Nye regler
-
Miss Silver
- Geografisk sted: Søborg
Re: Nye regler
hvad betyder det for os med et evt særbarn... som det ser ud lige nu er jeg faktisk ved at opgive, jeg ser mig snart nødsaget til at vælge min mand eller min søn........
jeg har meget meget svært ved at se hvordan jeg skal kunne bruge EU reglerne, da jeg så alligevel skal være uden min søn i 3-6 mdr. hvilket er ret lang tid.men ingen tvivl deri hvis vi fik mulighed og jeg fandt et job der lå tæt på en landegrænse her i dk, ville jeg helt sikkert benytte mig af den mulighed, men som der ser ud nu er der to timers kørsel med det off fra sverig og det holder ikke når man har skiftevagter.
jeg har ovenikøbet sat min udd på standby simåpelhen for økonomisk at få det her til fungere...
jeg føler mig som dansker ikke længere velkommen i danmark.........
jeg har meget meget svært ved at se hvordan jeg skal kunne bruge EU reglerne, da jeg så alligevel skal være uden min søn i 3-6 mdr. hvilket er ret lang tid.men ingen tvivl deri hvis vi fik mulighed og jeg fandt et job der lå tæt på en landegrænse her i dk, ville jeg helt sikkert benytte mig af den mulighed, men som der ser ud nu er der to timers kørsel med det off fra sverig og det holder ikke når man har skiftevagter.
jeg har ovenikøbet sat min udd på standby simåpelhen for økonomisk at få det her til fungere...
jeg føler mig som dansker ikke længere velkommen i danmark.........
-
fundiver199
Hvis man er berettiget til dispensation, så kan man jo være fuldstændig ligeglad med, hvilke regler de laver for dem, der ikke kan få dispensation.
Så det korte svar på dit spørgsmål er, at det betyder ingen verdens ting for jer. Hvis du har særbarn, så kan du jo ikke henvises til at leve i din ægtefælles hjemland, og så er alene formodning om proformaægteskab, der kan give afslag, og intet andet.
Så det korte svar på dit spørgsmål er, at det betyder ingen verdens ting for jer. Hvis du har særbarn, så kan du jo ikke henvises til at leve i din ægtefælles hjemland, og så er alene formodning om proformaægteskab, der kan give afslag, og intet andet.
-
fundiver199
Hvad angår det med danskkurset, så kan man undre sig over, hvor mange gange man kan stille krav om den samme ting?Sonic skrev:Ægtefællen skal altså på besøg flere gange i Danmark, samt der skal betales og bestås et Dansk kursus.
Siden 2002 har det været obligatorisk at deltage i integrationsprogrammets danskundervisning.
Det var så meningen, at det fra 1. november skulle være obligatorisk at bestå en indvandringsprøve, som tester en kendskab til det danske sprog, før man får opholdstilladelse.
Og nu skal det så også være obligatorisk at deltage i et danskkursus, som kun kan tages under turistophold i Danmark, og som koster penge.
Det er jo et rent kinderæg, tre ting på en gang eller rettere sagt den samme ting tre gangen, så det går da virkelig ikke
Tilsyneladende også skærpede krav til herboende dansker - herunder beskæftigelseskrav!
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk
-
fundiver199
Nej jeg tror (stadig) at det er en misforståelse, og at det kun er indvandrere, eller i praksis børn af indvandrere og flygtninge, som nu skal leve op til de gældende betingelser for tidsubegrænset opholdstilladelse d.v.s. pointsystemet, uanset at de fik tidsubegrænset opholdstilladelse før de nye regler kom til i marts 2010.
Ellers vil man jo bl.a. afskære alle danske universitetsstudende fra familiesammenføring, og det giver da overhovedet ingen mening.
Ellers vil man jo bl.a. afskære alle danske universitetsstudende fra familiesammenføring, og det giver da overhovedet ingen mening.
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Som reglerne står i JP vil fx en ikke-dansker, som kom til DK som 20-årig i 1980, men som ikke er blevet dansk statsborger, ikke kunne opfylde alle krav til fs (re: ophold fra barnsben). Men nu står der heller ikke noget om, hvor mange point de forskellige punkter giver, eller om ALLE krav skal opfyldes. Skal man opfylde alle krav vil førtidspensionister heller ikke have nogen chance, uanset.
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
freddieoff
Hvornår træder de nye ændringer i kraft?
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Med det forlig, som regeringen og DF har indgået som en tyv om natten, bliver det både billigere og nemmere for alle, at bruge EU-reglerne for familiesammenføring.
Om ikke andet, må man sætte sin lid til den sag, der kører ved EF-Domstolen i øjeblikket (Zambrano-sagen), som er beskrevet i et par andre tråde.
Om ikke andet, må man sætte sin lid til den sag, der kører ved EF-Domstolen i øjeblikket (Zambrano-sagen), som er beskrevet i et par andre tråde.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Ja, jeg så det tidligere i dag, jeg synes godt nok det er skræmmende. Min amerikanske kæreste og jeg skal giftes til januar, og ville så søge om familiesammenføring når jeg bliver 24 til maj.
Er der nogen der ved, hvornår loven træder i kraft? Jeg håber meget at det ikke sker før vi er blevet gift, så vi kan nå at få papirerne afsted.
