De nye regler og krav

Her kan du skrive om/søge information om få din ægtefælle / partner sammenført til Danmark efter de almindelige danske regler.

Redaktører: ZB, AUG Board

Besvar
AnnaTak

De nye regler og krav

Indlæg af AnnaTak » 11.11.2010 11:06:32

Kære Alle.

Min amerikanske kæreste(har boet i DK i over 3 år) og jeg vil gerne søge familiesammenføring efter danske regler, og ansøgningen skulle efter planen sendes til sommer, således at vi kan familiesammenføres når jeg fylder 24 i dec. Da har hun en bachelor fra RUC, haft studiejob i DK i 3 år, bestået studieprøven osv. Så lad os håbe, at hun kommer igennem nåleøjet.

Nu er kravene til mig, som herboende, jo så også blevet skærpet. Jeg er studerende og færdiggør min bachelor til jul 2011. Ifølge de nye krav (http://www.nyidanmark.dk/NR/rdonlyres/D ... e_krav.pdf) skal jeg have haft fuldtidsbeskæftigelse i mindst 2
år og 6 måneder indenfor de sidste tre år. Menes der fuldtidsarbejde, eller tæller uddannelse også som fuldtidsbeskæftigelse? For ellers er det jo mig, der ender med at være problemet.

Kan nogen forresten fortælle mig, hvornår Maya ikke længere skal betale sin egen uddannelse og hvornår hun får SU? - hvis vi altså får positivt svar på vores ansøgning. Hvis vi får positivt svar på vores ansøgning, er det så et problem, hvis jeg bosætter mig 4 mdr i et andet land i forbindelse med udveksling?

Måske man skulle overveje Sverige. Vi er enige om, at jeg godt kan arbejde i DK selvom vi flytter til Malmø, ikke? Og hvad med Maya, må hun beholde sit studiejob? Og der er vel umiddelbart ikke et problem, at jeg ejer en andelsbolig i DK som bliver lejet ud i de tre måneder?

Sikke en jungle at finde rundt i!!

MVH

Anna

Juma
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: De nye regler og krav

Indlæg af Juma » 11.11.2010 12:06:57

"Menes der fuldtidsarbejde, eller tæller uddannelse også som fuldtidsbeskæftigelse? For ellers er det jo mig, der ender med at være problemet"

Nej det gør det temmeligt sikkert ikke.

Nu er aftalen jo ikke faldet på plads i detaljer, så hvorvidt man får 'dispensation' som studerende ved vi jo ikke.

Besvar