Er det overhovedet muligt
Er det overhovedet muligt
Jeg har i gennem længere tid skrevet med en kinesisk dame på 38 (med datter på 12),som jeg skal besøge i jan 2011.Vil høre om det overhovedet er muligt at få hende (og datteren) til Danmark.Jeg har fast arbejde + 2 deltidsbørn på 13 og 15.Hun har ingen uddannelse og snakker lidt engelsk.Hun arbejder som guide i Kina og håber på at lære dansk/engelsk hurtigt i Danmark og søge job i rejsebranchen.Er der overhovedet nogen fremtid for os i Danmark og hvad har vi af muligheder.Har prøvet at læse mig lidt frem her og på andre internet sider,men det virker helt uoverskueligt
.Håber at nogen kan hjælpe mig med et hurtigt overblik.
Re: Er det overhovedet muligt
Hvis du er parat til at rejse 10 uger til et andet EU-/EØS-land, så ligger vejen åben for jer for en tilværelse sammen i DK efterfølgende.
Læs mere her:
www.aegteskabudengraenser.dk/jegvil
Læs mere her:
www.aegteskabudengraenser.dk/jegvil
tak for svaret
Har kigget på det men har svært ved at få overblikket.Har du mulighed for kort at ridse op hvad det går ud på og hvad man i praksis gør.Pft
Har kigget på det men har svært ved at få overblikket.Har du mulighed for kort at ridse op hvad det går ud på og hvad man i praksis gør.Pft
I gifter jer. Du flytter mindst 10 uger til fx Sverige. Din ægtefælle slutter sig til dig der og I flytter sammen videre til Danmark. End of story - med en happy end 
For deltaljer bliver du nødt til at læse, hvad der linkes til.
For deltaljer bliver du nødt til at læse, hvad der linkes til.
tak igen.Lyder nemt.Er det virkeligt muligt? Hvad gavner de hårde regler i Danmark så ?
Vil se om jeg kan få et overblik over det hele.Endnu en gang tak for hjælpen
Vil se om jeg kan få et overblik over det hele.Endnu en gang tak for hjælpen
Ja, pærelet og derfor også grotesk at danske politikere gider bruge krudt på yderligere lovgivning, når de alligevel ikke kan røre EUs love, og EU har klare og enkle regler på området.
De nye regler vil reelt kun ramme dem, der ikke kan flytte sig kortvarigt over en landegrænse, og det vil typisk være udlændige, der bor i dk og ikke er EU-borgere.
De nye regler vil reelt kun ramme dem, der ikke kan flytte sig kortvarigt over en landegrænse, og det vil typisk være udlændige, der bor i dk og ikke er EU-borgere.
-
fundiver199
Deres primære formål er nok at sikre, at regeringen bliver genvalgt, fordi det antages at være populært hos vælgerne. Og herudover er det nødvendigt med løbende stramninger for at sikre, at DF bliver ved med at være ubetinget loyale over for regeringen.fregia skrev:tak igen.Lyder nemt.Er det virkeligt muligt? Hvad gavner de hårde regler i Danmark så ?
Endelig satser man nok på, at mange er lige så uvidende som dig, om hvilke rettigheder og muligheder deres unionsborgerskab giver dem. Og så er det jo ikke så nemt endda for alle dem, der arbejder i Nordjylland f.eks.