Hmm mærkeligt.. Det står der inet om i de breve vi har modtaget fra migrationsverket. nårh men vi må lige prøve at ringe til dem så.. tak for svar krikris@missy; I Sverige har opholdskortet ikke et billede, men ja man skal møde på migrationsverket
hvor de tager billeder mæler højden etc og så gemmes de info i deres database
Hvor lang tid venter i? Opholskort?
Re: Hvor lang tid venter i? Opholskort?
Je sad lige og så på migrationsverkets hjemmeside og kan se de har sent åbent om torsdagen. Nu er det sådan at vi i sidste uge fik opholdskort, men har endnu ikke været forbi migrationsverket for at tage billeder osv. det har været lidt svært for mig at få fri. men nu kan jeg jo se at om torsdagen kan jeg sagtens nå at tage derover efter arbejde. her er mit spørgsmål bare: er det ok vi kommer ca 3uger efter vi har fået opholdskort for at tage billeder osv.? jeg har prøvet at ringe til dem tidligere men kommer ikke igennem, ved ik om det er fordi jeg er i kø eller hvordan 
Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår dit spørgsmål.
Men det er jo bare at møde op på Migrationsverket og trække et nummer og stille sig i kø, indtil man kan blive fotograferet.
Men det er jo bare at møde op på Migrationsverket og trække et nummer og stille sig i kø, indtil man kan blive fotograferet.
Hehe skaanebo jeg tror det måske er mig der har været lidt forvirret inden jeg skrev det. Men spørgsmålet er egentlig bare er der nogen tidsfrist på hvornår man skal møde op. altså er det inden 1 måned eller er det ligemeget hvornår man tager derover??
Nu spørger jeg jo lige dumt ... hvorfor skal der tages billede af en på Migrationsverket?
På opholdskortet (eller i brevet til det) står der tydelig det ikke er ID-kort og ID-kort udstedes vel af Skatteverket, af ens bank eller Posten?
På opholdskortet (eller i brevet til det) står der tydelig det ikke er ID-kort og ID-kort udstedes vel af Skatteverket, af ens bank eller Posten?
Nu har vi så været i skatteverket og søgt om et Cpr nummer til min mand hvorefter vi tog til migrationsverket for at få taget billeder. men den rare dame ved skranken fortalte os at der ik sku tages billeder da det var et Eu kort vi havde fået. Det kan jeg slet ik få til at hænge sammen. Er der nogend er kan hjælpe her. er vi blevet fejlinformeret af damen, eller er der kommet noget nyt hvor man nu ikke længere skal tage billeder måles osv??@missy; I Sverige har opholdskortet ikke et billede, men ja man skal møde på migrationsverket
hvor de tager billeder mæler højden etc og så gemmes de info i deres database
HMM jeg kan ikke huske vi fik taget billeder på mikrationsverket... vi fik først taget billed da vi søgte om id kortet på skatteverket.....man kan jo søge om opholdskort ligeså snart man kommer til sverige.. min svigermor som fik visum til sverige på bare 1 uge har nu os fået opholdskort her i sverige..nu kan hun frit rejse ind og ud til sverige i 5 år og passe sit barnebarn dejligt
)))))) syndes sverige bare er så gode til det der...
hmm nu er det sådan min mand har fået opholdskort og vi var var på skatteverket igår for at søge om CPR og sku til at søge om et opholdskort til ham. Og vi sku egentlig også have bestilt et ID kort til ham, men aftalte at vi ville komme tilbage på et snere tidspunkt for at søge om det da vi havde lidt travlt. men synes bare jeg havde den opfattelse at man herinde på ÆUG.dk mente at der sku tages billeder, måles osv på migrationsverket når man har fået sit opholdskort. derfor vil jeg gerne høre fra folk der har søgt om opholdskort om der er blevet taget billeder osv eller??HMM jeg kan ikke huske vi fik taget billeder på mikrationsverket... vi fik først taget billed da vi søgte om id kortet på skatteverket.....man kan jo søge om opholdskort ligeså snart man kommer til sverige.. min svigermor som fik visum til sverige på bare 1 uge har nu os fået opholdskort her i sverige..nu kan hun frit rejse ind og ud til sverige i 5 år og passe sit barnebarn dejligt )))))) syndes sverige bare er så gode til det der...
som sagt vi har ik fået taget billed til opholdskort...kun til ID kortet på skatteverket.. men der opholdskort er det ik den på 5 år vi taler om her??? der skal nemlig ik billed på eller noget som helst..det kun på ID kortet der billed på osv..
