Ansøgning til opholdskort.
Ansøgning til opholdskort.
Hej allesammen herinde, jeg har et spørgsmålangående hvor lang tid det tager at få opholdskrt i sverige..
Jeg har d. 9 marts sendt min konens ansøgning til migrationsverket og der nu gået 7 måneder men har ikke fåt svar endnu.
Er det normalt at ma venter mere en 6 måneder at få sar, og hvad kan jeg gøre... Har prøvet at kontaktemigrationsverket, o får svar at de ikke har kigget på hendes sag endnu.
Jeg har d. 9 marts sendt min konens ansøgning til migrationsverket og der nu gået 7 måneder men har ikke fåt svar endnu.
Er det normalt at ma venter mere en 6 måneder at få sar, og hvad kan jeg gøre... Har prøvet at kontaktemigrationsverket, o får svar at de ikke har kigget på hendes sag endnu.
Re: Ansøgning til opholdskort.
Nej, det er ikke normalt. Det må højst tage 6 måneder. Klag til Migrationsverket eller få fat i SOLVIT i Sverige for at få gang i sagen.
Antepli har du fået en kvittering for at du har ansøgt??
tror skam heller ikke det er normalt.. det plejer da og gå rimelig stærkt syndes jeg med mindre de mangler nogle ting..vi fik selv svar på 3 dage og kender en del der også har fået svar rimelig hurtigt så der må da være et eller andet galt der 
Jeg harringetmange gne og klaget, men uden nogen hld, deenete jeg har fået at vd at je stadig er på ventelisten.
jeg har fået kvitering for a mine papir er i orden, og at de ikke mangler nogle papir.
Jg bliver snart sindsyg af a vente.
jeg har fået kvitering for a mine papir er i orden, og at de ikke mangler nogle papir.
Jg bliver snart sindsyg af a vente.
Klagen bør være skriftlig og henvise til det relevante direktiv. Og du kan som sagt også kontakte SOLVIT eller rådgivningen i ÆUG for at lægge pres på migrationsverket.
Hmm det er da meget mærkeligt. vi fik opholdskortet på et par dage, og det var selvom at jeg hverken havde pendler kort og på mine lønsedler stod der min danske adresse( ret dumt ja) men vi fik det på under 3 dage.
Så du må klage skriftligt som de andre også skriver. behandlingstiden er jo også max 6 måneder.
Så du må klage skriftligt som de andre også skriver. behandlingstiden er jo også max 6 måneder.
Er der nogen herinde der kan hjælpe mig, hvordan jeg skal skrive en klage.. min sags nummer er 11-481984...
på forånd mange tak.
på forånd mange tak.
Min kone fik EU opholdstilladelse i Sverige efter 2 dage.
Nu venter vi i DK. Indtil viderer har vi ventet 3 1/2 maaned.
Nu venter vi i DK. Indtil viderer har vi ventet 3 1/2 maaned.
Jeg fatter det ikke.. jeg bliver snart sindsyg..
Min ven som er dansk, han søgte en uge efter mig, og vi arbejde samme sted, kom med samme løn og alt andet.. Han fik svar efter 30 min, og jeg venter stadig..
Min ven som er dansk, han søgte en uge efter mig, og vi arbejde samme sted, kom med samme løn og alt andet.. Han fik svar efter 30 min, og jeg venter stadig..
-
fundiver199
Udfyld kontaktformularen til rådgivningen under "kontakt", så kigger vi på jeres sag og kan evt. hjælpe med at skrive et formelt brev til Migrationsverket.
som noget nyt kan man ppå migrtionsverkets hjemmeside gå ind og tjekk om man har fået svar
se dette link:
http://www.migrationsverket.se/info/2306.html
se dette link:
http://www.migrationsverket.se/info/2306.html
Er der nogen her der kan fortælle mig hvilket skemanr. man skal udfylde for at få opholdskort. Jeg har kigget på en side, men der ser jeg , at der er flere som jeg kunne bruge, men hvilket bilagsnr er det ?. Lige lidt om vores situation. Vi flytter til Sverige i slutningen af denne måned og søger efter eu reglerne. Og vil straks søge om opholdskort. Vi har fået en førstehånds lejekontrakt og har i sinde, at blive boende i længere tid, måske for altid. Vil i fortælle mig skemanr. samt hvad vi ellers skal gøre når vi kommer derover. Folkebogføres og lignende. Jeg har læst et sted, at man skal gå til folkeregisteret her i København og melde flytning og få et Nordisk flyttebevis, men er det korrekt ?
På forhånd tak for jeres svar
På forhånd tak for jeres svar
Er der nogen som ved noget om mankan hve add i sverige og arbejde i dk.