Nu må vi sanrt sige stop!!!!

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

ejnarriishansen

Nu må vi sanrt sige stop!!!!

Indlæg af ejnarriishansen » 17.11.2010 19:56:22

Nu mener jeg snart det er på tide at vi siger stop så det kan forstås. Efterhånden ser det ud til at der skal helt andre metoder til at slå igennem. Så lige på forsiden at foreningen har eksisteret i 14 år nu... Det er efter min mening 14 år for meget uden der er sket noget som helst udover det hele bare bliver værre og værre. Det kan godt være der bliver skrevet frem og tilbage og der afholdes møder og aftner med debatter og info, men der sker intet. Der kan ikke skrives eller debatteres til rette med et parti og en regering, der ikke er lydhør over for noget som helt. Se tromler bare med deres racistiske og staziagtige metoder derudaf uden aså meget som at lytte til et enkelt komma. Det er som om at vko ikke forstår den almindelige debatform. Der skal hårdslående metoder til før at de vågner op. Store fysiske demonstrationer på selve Christiansborg f. eks. Det skal være voldsommere end i dag ellers tromler de bare videre.. Gvad bliver det næste ikke. Det tør man næsten ikke tænke på..... jeg ved ikke hvad der skal til men jeg er så harm og vred over det der foregår i det her racistiske land at jeg er mega træt af det.....

Papatyam
Geografisk sted: København

Re: Nu må vi sanrt sige stop!!!!

Indlæg af Papatyam » 17.11.2010 20:58:00

ejnarriishansen skrev:Nu mener jeg snart det er på tide at vi siger stop så det kan forstås. Efterhånden ser det ud til at der skal helt andre metoder til at slå igennem. Så lige på forsiden at foreningen har eksisteret i 14 år nu... Det er efter min mening 14 år for meget uden der er sket noget som helst udover det hele bare bliver værre og værre. Det kan godt være der bliver skrevet frem og tilbage og der afholdes møder og aftner med debatter og info, men der sker intet. Der kan ikke skrives eller debatteres til rette med et parti og en regering, der ikke er lydhør over for noget som helt. Se tromler bare med deres racistiske og staziagtige metoder derudaf uden aså meget som at lytte til et enkelt komma. Det er som om at vko ikke forstår den almindelige debatform. Der skal hårdslående metoder til før at de vågner op. Store fysiske demonstrationer på selve Christiansborg f. eks. Det skal være voldsommere end i dag ellers tromler de bare videre.. Gvad bliver det næste ikke. Det tør man næsten ikke tænke på..... jeg ved ikke hvad der skal til men jeg er så harm og vred over det der foregår i det her racistiske land at jeg er mega træt af det.....
Jeg forstår godt din frustration - sidder selv med en meget dårlig smag i munden over de her straminger, der bliver ved og ved. Mit indtryk er, at der er mange, der ikke ved hvad de nuværende (gamle) regler går ud på - de mener f.eks. at man kommer og "nasser" men det er jo umuligt når man mister OT det øjeblik man søger om off. hjælp (+ garantien).

Der er planlagt en demonstration d. 8/12 i KBH(se mere på Facebook - ÆUG's og Kærlighed Uden Grænsers sider)

Men reelt rykker det nok først (forhåbenligt) NÅR vi får en ny regering - den nuværende er jo afhængige af DF HVER gang der skal forhandles om finanslov osv.

Allan1408

Indlæg af Allan1408 » 17.11.2010 22:20:48

Jeg fatter bare ikke at udlændingeloven skal gå under finansloven, det er den eneste måde V kan få deres finanser igennem, men et racistisk parti..... de sidder sikkert og knider sig i hænderne, og siger se hvor let det er at manipulere med V....

Jeg er kede af at være dansker ...... siden DF er kommet på banen :(

Kim P. Nyberg
Geografisk sted: Herning
Kontakt:

Indlæg af Kim P. Nyberg » 18.11.2010 10:08:51

Den bedste måde at sige stop på, er ved at stemme med fødderne, i form af at bruge EU-reglerne i stedet, så vidt det overhovedet er muligt. Jo færre, der bruger de nationale regler, og jo flere der bruger EU-retten, jo mere finder politikerne vel ud af, at de forlængst har krydset stregen i sandet.

