http://jp.dk/indland/indland_politik/article2238720.ece
Jeg spekulerer på den med krav til herboende om arbejde i 4 år - skal det være inden for hele ens tilværelse på jord, eller? Ellers bliver mange førtidspensionerede jo udelukket fra point på den konto. Og så er der sprogprøve-kravet - menes der mon, at også fødte danskere skal til sprogprøve? Min seneste danskeksamen er fra 1971 ...
Jeg er født og har boet i DK 53 år, har dansk realeksamen, 1 dansk KVU, 2 danske bacheloruddannelser + 1 kandidat (arbejder på den anden), 16 års lønarbejde + flere år som vikar, 4 års selvstændig virksomhed, har fået offentliggjort en bog og flere videnskabelige artikler på (egenhændigt skrevet) dansk, min mand har en phd og har haft fast arbejde siden 1992, har haft forsknings-opholdstilladelse i DK flere gange, men det ser ikke ud til at vi vil kunne opfylde kravene ...
Den nye aftale
-
mh1
- Geografisk sted: Istanbul, Tyrkiet/Tyskland
- Kontakt:
Den nye aftale
mh
Rådgiver for ÆUG
Rådgiver for ÆUG
-
fundiver199
Re: Den nye aftale
Det hele virker meget hurtig nedkradset på et stykke papir, og i teksten på nyidanmark er der en tabel over kravene til den herboende, hvor det ikke at modtage sociale ydelser i 3 år indgår to gange.
Det virker, som om man har fået blandet kravene til tidsubegrænset ophold sammen med kravene til i det hele taget af få FS. Vi må nok vente, til vi ser lovteksten, eller der på anden vis bliver skabt mere klarhed.
Indholdet synes at være, at man ikke skal kunne få FS, hvis den herboende er indvandrer og ganske vist har tidsubegrænset opholdstilladelse, men ikke opfylder de nugældende betingelser for at få det.
Men om det så også betyder, at man vil stille nye krav til referencer, som er danske statsborgere, er mig uklart.
Det virker, som om man har fået blandet kravene til tidsubegrænset ophold sammen med kravene til i det hele taget af få FS. Vi må nok vente, til vi ser lovteksten, eller der på anden vis bliver skabt mere klarhed.
Indholdet synes at være, at man ikke skal kunne få FS, hvis den herboende er indvandrer og ganske vist har tidsubegrænset opholdstilladelse, men ikke opfylder de nugældende betingelser for at få det.
Men om det så også betyder, at man vil stille nye krav til referencer, som er danske statsborgere, er mig uklart.
Som jeg læser og tolker det, vil der som "sidegevinst" også være en øvre aldersgrænse for at opnå FS medmindre man i moden alder påbegynder og gennemfører en uddannelse og derpå arbejder 2½ år. Det kan let blive for sent at opnå varigt opholds- og arbejdstilladelse i Danmark, når der også her i landet skal arbejdes 2½ år forud for ansøgning om varigt ophold.
(Jeg skimmede et par udvalgte CV på Folketingets hjemmeside. Så vidt jeg kan se, er flere parter bag beslutningen om opstramningerne ikke i besiddelse af "integrationsrelevante kvalifikationer", som der står i pressemeddelelsen på nyidanmark.dk)
(Jeg skimmede et par udvalgte CV på Folketingets hjemmeside. Så vidt jeg kan se, er flere parter bag beslutningen om opstramningerne ikke i besiddelse af "integrationsrelevante kvalifikationer", som der står i pressemeddelelsen på nyidanmark.dk)
"Men om det så også betyder, at man vil stille nye krav til referencer, som er danske statsborgere, er mig uklart."
I praksis vil alle danske statsborgere, der er i arbejde, ikke blive stillet nye krav.
I praksis vil alle danske statsborgere, der er i arbejde, ikke blive stillet nye krav.
Juma
www.kaerligheden.dk
www.kaerligheden.dk