Ansøgning til opholdskort.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Re: Ansøgning til opholdskort.
Ja du kan - hvis du er nordisk statsborger eller har arbejdstilladelse (svær at få). Læs på www.oresunddirekt.dk om regler.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
Hvis du er EU-borger, må du bo i et EU-land og arbejde i et andet.
Kære alle. Jeg mangler nogle svar fra mit spørgsmål tidligere her på siden. Please giv et svar hvis i kan, i modsat fald må jeg læse mig til det, men jeg har været igennem det hundrede gange, og det ville være lettere for mig, hvis noget vidste det altså blanket nummeret m.m. til brug ved ansøgning om opholdskort
-
Nordstjernen
- Geografisk sted: Sverige
Normalt er det vel ikke, men vi ventede i 1 år og 4-5 måneder (i Malmö). I øvrigt fik vi en meget mærkelig behandling af sagsbehandleren... Men vi fik dog ja til sidst!Antepli skrev:Hej allesammen herinde, jeg har et spørgsmålangående hvor lang tid det tager at få opholdskrt i sverige..
Jeg har d. 9 marts sendt min konens ansøgning til migrationsverket og der nu gået 7 måneder men har ikke fåt svar endnu.
Er det normalt at ma venter mere en 6 måneder at få sar, og hvad kan jeg gøre... Har prøvet at kontaktemigrationsverket, o får svar at de ikke har kigget på hendes sag endnu.
Med andre ord, hold ud!
-NS
-
Nordstjernen
- Geografisk sted: Sverige
Jeg går ud fra, at du er dansker og din respektive er fra udenfor EU?gretchen skrev:Kære alle. Jeg mangler nogle svar fra mit spørgsmål tidligere her på siden. Please giv et svar hvis i kan, i modsat fald må jeg læse mig til det, men jeg har været igennem det hundrede gange, og det ville være lettere for mig, hvis noget vidste det altså blanket nummeret m.m. til brug ved ansøgning om opholdskort
Altså, jeg er ingen juridisk ekspert, men tror ikke, at der findes flere end en blanket:
http://www.migrationsverket.se/info/198.html
På engelsk, hvis det er lettere:
http://www.migrationsverket.se/info/1610.html
Der kan du så downloade blanketten og udskrive den.
Er det svar på dit spørgsmål?
-NS
Jubii nu har jeg fået svar på min ansogning, men et negativ svar. hvis man får et nej kan man soge igén...
jeg er i danmark nu, og min kone er i danmark oghsaa, det jeg gerne vil sporge om er kan jeg soge igen i sverige, selvom min kone har dansk visum denne gang eller skal ´det vaere svensk for man kan soge igen
jeg er i danmark nu, og min kone er i danmark oghsaa, det jeg gerne vil sporge om er kan jeg soge igen i sverige, selvom min kone har dansk visum denne gang eller skal ´det vaere svensk for man kan soge igen