Fejl i Visum.
Fejl i Visum.
Jeg ser lige nu at der er en fejl i min mands visum. Vi søgte om visum til 87 dage fra den 26 september til den 21. december men ambassaden har givet ham visum fra den 26 september til den 5. januar hvilket jo ikke er muligt da han jo kun må være her i 90 dage altså til den 24 december.
Vi skal over og søge om familiesammenføring på onsdag kommer det til at blive et problem for os? skal vi foretage os noget eller bare ignorere det?
Vi skal over og søge om familiesammenføring på onsdag kommer det til at blive et problem for os? skal vi foretage os noget eller bare ignorere det?
Re: Fejl i Visum.
Ja man troede da ikke det kunne lade sig gøre... min mand kommer til danmark på lørdag og vi har booket biletter og det hele, og så finder vi ud af de har givet ham visum til 108 dage, det er ambassaden i tyrkiet der har udstedt det.. så vi prøver at få rettet returbiletten, da vi ikke tør overskride de 90 dage, men man skal være obs på det...
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
@ Maja1987 - det er jo ikke jer, der har lavet fejl og din mand er lige nu lovligt i DK - og så snart i søger fs får han processuelt ophold og så har det ikke den store betydning, hvad der står på hans visum-sticker. Lad det ligge, du vil bare forplumre tingene hvis du begynder at spørge til det.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hej
Det er ikke nødvendigvis en fejl - på danske visum står der både en periode samt antal gyldige dage.
Så prøv og se efter om der ikke skulle stå 87 dage.
Det er ikke nødvendigvis en fejl - på danske visum står der både en periode samt antal gyldige dage.
Så prøv og se efter om der ikke skulle stå 87 dage.
Der står jo 87 dage i visumet men samtidig står der jo fra den 26. september til den 5. januar og det er jo ikke 87 dage.
Jeg lader det ligge så. Tænkte bare om Us ville gøre noget ud af det men ja det kan jo selvfølgelig ikke ligge på vores skuldre at ambassaden klokker i det.
Jeg lader det ligge så. Tænkte bare om Us ville gøre noget ud af det men ja det kan jo selvfølgelig ikke ligge på vores skuldre at ambassaden klokker i det.
Hej..
Prøve at læse lidt på følgende link, specielt tekst D
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... ticker.htm
Prøve at læse lidt på følgende link, specielt tekst D
http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/v ... ticker.htm
Det skal forstås sådan, at visummet gælder i 87 dage inden for de datoer, som står på visummet. Det giver altså lidt fleksibilitet med hensyn til ind- og udrejsedato, men visum gælder kun i 87 dage fra indrejsedatoen.
-
fundiver199
Det er meget vigtigt, hvad Skaanebo skriver. Det betyder nemlig, at 87 dage efter indrejsen vil majas mand ikke længere opholde sig lovligt i Danmark, og så kan parret hverken blive gift eller søge om FS. Dette skal de altså gøre senest 86 dage efter hans indrejse.
Det var da utroligt..
Jeg kiggede lige min mands visum sticker igennem for sjov, han fik det også udstedet i Ankara.
Vi søgte om 90 dage som vanligt.. Og hans er gyldigt fra d. 08/10/2010 - 28/01-/2011 altså 104 dage-... Underligt.. det har vi dog aldrig oplevet før!!!
Jeg kiggede lige min mands visum sticker igennem for sjov, han fik det også udstedet i Ankara.
Vi søgte om 90 dage som vanligt.. Og hans er gyldigt fra d. 08/10/2010 - 28/01-/2011 altså 104 dage-... Underligt.. det har vi dog aldrig oplevet før!!!
Det kan højst gælde til 90 dage. Det står faktisk også på visummet hvor mange dage, det gælder. Datoerne er bare den tidsperiode, rejsen skal være foretaget inden for.
Ændringerne er vel kommet i forbindelse med de nye regler med invitationsbrev osv. og den nye visum sticker ?
Jeg har ikke selv set nogen ny visumsticker, men det har jo alle dage været sådan, at der står, et antal dage som visum er gyldigt, og inden for hvilken periode visum skal udnyttes.
-
fundiver199
Ja ændringerne er kommet i forbindelse med det nye schengenkodeks, som trådte i kraft 5. april 2010. Og ja datoerne er den periode, inden for hvilket visummet skal udnyttes, ikke den periode man må være i Danmark.
Dette er en helt normal ting omkring visa. Søger man single entry visum til Filippinerne gælder det f.eks. for et ophold af op til 59 dages varighed, men man kan selv bestemme, hvornår dette ophold skal finde sted, inden for en periode på 6 måneder.
Så hvis der f.eks. står på et filippinsk visum, at det gælder i perioden 1. januar 2011 til 30. juni 2011, så betyder det altså ikke, at visum giver en ret til at være i landet i hele denne periode. Det betyder bare, at man selv må bestemme, om man f.eks. er i landet fra 5. januar 2011 til 4. marts 2011 eller fra 27. april 2011 til 24. juni 2011.
De filippinske myndigheder finder det altså ikke vigtigt på forhånd at vide, præcis hvornår en gæst har tænkt sig at besøge landet, og det samme er så altså nu også tilfældet i Schengen, om end inden for nogle langt mere snævre rammer.
Dette er en helt normal ting omkring visa. Søger man single entry visum til Filippinerne gælder det f.eks. for et ophold af op til 59 dages varighed, men man kan selv bestemme, hvornår dette ophold skal finde sted, inden for en periode på 6 måneder.
Så hvis der f.eks. står på et filippinsk visum, at det gælder i perioden 1. januar 2011 til 30. juni 2011, så betyder det altså ikke, at visum giver en ret til at være i landet i hele denne periode. Det betyder bare, at man selv må bestemme, om man f.eks. er i landet fra 5. januar 2011 til 4. marts 2011 eller fra 27. april 2011 til 24. juni 2011.
De filippinske myndigheder finder det altså ikke vigtigt på forhånd at vide, præcis hvornår en gæst har tænkt sig at besøge landet, og det samme er så altså nu også tilfældet i Schengen, om end inden for nogle langt mere snævre rammer.