For at undgaa de alt for stramme danske regler mht familiesammenfoering, forventer vi at bruge EU reglerne og tager via Tyskland.
Jeg vil fra ankomsten til Tyskland arbejde i DK (har job paa haanden) og koere frem og tilbage i de 3-6 mdr. vi er i Tyskland
Jeg tror vi har styr paa det praktiske med hvor, hvem og hvordan, men vi har et par spoergsmaal som vi haaber i kan hjaelpe med.
Hvis vores dreng rejser direkte til Danmark og bor hos min familie vil det saa paavirke UDLS vudering af vores "faktisk og reelt ophold" naar vi senere soeger om ophold i DK for min kone?
Det er ikke fordi vi vil "dumpe" vores dreng i DK, men der er ikke rigtig nogen grund til at han skal indskrives i en tysk skole for 3-6 mdr. senere at flytte til DK. Saa hellere direkte til DK og komme igang med det danske sprog og en hverdag i DK.
Eller skulle vi overveje at lade min kone tage med mig til Tyskland. Indskrive hende i de forskellige systemer, faa hendes tyske opholdskort og saa rejser hun tilbage til Kina.
Den del der handler om at melde sig til systemerne kan vel nemt klares paa max. 14 dage, og der er vel ikke noget krav om at hun fysisk skal vaere i Tyskland bagefter?
Naar det saa er tid til at flytte til DK, saa soeger vi opholdskort til DK fra Tyskland og foerst naar det er sikret komme hun og vores dreng til DK?
Hvis ikke det var fordi det ville goere DF glade, saa ville vi nok bare blive helt vaek fra Danmark