Da jeg syntes at nu er det nok med den behandling vores udenlandske ægtefælder får af bananstaten Danmark, overvejer jeg nu kraftigt at flytte til Tyskland og så bruge EU-reglerne.
Hvis jeg flytter til Tyskland og beholder mit job i Danmark, er det så tilladt at beholde min dansk inregistreret bil, eller skal man hen og købe ny bil i Tyskland?
Flytte til Tyskland
Re: Flytte til Tyskland
Du må gerne beholde bilen i dk, men du må ikke køre rundt i den i Tyskland.
-
fundiver199
Du skal omregistrere bilen til tyske plader. Så får du den danske registreringsafgift retur minus et fradrag på vist nok 7.500 kroner. Hvis du senere vil omregistrere tilbage til danske plader, så skal du betale registreringsafgift uden fradrag, så manøvren koster 7.500 kroner + nummerpladegebyr m.m. i de to lande.
Om det kan svare sig, kommer vel an på, hvor længe I skal være i Tyskland, samt hvilken bil du har, og hvor meget den betyder for dig.
Noget andet er så, at der næppe er nogen særlig kontrol med, hvem der kører rundt på danske plader i Tyskland. Kontrollen går den anden vej, idet det er det, som der er økonomiske fordele ved.
Du snyder dog den tyske stat for vægtafgift ved at køre rundt på danske plader, og endelig er der så spørgsmålet om forsikring. Den forsikring, som du har p.t., forudsætter jo, at du bor i Danmark.
Om det kan svare sig, kommer vel an på, hvor længe I skal være i Tyskland, samt hvilken bil du har, og hvor meget den betyder for dig.
Noget andet er så, at der næppe er nogen særlig kontrol med, hvem der kører rundt på danske plader i Tyskland. Kontrollen går den anden vej, idet det er det, som der er økonomiske fordele ved.
Du snyder dog den tyske stat for vægtafgift ved at køre rundt på danske plader, og endelig er der så spørgsmålet om forsikring. Den forsikring, som du har p.t., forudsætter jo, at du bor i Danmark.
-
Kasper Jørgensen
Nu er beslutningen heller ikke endeligt taget endu, da jeg ikke rigtig kan finde ud af om jeg skal flytte nu, eller jeg skal vente at se udfaldet af Zambrano-sagen.