FS i Danmark

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
missy

FS i Danmark

Indlæg af missy » 16.11.2010 17:06:55

Hej Alle..

Jeg har et spørgsmål fra en ven som er blevet FS med sin kone. Hans kone er dansk statsborger, de blev gift for 7 år siden og her i sommers sku han søge om permanent OT men da de nye point system blev indført den periode blev han afvist. Han har siden han kome til dk for 7 år siden arbejdet i hans kone's firma, har aldrig været på kontanthjælp, ikke lavet noget kriminelt osv. men da han for nogle år siden blev påkørt af en personbil blev han nød til at arbejde deltid da han ik ku arbejde på fuldtid. Dvs han opfyldte ik det krav om fuldtidsarbejde det sidste halvanden år. Han har nu kun fået forlænget sin OT på et år, men spørgsmålet er nu når han om et år skal forlænge igen vil han da blive afvist da han stadig ikke kan opfylde det krav med arbejdet. Er der intet han kan gå ind og gøre..

Han har talt med hans kone om at flytte til sverige da jeg har talt meget godt om det men hans kone kan desværre ikke flytte??

missy

Re: FS i Danmark

Indlæg af missy » 17.11.2010 08:51:38

R der ik nogen der kan hjælpe til her?? :D

skaanebo

Indlæg af skaanebo » 17.11.2010 09:15:41

Han skal vel bare fornye sit ophold hvert år, men vil aldrig kunne få permanent ophold.

missy

Indlæg af missy » 17.11.2010 10:30:11

skaanebo skrev:Han skal vel bare fornye sit ophold hvert år, men vil aldrig kunne få permanent ophold.
Hej skaanebo.

jo men problemet er jo vel bare at det blir sindsygt dyrt når han vhert år skal forlænge og betale for det??

er der ik nogen andre måder?? altså lige ummidelbart efter at have læst både her og på Nyidanmarks hjemmeside så kan jeg forstå at kan du ikke opfylde det krav med arbejdet jamen så ka du ik få permanent OT??

krikris
Geografisk sted: denmark

Indlæg af krikris » 17.11.2010 10:48:24

Du har forstået helt rigtigt. Han får aldrig POT, så længe de danske nationale regler er, som de er.
Så måske må han sammen med sin kone sætte sig ned og diskuterer om de virkelig ønsker at leve under de betingelser, eller rykke til et andet EU land for at gøre brug af EU retten
Jeg har selv også eget firma, men valgte sin tid at flytte til Sverige i ca 20 uger for at min mand netop ikke skulle risikere at komme i en lignede situation.
Det kosted dyrt på firmaets bundline, men på længere sigt har de jo vist sig at være en utrolig god investering.

Besvar