Min kone og jeg blev gift i Rusland tidligere paa aaret, og har i den forbindelse faaet oversat vores russiske vielsesattest til dansk, saa vi kunne registrere aegteskabet her i DK. Nu har vi imidlertid besluttet at vi vil benytte os af EU-reglerne til at faa FS, og er derfor noedsaget til at flytte til Sverige i en periode. I Sverige skal vi jo dokumentere at vi er gift med hinanden, og derfor har jeg dette spoergsmaal:
Vil de svenske myndigheder godkende den danske oversaettelse af vielsesattesten, eller er vi noedt til at faa lavet en ny oversaettelse til enten svensk eller engelsk?
I tilfaelde af at dansk ikke kan bruges, faar vi den oversat til engelsk, i haab om at det saa kan bruges i andre situationer i fremtiden, som vi endnu ikke har fantasi til at forestille os.
Vielsesattest paa dansk i Sverige?
Re: Vielsesattest paa dansk i Sverige?
Hej thomas.
Du kan sagtens bruge en dansk vielses attest i Sverige.. Jeg afleverede vores vielses attest på Fransk og der var ingen problemer der
Du kan sagtens bruge en dansk vielses attest i Sverige.. Jeg afleverede vores vielses attest på Fransk og der var ingen problemer der
Re: Vielsesattest paa dansk i Sverige?
Inden for Norden skal myndighederne acceptere alt skriftligt på et af de nordiske sprog. Du kunne derfor for den sags skyld aflevere et dokument på islandsk i Finland. Det er myndighedernes hovedpine at afkode sproget