Ophold i Tyskland- lejlighed i DK

Her kan du skrive om/søge information om hvorledes du/I kan benytte EU-reglerne til at bo sammen i både Danmark og andre EU-lande, f.eks. Sverige, Norge eller Tyskland.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
klm

Ophold i Tyskland- lejlighed i DK

Indlæg af klm » 11.11.2010 22:10:58

Hej

Har lige 2 spørgsmål:

1: Har det nogen betydning, når man skal søge om FS efter eu-reglerne, at ens lejlighed er et forældrekøb?

2: Jeg vil gerne fremleje min lejlighed mens vi opholder os i Tyskland, men hvad sker der hvis det ikke kan lade sig gøre og den så står tom? Kan US så anklage os for ikke at have haft reelt ophold i et andet land hvis jeg har haft en lejlighed stående tom i Dk.?

skaanebo

Re: Ophold i Tyskland- lejlighed i DK

Indlæg af skaanebo » 11.11.2010 22:50:04

Ja, hvis lejligheden bare står tom, og den ligger i nærheden af din arbejdsplads, så du kommer til at pendle over grænsen fra en bopæl, der ligger længere væk, så vil det kunne være grundlag for, at US afviser en ansøgning om opholdskort med henvisning til, at du ikke har haft faktisk og reelt ophold i Tyskland.

Så den bedste løsning er at fremleje din lejlighed i DK og i øvrigt at samle kassebonner, betale med kreditkort i Tyskland nærmest dagligt og i øvrigt samle så megen dokumentation for reelt ophold i Tyskland som overhovedet muligt.

klm

Re: Ophold i Tyskland- lejlighed i DK

Indlæg af klm » 12.11.2010 11:08:28

Jeg har ikke noget arbejde... :oops:

Jeg vil absolut også helst have lejligheden udlejet mens vi er væk, men har selv været boligsøgene indtil for kort tid siden, og kan se at der er MANGE ledige boliger, så hvis nu det ender med den står tom, er det så tilstrækkeligt at jeg vedlægger bevis for at jeg har forsøgt at udleje den?

Og så lige et tillægsspørgsmål: Når jeg skal udleje lejligheden vil jeg jo udleje den for max 4 mdr. Da det jo ikke er min plan at blive boende i Tyskland. Hvordan vil US se på det?

Besvar