Dansk/australsk par søger svensk lejebolig

Her diskuterer vi alle de praktiske aspekter ved at bo i Sverige eller Tyskland herunder boligsøgning samt forhold omkring skat, børnepenge, dagpenge, pension mm. Du kan også indrykke en boligannonce, hvis du søger, udlejer eller sælger en bolig i et af de to lande.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Lily

Dansk/australsk par søger svensk lejebolig

Indlæg af Lily » 25.11.2010 22:12:07

Hejsa! :)

Som en masse andre herinde søger min utrolige dejlige kæreste og jeg også en lejebolig i Sverige.
Drømmen er Malmö, men længere væk så som Lund, Helsingborg, Svedala og alt som ligger tæt på et Øresundstog har også interesse.
Vi vil selvfølgelig helst have en 2-værelses, men et 1-værelses kan også gøre det, hvis det er rummeligt.
Møbleret/umøbleret er uden betydning.
Det eneste krav vi har, er, at der er internetforbindelse, eller at vi må oprette internetforbindelse.
Jeg har fastansættelse som fuldtidsbibliotekar ved Gentofte Kommune.
Vi er søde og rare mennesker, som er til at stole på (Vi er 34/25 år). Uden kæledyr, men vil dog godt passe hunde, katte, edderkopper og slanger, hvis der er nogen der skal ud og rejse i den periode de fremlejer.
Min kæreste har intet visum, da det eneste krav man stiller til australiere er indrejsestempel i passet. Men som et turist visum gælder det kun i 3 måneder, så vi har brug for et sted at bo inden 28. januar.
Vi vil helst fremleje i 4-6 måneder.
Hvis du/I kan hjælpe os, så skriv til mig på longfoot@gmail.com
KH
Lily

Lily

Re: Dansk/australsk par søger svensk lejebolig

Indlæg af Lily » 07.12.2010 22:32:49

Vil bare lige opdatere.

Efter at have skrevet til en masse private boligudlejere på Blocket.se uden held, besluttede vi os for at betale de 110 swe kroner det koster selv at lægge en annonce på Blocket.
Med det resultat at vi i morgen skal ud og se på fem forskellige lejligheder.

Så den anbefaling er hermed givet videre.
Lily

aspirations345

Indlæg af aspirations345 » 19.12.2010 10:10:31

Hmm har du en lejlighed du kan bytte med i kbh?jeg er så træt af at pendle fra Malmø med alle de togforsinkelser at jeg overvejer at flytte til Dk i de vinter måneder.Jeg har rt fire værelses lejlighed i Malmø med internet.Lad mig vide hvis du eller nogen anden ønsker at bytte.Min mail er Lhamotopgyal@gmail.com.Hvis din australske kæreste er under 30 år kan han/hun søge et års working holidays visum i Dk og eller Sverige.

Lily

Indlæg af Lily » 13.01.2011 17:25:40

Tak ellers aspirations, men vi har fundet en skøn lejlighed tæt ved Møllevangen.

Jeg kan kun anbefale at sætte sin egen annonce i Blocket.se . Vi måtte til sidst takke nej til at se på flere lejligheder, fordi vi fik så mange at vælge imellem.
Og nu er vi så flyttet over og ELSKER det (minus alt det forbandede sne og is der ligger overalt).

Lily

Besvar