Konsekvenser for folk med midlertidig opholdstilladelse

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
Thomas77
Geografisk sted: Vestegnen

Konsekvenser for folk med midlertidig opholdstilladelse

Indlæg af Thomas77 » 17.11.2010 17:36:21

Alt er kaos og tvivl i øjeblikket, pga den skodregering.

Det er snart på tide at få den skiftet ud, men S og SF har så meget vælgerfrygt, at de ikke tør sige hvad de egentlig mener (eller mente dengang de var anstændige mennesker).

Men udover at lukke lidt galde ud, vil jeg godt høre om der er nogen der ved hvilke konsekvenser det har for folk med midlertidig opholdstilladelse.

Er klar over den ikke bliver inddraget, men hvad sker der når den udløber om 7 år.

Man kan søge om permanent opholdstilladelse, men hvis kravene ikke opfyldes, bliver den midlertidige så forlænget uden problemer, eller skal man opfylde de krav der er gældende på dette tidspunkt? Dvs. som det er nu med sprogtest, betaling af gebyrer, øgede krav til uddannelse og bolig osv.

Man risikerer jo at folk der har boet her i 7 år med sin familie, i perioden har fået 2-3 børn, og derfor måske lige har færdiggjort 3 års skolegang på sprogskolen, men derfor ikke opfylder kravet om 2-3 års fuldtidsarbejde, ikke opfylder kravene.

Nogle der har overblik over dette?

Yommi1000

Re: Konsekvenser for folk med midlertidig opholdstilladelse

Indlæg af Yommi1000 » 17.11.2010 18:41:30

Det vil jeg også gerne vide:0) Og kan man ikke blive ved med at forlænge et midlertidigt opholdstilladelse?? Det troede jeg egentlig man kunne blive ved med hver andet år indtil man kunne opfylde kravene or permanent.

Papatyam
Geografisk sted: København

Indlæg af Papatyam » 17.11.2010 19:27:55

Yommi1000 skrev:Det vil jeg også gerne vide:0) Og kan man ikke blive ved med at forlænge et midlertidigt opholdstilladelse?? Det troede jeg egentlig man kunne blive ved med hver andet år indtil man kunne opfylde kravene or permanent.
Det tror jeg også at man kan. Jeg var til et infomøde om de nye regler for permanent ophold - de 100 point man skal have.

Så vidt jeg forstod kan man bare blive ved med at forny sin midlertidige opholdstilladelse indtil man har de 100 p.

Yommi1000

Indlæg af Yommi1000 » 17.11.2010 21:22:11

OK...Det er rart at vide, for før min mand er færdig med dansk og en uddannelse, så går der ihvertfald 7 år:0)

Besvar