkiet af hvis man som kurder ønsker udrejse) Så vi undre os selvfølgelig. men spørger ikke yderlige ind, vi ville nødig gøre os uheldige opmærksom ...

Så måske der bare er juletravlhed eller sygdom.....?.. Eller vi er bare uheldige :D

Besvar