Okay. Tak for svaret.
Nogen der kan svare på om vi er lovligt i sverige hvis blot jeg når at registrere mig og han når at søge om opholdskort inden han visum udløber
Flytte til sverige
Re: Flytte til sverige
Ja, din mand må udøve alle sine rettigheder som medfølgende ægtefælle til en EU-borger fra samme øjeblik, hans ansøgning om et opholdskort er indleveret til Migrationsverket. Dvs., han har lovligt ophold og må begynde at arbejde fra dag 1, osv.
-
andreasthage
Jeg og min brasilianske kæreste på 23 1/2 år har planlagt at blive gift på rådhuset til maj måned når hun fylder 24 år. Vi har været kærester i 2 1/2 år og i starten rejste vi frem og tilbage. Det seneste år har min kæreste arbejdet som Au pair pige, da det var den eneste måde hun kunne få længerevarende ophold på. Nu er der jo så kommet de nye FS regler, hvor min kæreste som jeg ser det ikke kan opnå 60 point - da hun taler flydende portugisisk og italiansk , men ikke fransk eller spansk. Hun taler selvfølgelig engelsk på kommunikationsniveau og er på modul 3 i dansk. Så med mindre hun tager et yderst ambitiøst intenst dansk kursus så hun kan bestå studieprøven C1, så kan jeg ikke se andre mulighederne end at flytte til Malmø i 3-4 mdr. Så spørger jeg følgende.
Skal vi giftes i DK først? når vi bliver gift ophører min kærestes opholdstilladelse fra au pair, men der går normalt 2 uger til de har behandlet det. Er det så ok at flytte til Sverige inden de 2 uger er udløbet?
Skal jeg melde mig som udlandsdansker? - jeg beholder mit job i DK
Jeg ved godt at vi skal dokumentere at vi lever i Sverige - husleje, bankoprettelse, el, vand o.lign. Men hvor skal man henvende sig når man flytter til Sverige?
Jeg ved godt at det er mange spørgsmål, og jeg overvejer stærkt at få sat en advokat på, så jeg sikker på at jeg foretager mig det rigtige, men jeres hjælp vil jeg sætte stor pris på.
Skal vi giftes i DK først? når vi bliver gift ophører min kærestes opholdstilladelse fra au pair, men der går normalt 2 uger til de har behandlet det. Er det så ok at flytte til Sverige inden de 2 uger er udløbet?
Skal jeg melde mig som udlandsdansker? - jeg beholder mit job i DK
Jeg ved godt at vi skal dokumentere at vi lever i Sverige - husleje, bankoprettelse, el, vand o.lign. Men hvor skal man henvende sig når man flytter til Sverige?
Jeg ved godt at det er mange spørgsmål, og jeg overvejer stærkt at få sat en advokat på, så jeg sikker på at jeg foretager mig det rigtige, men jeres hjælp vil jeg sætte stor pris på.
Ja, I gifter jer og flytter videre til Sverige, inden hendes visum inddrages. Flytning melder du til skatteverket i Sverige, og hun søger om opholdskort hos migrationsverket.