Jeg kan se fra dine andre indlæg, at I har været gift i mange år. Så måske skulle du starte med at fortælle lidt mere om, hvorfor det ikke er lykkedes jer at komme til at bo sammen endnu?
Men som de andre er inde på, så kan man jo ikke blive fritaget fra nogle af de mange krav, bare fordi man har børn sammen eller er gravid. Så hvis I gerne vil bo sammen i Danmark, så må I jo sørge for at leve op til de krav, som alle andre også skal leve op til, og som du kan læse om under ”jeg vil… familiesammenføres”.
Hvilket først og fremmest vil sige, at du skal gøre dig fri af evt. socialhjælp. Desværre er der så en karantæne på 36 måneder efter modtagelse af sociale ydelser, så hvis du p.t. lever af bistandshjælp og oven i købet er gravid og dermed skal på barsel, så har det hele jo ganske lange udsigter.
Men så kan I jo overveje at benytte jer af EU-reglerne, lige så snart du har fundet dig et job f.eks. i Hovedstadsområdet, så du kan pendle til dette job fra en bolig i Sverige. Det kan du læse mere under ”jeg vil… flytte til Sverige/EU-land”.
I kan også søge efter Sveriges nationale regler, hvis det er muligt for dig at finde en bolig i Sverige, selvom du ikke kan fremvise nogen lønsedler m.m.
Ud fra, hvad du skriver, så lyder det som om, I bliver nødt til at tage lidt mere ansvar for jeres egen tilvæ-relse, end I hidtil har gjort, i stedet for bare at lade det hele sejle og tro, at problemerne løser sig af sig selv, eller at nogle andre løser dem for jer.