Hjælp , hvor skal jeg starte ?
Re: Hjælp , hvor skal jeg starte ?
Så er vi ved at være færdige med udfyldelse af skemaer....
Vi vedlægger følgende :
min mand :
kopi af pas
3 stk pasfoto
viesesattest
jeg :
kopi af pas
kopi af opholdtilladelse
fødsels- og navneattest
attestaion af navneændring
lejekontrakt
ansættelsesbrev
skolebevis for gennemført uddannelse
lønsedler for 12 måneder
bankkonto oversigt
Har vi glemt noget ?
Vi skal til at aflever skemaerne i denne uge her så vil det være rart hvis noget kunne være behjællpelig med at påminde os om vi har husket det hele....
pp forhånd tak
Vi vedlægger følgende :
min mand :
kopi af pas
3 stk pasfoto
viesesattest
jeg :
kopi af pas
kopi af opholdtilladelse
fødsels- og navneattest
attestaion af navneændring
lejekontrakt
ansættelsesbrev
skolebevis for gennemført uddannelse
lønsedler for 12 måneder
bankkonto oversigt
Har vi glemt noget ?
Vi skal til at aflever skemaerne i denne uge her så vil det være rart hvis noget kunne være behjællpelig med at påminde os om vi har husket det hele....
pp forhånd tak
-
Kim P. Nyberg
- Geografisk sted: Herning
- Kontakt:
Det er ikke nok med en oversigt over bankkonti. Der skal være kontoudtog for hver enkelt konto også.
Frivillig rådgiver i Ægteskab Uden Grænser
Kontoudtog med posteringer og det hele eller hvad ?
Over hvor lang en periode og kan man selv printe det i netbank evt. ?
Er det det eneste vi mangler ?
Over hvor lang en periode og kan man selv printe det i netbank evt. ?
Er det det eneste vi mangler ?
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Ja, kontoudtog med alle posteringer. Gerne 12 måneder tilbage. Ja, du kan hente det hele i din netbank.
Den seneste årsopgørelse fra skattefar vil også være en god idé. Har du digital signatur eller kan du huske din tast-selv-kode, kan du hente den i din skattemappe på www.skat.dk.
Den seneste årsopgørelse fra skattefar vil også være en god idé. Har du digital signatur eller kan du huske din tast-selv-kode, kan du hente den i din skattemappe på www.skat.dk.
Ok........... 
Er der mere ?
Er der mere ?
Yes....................så kom der endelig et brev om sikkerhedsstillelse....
men hvad skal man vælge :
anfordringsgaranti
deponering
er der nogen der kan hjælpe - og beskrive hvordan man i praksis skal får stilet den garanti synes ikke jeg kan læse det ud af brevet.
jeg har pengene der kræves.
jeg skal have det gjort inden der er gået 3 uger...............´
men hvad skal man vælge :
anfordringsgaranti
deponering
er der nogen der kan hjælpe - og beskrive hvordan man i praksis skal får stilet den garanti synes ikke jeg kan læse det ud af brevet.
jeg har pengene der kræves.
jeg skal have det gjort inden der er gået 3 uger...............´
Nu har jeg fået styr på sikkerhedsstillelse....men hvad så nu.........
skal man bare vente på at høre fra Udlæningestyrelsen eller hvad ?
Er der noget der ved det ?
For jeg tænker straks , hvad med cpr osv....
skal man bare vente på at høre fra Udlæningestyrelsen eller hvad ?
Er der noget der ved det ?
For jeg tænker straks , hvad med cpr osv....
-
Kim P. Nyberg
- Kontakt:
Så skal I bare vente på, at opholdstilladelsen (med indbygget arbejdstilladelse) dumper ind ad døren. Når den er i hus, kan I gå på kommunen og søge om cpr.-nr. Jeg tør ikke spå om hvor lang tid det tager, fra der søges om personnummer og til I modtager brev med nummeret.
Med cpr.-nr. i hånden kan I vælge selv at tage kontakt til det lokale sprogcenter eller I kan vente på kommunen kontakter jer om det. Ligeledes kan I tage omkring den lokale skatteregion og få ændret dit skattekort (du kan få din partners personfradrag fra og med den dato han/hun indrejste til Danmark og frem til han/hun finder et job). Husk at medtage flybillet/pas som dokumentation på indrejsedatoen.
Med cpr.-nr. i hånden kan I vælge selv at tage kontakt til det lokale sprogcenter eller I kan vente på kommunen kontakter jer om det. Ligeledes kan I tage omkring den lokale skatteregion og få ændret dit skattekort (du kan få din partners personfradrag fra og med den dato han/hun indrejste til Danmark og frem til han/hun finder et job). Husk at medtage flybillet/pas som dokumentation på indrejsedatoen.
Hej
Det er længe siden jeg har skrevet herinde……..ville bare fortælle at min mand er startet i skole og det går rigtig godt……men jeg kan ikke lade være med at tænke…….
kan jeg vide om man skal gøre noget i forhold til alt det her familiesamføring……. eller passer man sig selv indtil man skal til at søge om forlængelse af opholdstilladelsen når den er ved at udløbe ?
Det er bare fordi man er lidt nervøs for om kan have glemt at gøre noget…..
Er der en der kan skrive lidt om det……
Det er længe siden jeg har skrevet herinde……..ville bare fortælle at min mand er startet i skole og det går rigtig godt……men jeg kan ikke lade være med at tænke…….
kan jeg vide om man skal gøre noget i forhold til alt det her familiesamføring……. eller passer man sig selv indtil man skal til at søge om forlængelse af opholdstilladelsen når den er ved at udløbe ?
Det er bare fordi man er lidt nervøs for om kan have glemt at gøre noget…..
Er der en der kan skrive lidt om det……
Hej igen.........
Alt det der der kommer frem i medierne hver dag, kan jeg vide o der er noget man skal tage hensyn til eller gælder det hele dem der bliver smamenført fremadrettet......kan ikke helt finde ud af det.....
Alt det der der kommer frem i medierne hver dag, kan jeg vide o der er noget man skal tage hensyn til eller gælder det hele dem der bliver smamenført fremadrettet......kan ikke helt finde ud af det.....
Hej med Jer
Ja nu er der kommet det der nye gebyr på fra 01.01.2011
Jeg står i den situation at min mand har visum / ophold til 30.09.2011 inden d askal vi have søgt om forlængelse.
Hvad betyder det for os nu ?
Hvad skal vi indbetale i gebyr ?
Skal vi have søgt om forlængelse noget før end det der 3 måneder før visum udløber eller ?
Kan ikke lige pt. finde ud af det......
Ja nu er der kommet det der nye gebyr på fra 01.01.2011
Jeg står i den situation at min mand har visum / ophold til 30.09.2011 inden d askal vi have søgt om forlængelse.
Hvad betyder det for os nu ?
Hvad skal vi indbetale i gebyr ?
Skal vi have søgt om forlængelse noget før end det der 3 måneder før visum udløber eller ?
Kan ikke lige pt. finde ud af det......