Anfordringsgaranti/deponeringskonto/pant i fast ejendom

Her kan du skrive om/søge information om visum-reglerne, hvordan I søger om visum, dokumenter, gode råd m.v.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Majbritt

Anfordringsgaranti/deponeringskonto/pant i fast ejendom

Indlæg af Majbritt » 03.12.2010 22:23:00

Hej ÆUG,

Jeg er lidt i tvivl vedrørende sikkerhedsstillelsen i forbindelse med visum.

Ser man i den relevante bekendtgørelse, er det en anfordringsgaranti, der skal stilles. Jeg kan imidlertid se, at flere herinde har parkeret pengene på en deponeringskonto og har hørt om nogle, der har givet pant i fast ejendom i forbindelse med familiesammenføring.

Det fremgår af "Ny i Danmark", at deponeringskonto-modellen kan benyttes ved familiesamling, mens dette ikke fremgår i relation til turistvisum. Er det helt uproblematisk i forhold til Udlændingeservice at benytte deponeringskonto-modellen i forbindelse med visum?

Jeg har selv pengene, og det vil derfor givetvis være billigst bare at sætte dem ind på en lukket konto i de 3 måneder.

Er der tillige mulighed for alternativt at give pant i fast ejendom som sikkerhed?

Majbritt

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Re: Anfordringsgaranti/deponeringskonto/pant i fast ejendom

Indlæg af Kim P. Nyberg » 04.12.2010 08:16:34

I princippet tror jeg Udlændingeservice er ret ligeglade med hvordan garantien stilles, når blot de får besked på fra din kommune, at pengene er der. Men du kan for god ordens skyld spørge på din kommune, om de kun modtager anfordringsgaranti-modellen, eller om de to alternativer også kan bruges. Bed så vidt muligt om at få svaret på skrift, det sikrer altd mod skrankepaver, der har én holdning, når man snakker med dem, og en anden holdning, når de sagsbehandler (eller det er to forskellige personer med hver sin holdning til det).
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Majbritt

Indlæg af Majbritt » 04.12.2010 09:39:48

Tusind tak for hurtigt svar.

Majbritt

Allan1408

Indlæg af Allan1408 » 04.12.2010 18:13:21

hvis det er normal visum til besøg godtager udlændninge service kun anfordringsgaranti dtillet af banken, så er det lige meget om man har pengene selv.

Besvar