sundhedskort
sundhedskort
Hej, jeg har et problem.. jeg bor i sverige, og har arbejdet i danmark, men siden jeg er gravid har jeg sagt op "er på pause" mit grænsegænger kort gælder kun til december d. 31. og jeg har termin den 4 jan. Hvad gør jeg nu? for jeg arbejder ikke længere...
Re: sundhedskort
Først skal du jo være helt sikker på, at du ikke er berettiget til at få kortet fornyet. Spørg hos Borgerservice. Og er svaret nej, ja så er du henvist til det offentlige sundhedssystem i Sverige og kan ikke gøre brug af det danske, medmindre du opholder dig i DK på besøg og det handler om akut sygdom eller tilskadekomst.
ja jeg ved jeg bør tage til borgerserviece, emen grunden til jeg ikke gør er, fordi jeg er bange for de vil nægte at jeg kan benytte sunhedssystemet i december måned også, da jeg ik arbejder..
Men jeg studere stadigvæk, og jeg får SU.. som jeg selv ved, bliver der trukket skat fra min su.. det betyder vel så at jeg godt kan få fornyet mit sunhedskort?
Men jeg studere stadigvæk, og jeg får SU.. som jeg selv ved, bliver der trukket skat fra min su.. det betyder vel så at jeg godt kan få fornyet mit sunhedskort?
Nej, en studerende kan ikke få det særlige sundhedskort. Det afgørende i den forbindelse er, om du betaler ATP eller ej.
Hvis jeres barn alligevel skal fødes i Sverige var det måske også meget rart, at du gjorde dig bekendt med systemet der.
Hvis jeres barn alligevel skal fødes i Sverige var det måske også meget rart, at du gjorde dig bekendt med systemet der.
hvordan er systemet i sverige?
er der nogen der ved det?