HJÆLP..
Det kan da bare ikke være rigtigt...
I de sidste 4 år her jeg betalt for skole til nogle børn i Kampala, og nu ville jeg inviterer dem her op til danmark, på ferie men fik afslag p.g.a. vi ikke er i familie.
Jeg skammer mig at være dansker, hvad er det for et land vi lever i.
Er der nogen der kan hjælpe mig, det kan bare ikke være rigtigt, at børn født i 1992 og 1995, ikka kan komme på ferie i danmark.
Og så lige en ting mere som jeg slet ikke fatter, den norske ambasade, forlangte reservation af flybiletter, og dem kan man jo ikke få uden at bestille, hvilket jeg gjorde, incl afbestilling, men den dækker kun ved sygdom.
Johnny F. Andersen.
AFSLAG PÅ TURIS VISA
Re: AFSLAG PÅ TURIS VISA
Du kan intet gøre. Du kan læse på nyidanmarks hjemmeside, at Uganda er placeret i den visum gruppe hvor man skal have en vis tilknytning til den der besøges i DK, og at du har betalt disse 2 børns skolegang i 4 år, har de ikke vurderet til at være tilknytning "nok".....
Men jeg synes da du skal klage over at du var tvunget til at booke billetter.
Ja DK er idag et land hvor enhver fremmed ses som en potentiel bistandsklient eller bombemand...
Men jeg synes da du skal klage over at du var tvunget til at booke billetter.
Ja DK er idag et land hvor enhver fremmed ses som en potentiel bistandsklient eller bombemand...
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Jo, du - eller rettere sagt børnene - burde med held kunne klage idet det fremgår af nyidanmarks oplysninger, at "Herudover gives der visum til niecer, nevøer og børnebørn under 18 år, der ønsker at rejse til Danmark med henblik på ferieophold uden ledsagelse af forældre eller en anden voksen person, til nære bekendte af tidligere udstationerede danskere, til sponsorbørn og til ansøgere, der skal ledsage et ældre svagt familiemedlem."
Hvis du har dokumentation for at det er dine sponsorbørn, og du kan være sponsor for dem i DK også (så de ikke hver især skal fremvise en bugnende bankbog med 350 kr./dag, der søges visum til), så burde de kunne få visum.
Jeg vil foreslå, at du henvender dig til en gratis retshjælp (se adresser på http://www.retshjaelpsguiden.dk/Steder.html), og får hjælp til at lave en klageskrivelse, som indgives på børnenes vegne. Da det jo formelt er børnene der er visumansøgere, skal du have et brev fra dem med fuldmagt (enten til dig eller til retshjælpen) til at klage på deres vegne. Tag al skriftlig kommunikation vedrørende visumansøgningen med.
Problemet er nok dels at det ene sponsorbarn nu er 18, dels at visummyndighederne netop fordi der er tale om sponsorbørn nok har lidt svært ved at se hvad de har at vende tilbage til, som trækker mere end en evt. ulovlig 'underground' tilværelse i Europa.
Hvis du har dokumentation for at det er dine sponsorbørn, og du kan være sponsor for dem i DK også (så de ikke hver især skal fremvise en bugnende bankbog med 350 kr./dag, der søges visum til), så burde de kunne få visum.
Jeg vil foreslå, at du henvender dig til en gratis retshjælp (se adresser på http://www.retshjaelpsguiden.dk/Steder.html), og får hjælp til at lave en klageskrivelse, som indgives på børnenes vegne. Da det jo formelt er børnene der er visumansøgere, skal du have et brev fra dem med fuldmagt (enten til dig eller til retshjælpen) til at klage på deres vegne. Tag al skriftlig kommunikation vedrørende visumansøgningen med.
Problemet er nok dels at det ene sponsorbarn nu er 18, dels at visummyndighederne netop fordi der er tale om sponsorbørn nok har lidt svært ved at se hvad de har at vende tilbage til, som trækker mere end en evt. ulovlig 'underground' tilværelse i Europa.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Lige en opfølgning på denne sag:
1) Som part i sagen kan jeg selv indgive en anmodning om genoptagelse.
2) Efter oplysning fra US, skal jeg kunne dokumenterer at jeg rent faktisk har sendt skolepenge til disse børns familie, og det kan jeg få via mine overførsler, fra banken.
Så nu tror jeg den er der, når jeg fremsender dokumentation for overførslet til familien siden 2008.
Men jeg skal nok komme med afgørelsen, når den nye f
Jeg ankede denne sag eller retter sagt jeg skrev et brev til Birte R, men hun blev jo fyret, og Søren Pind, svarede aldrig.
Jeg fik et stående afslag, underskrevet og behandlet efter at den daværende, overgik til administrativ et eller andet.
Altså jeg fik ikke Birte, og heller ikke Søren P, til personligt at kommenterer, rimeligheden, i at en person der betaler for afrikanske børns skole over flere år, er at sidestille med en sponsor.
Det mener jeg man bør.
Så nu har jeg virkelig brug for en kontakt til en advokat, der kan føre en klagesag, spørgsmålet er så bare hvor til den skal sendes, når den en gang er anket, med samme afvisning og begrundelse.
Med de bedste hilsner.
Johnny Frode Andersen.
jfa@c.dk
-
fundiver199
Normalt kan man påklage en myndighedsbeslutning til en instans, og herefter kan man lægge sag an ved domstolene, hvis afgørelsen fastholdes, og man stadig er utilfreds. Så hvis visumafslaget allerede har været påklaget til Integrationsministeriet, og de fastholdt Udlændingeservice afgørelse, er næste skridt domstolene.
Der kan indgives en ny visumansøgning, hvis I har lyst til at få sagen prøvet igen. Og herefter kan der så klages igen, hvis også denne ansøgning bliver afslået.
Men måske var den en ide at tage sagen op politisk i stedet for at sende flere formentlig udsigtsløse ansøgninger og klager? Den ny regering har jo lovet at foretage en kritisk gennemgang af hele udlændingepolitiken og herunder også administrationen af visumreglerne.
Så skriv dog et pænt brev til vores ny justitsminister og/eller til de politiske ordførere fra de tre regeringspartier. Sagen er jo politisk langt mere end juridisk, så jeg har svært ved at tro, at en advokat kan gøre ret meget for dig. Desuden arbejder advokater ikke gratis. Forvent et honorar på 1.000 kroner i timen eller mere.
Der kan indgives en ny visumansøgning, hvis I har lyst til at få sagen prøvet igen. Og herefter kan der så klages igen, hvis også denne ansøgning bliver afslået.
Men måske var den en ide at tage sagen op politisk i stedet for at sende flere formentlig udsigtsløse ansøgninger og klager? Den ny regering har jo lovet at foretage en kritisk gennemgang af hele udlændingepolitiken og herunder også administrationen af visumreglerne.
Så skriv dog et pænt brev til vores ny justitsminister og/eller til de politiske ordførere fra de tre regeringspartier. Sagen er jo politisk langt mere end juridisk, så jeg har svært ved at tro, at en advokat kan gøre ret meget for dig. Desuden arbejder advokater ikke gratis. Forvent et honorar på 1.000 kroner i timen eller mere.