Så pak kufferten og tag nogle uger til Sverige eller Tyskland, Så kan Pia hyle og skrige til hun bliver hæs. Vi kan være ligeglade.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser

Lowlife

Indlæg af Lowlife » 18.11.2010 10:19:46

Ja men hvad så hvis fundamentet skrider under hele EUsamarbejdet og det utænkelige sker, at eurolandene bliver opløst så ryger man vel nok igen hjem til hjemlandet? OG ja det er nok usandsynligt men alligevel har det været nævnt, at gældskrisen i bla.. Grækenland og Irland får det til at vakle godt og vel :-(

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 18.11.2010 10:24:07

Ja fremtiden er jo noget at det sværeste st spå om, men en opløsning af EU er næppe nært forestående :wink:

Kasper Jørgensen

Indlæg af Kasper Jørgensen » 18.11.2010 17:40:59

Så vidt jeg har forstået har der heller ikke været snak om opløsning af EU, men om Eurozonen. Så hvis jeg har forstået det korrekt kan der højst blive tale om opløsning af Euro-samarbejdet.

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 18.11.2010 17:57:18

Jammen det må vi så tage stilling til når og hvis det bliver aktuelt :wink:

fundiver199

Indlæg af fundiver199 » 18.11.2010 17:59:18

Hvis EU går i opløsning, så har vi nok større problemer at tænke på end vores ægtefællers opholdstilladelse. Og i øvrigt vil Sverige selv i den situation næppe begynde at udvise danskere. Vi er jo trods alt et gammelt nordisk broderfolk.

Man kan også forestille sig og frygte så mange ting, at det bare ødelægger nattesøvnen :wink:

Kasper Jørgensen

Indlæg af Kasper Jørgensen » 18.11.2010 20:21:47

Jeg fik måske ikke formuleret mig så klart i mit tidligere indlæg. Jeg tror ikke det kommer på tale at opløse EU/EF, men højst en opløsning af euroen, dvs. medlems-staterne skal til at have deres egen mønt igen. Men som en har skrevet i en anden tråd, så er hele eu-projektet for vigtigt til at det bliver opløst. Ligeledes er der investeret alt for mange penge i det til at man vil opløse det.

Af samme grund tror jeg, at hvis du spørger DF mener de sikkert at Danmark ikke skal følge eu-reglerne på udlændingeområdet, men det er regeringen dog heldigvis for kloge til ikke at gøre, da der står for meget på spil, og det vil alvorlige konsekvenser for Danmark, hvis de ikke retter ind.

Juma
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Indlæg af Juma » 18.11.2010 21:33:22

"mener de sikkert at Danmark ikke skal følge eu-reglerne på udlændingeområdet"

Det handler ikke om EUs udlændingeregler. Det handler om EU-reglerne om arbejdskraftens fri bevægelighed.

Da vi har et retsforbehold, er vi ikke bundet af udlændingerettet i EU, men det er en anden snak.

oletp

Indlæg af oletp » 19.11.2010 15:46:00

Det er jo fint med forslag om at udnytte EU reglerne til FS, men hvad hvis det ikke en mulighed for os allesammen? Jeg har mit eget firma i vestjylland som jeg ikke kan drive fra udlandet i mindst 10 uger som udlændingestyrelsen forlanger. Jeg har også 2 store drenge som jeg har forældremyndighed og samvær med. Skal jeg forlade dem og sige at nu bor far i Sverige eller Tyskland? Og hvem siger man bare uden videre kan finde arbejde i et af de andre Eu lande i mere end 10 uger, som også er et krav så vidt jeg forstår? :?

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 19.11.2010 16:52:56

Der er intet krav om, at du skal arbejde i et andet land, bare fordi du flytter dertil. Du kan sagtens leve af din formue og fx bare søge job der.

oletp

Indlæg af oletp » 19.11.2010 17:37:29

Men man skal opholde sig der, og så er det jo lidt svært at drive en virksomhed i Vestjylland og have et normalt samvær med sine børn!!!

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 19.11.2010 18:00:02

Ja, du skal overnatte der mindst 4 af ugens 7 nætter for at kunne være folkeregistreret der. Fx mandag, tirsdag, onsdag og torsdag nat. Fredag, lørdag og søndag nat kan du så overnatte hos familie i Vestjylland, hvis du gerne vil være sammen med dem i weekender. Eller hvis det er smartere arbejdsmæssigt, så kan du overnatte på din bopæl i Tyskland fredag, lørdag, søndag og mandag nat, og så overnatte i Vestjylland hos familie tirsdag, onsdag og torsdag nat. Men du slipper naturligvis ikke for nogle lange køreture mellem grænsen og Vestjylland. Men har man egen bil, så kan det altså godt lade sig gøre, hvis man er indstillet på det. Det skal trods alt kun stå på i 10 uger.

Besvar