Nu må vi sanrt sige stop!!!!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

krikris
Geografisk sted: denmark

Re: Nu må vi sanrt sige stop!!!!

Indlæg af krikris » 19.11.2010 20:13:00

@oletep; Jeg har selv firma i Nordjylland, og var en sådan ravnemor at jeg i samråd med familie og ex mand, fik placeret min yngste datter hos hendes far, og den ældste ifølge hendes eget ønske hos sine bedsteforældre imens jeg drog til Sverige.

Derefter ansatte jeg en vikar og kunne holde skansen sammen med mine ansatte de 20 uger jeg boede i Sverige. Den eneste forskel er i forhold til dig er at jeg havde kontakter fra min tid i Sverige for ca 20 år siden hvor jeg ubesværet fik et fuldtidsjob i midt Sverige, så jeg valgte at slet ikke at komme til DK.

Firmaet lagde et rekorddårligt resultat for 2009 (mange vil jo vente til chefen er tilbage), men det er arbejdet ind igen, og min mand lever nu under sikre og værdige forhold i DK.

Mine døtre har været meget forstående, og bor igen hos mig, og ifølge deres egne udsagn har de ikke lidt overlast ved mit fravær i 20 uger

Så for mig var min geografiske placering ikke en stor nok "undskyldning" for ikke at udnytte EU retten. Men ja det kostede mange penge og meget planlægning, men jeg valgte at se det som en investering i min fremtid som jeg synes har været det hele værd også økonomisk

Held og lykke!

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 19.11.2010 20:50:12

Er meget enig med krikris her. Hvor der er vilje, er der vej.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Miss Silver
Geografisk sted: Søborg

Indlæg af Miss Silver » 20.11.2010 12:45:45

Ville da sige at selvom du bor tæt på grænsen er det svært at skulle flytte. Sverig kræver du har et hvis beløb tilrådighed og da jeg pt ikke har fast job men er frelance sundhedshjælper( altså vikar/afløser) så er jeg ikke sikker på hvad min mdr indkomst er... jeg ville da vild gerne jobbe i sverige hvis jeg kunne finde noget, men det er ligeså svært at finde fast job derovere som herover. derudover er mit svensk på min niveau.

Der er selvfølglig min søn som hverken er lille eller stor ( tror det er lettere at forlade børne hvis de har en hvis alder som gør dem moden nok til at forstå sagen) men han har en super far som gerne tager over, på den betingelse at jeg fra siger mig hans bopæl og overlader den til hans far, så for mig føler jeg også lidt at jeg miste lidt min søn..

derudover er det ikke let at finde bolig i sverige muligt men ikke let....men ingen tvivl vi ville helt sikker benytte Eu lige pt er det bare lidt svært.. tilgengæld har jeg jo så sønnen på ca 10 så vi har tænkt at søge FS på dispentation til første gang og så se om sverie eller ligende kunne blive en mulighed senere.....

Men jeg ville give andre ret, for nogen er sverige og tyskland super muligheder som ligger lige for for andre er det ikke så let.. jeg er ganske alm lønmodtager uden den store opsparing så virker det ligepludeseligt lidt svære..

Men hvad livet går som livet vil - som min mand siger thats life what can we do

mh1
Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
Kontakt:

Indlæg af mh1 » 20.11.2010 13:01:24

JAMEN når du har særbørn, så har du jo mulighed for at få dispensation ... Det skulle være henvendt til ole
Senest rettet af mh1 21.11.2010 08:23:00, rettet i alt 1 gang.
mh
Rådgiver for ÆUG

Carsten_1

Indlæg af Carsten_1 » 20.11.2010 16:39:35

ejnarriishansen skrev:Nu mener jeg snart det er på tide at vi siger stop så det kan forstås. Efterhånden ser det ud til at der skal helt andre metoder til at slå igennem. Så lige på forsiden at foreningen har eksisteret i 14 år nu... Det er efter min mening 14 år for meget uden der er sket noget som helst udover det hele bare bliver værre og værre. Det kan godt være der bliver skrevet frem og tilbage og der afholdes møder og aftner med debatter og info, men der sker intet. Der kan ikke skrives eller debatteres til rette med et parti og en regering, der ikke er lydhør over for noget som helt. Se tromler bare med deres racistiske og staziagtige metoder derudaf uden aså meget som at lytte til et enkelt komma. Det er som om at vko ikke forstår den almindelige debatform. Der skal hårdslående metoder til før at de vågner op. Store fysiske demonstrationer på selve Christiansborg f. eks. Det skal være voldsommere end i dag ellers tromler de bare videre.. Gvad bliver det næste ikke. Det tør man næsten ikke tænke på..... jeg ved ikke hvad der skal til men jeg er så harm og vred over det der foregår i det her racistiske land at jeg er mega træt af det.....
Hvor kan jeg kun gi' dig ret.. Ville ønske at Soen fra Dansk Folkeparti og de øvrig hjernedøde politikere ville få en kollegtiv hjerneblødning og hoppe i havnen med en stor betonklods om benet, de ville ikke blive savnet!!!!! Men desværre er det jo nok umulig for dem at får en hjerneblødning, da de ikke er udstyret med sådan en !!!! Ja jeg stiller gerne op til et eller andet, for jeg er lige ved at smadre tv'et når jeg ser Soen og hendes artsfæller, så det må går ud over noget andet end mit arme tv !!!!

Venlig hilsen

Carsten

oletp

Indlæg af oletp » 21.11.2010 21:03:47

Ja du har ret! Det kan naturligvis lade sig gøre, og det bliver måske løsningen! O i Vestjylland har all vist bil. Jeg har ihverttilfald.

Besvar