Jeg kan slet ikke se hvordan jeg, som studerende, skal kunne leve op til kravene. Det kommer da helt sikkert også til at blive et problem at min kæreste ikke har en videregående uddannelse, selvom han har arbejdet i et firma der handler med aktier i 10 år. Jeg forstår virkelig ikke kravet om at man skal have arbejdet i Danmark i flere år, hvordan skal det kunne lade sig gøre når det er så svært at få arbejdstilladelse uden en opholdstilladelse, med mindre man er læge.
Suk suk, jeg håber VIRKELIG vi kan nå med ind under den nuværende lovgivning, ellers ender det jo med vi må flytte ud af landet.
Er der nogen der ved, hvornår loven træder i kraft? Jeg håber meget at det ikke sker før vi er blevet gift, så vi kan nå at få papirerne afsted.
Jeg kan slet ikke se hvordan jeg, som studerende, skal kunne leve op til kravene. Det kommer da helt sikkert også til at blive et problem at min kæreste ikke har en videregående uddannelse, selvom han har arbejdet i et firma der handler med aktier i 10 år. Jeg forstår virkelig ikke kravet om at man skal have arbejdet i Danmark i flere år, hvordan skal det kunne lade sig gøre når det er så svært at få arbejdstilladelse uden en opholdstilladelse, med mindre man er læge.
Suk suk, jeg håber VIRKELIG vi kan nå med ind under den nuværende lovgivning, ellers ender det jo med vi må flytte ud af landet.
-
Kasper Jørgensen
Med point for arbejde menes der ikke kun arnejde i Danmark, men også arbejde i din kærestes hjemland.
Men er ellers helt enig i, at noget skal der snart gøres. En af de ting der kan gøres er at sætte sit kryds det rigtige sted til næste valg, men jeg tror desværre ikke det bliver meget anderledes selvom vi får en rød regering efter næste valg. Selv Kristendemokraterne stemte for finansloven, og sikrede dermed regeringen flertal. S har meddelt at man synes det er en god ide med et pointsystem, og SF har endu ikke meldt klart ud.
Så som det ser ud lige nu, tror jeg folk på det kraftstigste skal overveje at bruge eu-reglerne.
Men er ellers helt enig i, at noget skal der snart gøres. En af de ting der kan gøres er at sætte sit kryds det rigtige sted til næste valg, men jeg tror desværre ikke det bliver meget anderledes selvom vi får en rød regering efter næste valg. Selv Kristendemokraterne stemte for finansloven, og sikrede dermed regeringen flertal. S har meddelt at man synes det er en god ide med et pointsystem, og SF har endu ikke meldt klart ud.
Så som det ser ud lige nu, tror jeg folk på det kraftstigste skal overveje at bruge eu-reglerne.
-
Kasper Jørgensen
PS. Husk i kan søge FS allerede når du er 23½ år, dvs. lige efter i er blevet gift til Januar.
Tusind tak for det! Jeg skulle faktisk lige til at spørge, da jeg før har hørt at det var ca. 2 måneder før. Men det er alletiders, så satser jeg på de ikke har nået at indføre det før januarKasper Jørgensen skrev:PS. Husk i kan søge FS allerede når du er 23½ år, dvs. lige efter i er blevet gift til Januar.
Og ja, jeg har desværre allerede stemt "rødt" ved det sidste 2 valg, uden at det så ud til at have den store effekt
-
Kasper Jørgensen
Man kan søge FS 6 måneder før man bliver 24.
Det overrasker mig egentlig ikke at S synes det er en god ide med et pointsystem, da de også går ind for en stram, om end lidt mer human, udlændinge politik. Det der virkelig overasker mig er at KD har lagt stemme til dette. Jeg tror efterhånden kun der er de Radikale tilbage som har meldt ud at man synes disse regler er vanvittige. Desværre står jeg selv lidt i det dillemma, at de radikale er måske de eneste der vil bløde op på udlændinge området, men på den anden side er jeg dybest set ikke enig med resten af deres politik.
Det overrasker mig egentlig ikke at S synes det er en god ide med et pointsystem, da de også går ind for en stram, om end lidt mer human, udlændinge politik. Det der virkelig overasker mig er at KD har lagt stemme til dette. Jeg tror efterhånden kun der er de Radikale tilbage som har meldt ud at man synes disse regler er vanvittige. Desværre står jeg selv lidt i det dillemma, at de radikale er måske de eneste der vil bløde op på udlændinge området, men på den anden side er jeg dybest set ikke enig med resten af deres politik.
Ja, det virker desværre til at meget stramme udlændinge regler er populært blandt vælgerne for tiden. Jeg må indrømme at jeg bestemt ikke er stolt af at være dansker for tiden, jeg håber virkelig de får et slag over fingrene, at det bliver anset for at være i strid med menneskerettighederne eller lign.
De ender jo desværre med at skræmme også veluddannede danskere ud af landet, hvis vi ikke kan få lov til at få vores ægtefælle herind. Jeg synes nærmest man bliver behandlet som kriminel for at finde sig en partner i udlandet.
De ender jo desværre med at skræmme også veluddannede danskere ud af landet, hvis vi ikke kan få lov til at få vores ægtefælle herind. Jeg synes nærmest man bliver behandlet som kriminel for at finde sig en partner i udlandet.