Hej Ishak.som sagt vi har ik fået taget billed til opholdskort...kun til ID kortet på skatteverket.. men der opholdskort er det ik den på 5 år vi taler om her??? der skal nemlig ik billed på eller noget som helst..det kun på ID kortet der billed på osv..
Jo det er det opholdskort på 5 år vi snakker om. Du skal have tusind tak for hjælpen.
jeg blev bare en anelse forvirret over de tidligere svar på dette indlæg. fik den opfattelse at der ksu tages billeder. men det må jeg konstatere at det skal der ikke.
hej mit navn er hassan og er dansk statsborger min kone ha søgt opholdskort til sverige igennem svenske konsulant i lebanon i maj 2010 men ha ik fået opholdskort i nu. jeg bor i sverige i malmø og studere i kbh få su og arbejder i wekkenden så jeg har et løn efter skat ca dkkr:12000 i sverige har jeg lejet i værelse hos min ven som bor i 3 værelses lejligehed i malmø. det der er sket at de har sendt mig et brev at jeg er indkaldt til et møde på migrationsverket hvor jeg skal medbringe personbevis pas og sidste løn seddel. Det jeg ik forstå med at møde er det afslag eller hvad ku det være der min kammarat den gang han sku få sin kone her til sku han ik til møde der gik 2 måneder så fik hun opholdstilladse derfor undre det mig hvorfor jeg skal til møde næste uge og medbringe pas lønseddel og personbevis håber i kan hjælpe vis andre har prøvet det samme som altså ha været indkaldt til møde eller har hørt fra andre det har prøvet fordi for en måned efter min kone har søgt om opholdstilladse sku jeg dokumenter arbejd og bolig pas osv og det gjorde jeg i juni 2010 og har ventet siden der nu bliver jeg kaldt til møde hvor efter 6 måneder og aner ik hvorfor jeg skal til et møde i næste uge og der stå i brevet medbring pas/id-kort sidste lønseddel og familjebevis. nogen der har prøvet noget ligende der kan fortælle lidt om deres sitation.mvh hassan.
Jubiii .Min mand fik sit opholdskort i dag kun en uge efter vi havde søgt, og han havde ikke noget cpr.nr da vi ansøgte, dette fik jeg at vide, at det skulle vente til han havde fået sit kort. Mit cpr. kom også idag, kun 8 dage efter ansøgning.
Jeg tror det er vigtigt, at man har alle papirerne med i første omgang, så er det ikke nødvendig at trække sagen, så find ud af hvilke papirer der skal medgives.. På migrationsverket sagde de , det kunne tage op til 6 måneder, men 1 uge det er bare toppen. Og i Folkebogføringen sagde de, at det ville tage ca. 4 uger, og øv de kunne ikke starte på vores sag på migrationsverket før de havde fået "grønt lys" fra folkebogføringen. Det hele er gået meget hurtig for os. Jeg skal lige sige vi flyttede til Malmø for en uge siden, og jeg/vi har fået egen lejlighed,vi var så heldige at finde en der gerne ville bytte og lejligheden er i et meget pænt kvarter, så alt i alt har vores papirer været i orden, derfor denne hurtige behandling.
Jeg tror det er vigtigt, at man har alle papirerne med i første omgang, så er det ikke nødvendig at trække sagen, så find ud af hvilke papirer der skal medgives.. På migrationsverket sagde de , det kunne tage op til 6 måneder, men 1 uge det er bare toppen. Og i Folkebogføringen sagde de, at det ville tage ca. 4 uger, og øv de kunne ikke starte på vores sag på migrationsverket før de havde fået "grønt lys" fra folkebogføringen. Det hele er gået meget hurtig for os. Jeg skal lige sige vi flyttede til Malmø for en uge siden, og jeg/vi har fået egen lejlighed,vi var så heldige at finde en der gerne ville bytte og lejligheden er i et meget pænt kvarter, så alt i alt har vores papirer været i orden, derfor denne hurtige behandling.
-
fundiver199
Tillykke med det 
-
morehope88
Hej.
Min mand kom til danmark på besøgsvisum for en måned siden. jeg flytter helt til sverige omkring 31. januar. Til den tiden vil jeg søge om opholdskort til min mand, men det jeg ikke forstår hvordan kan en som ikke er registreret som borger i et land have et personnummer, i hvilken anledning skal jeg søge personnummer til min mand når han endnu ikke har fået ophold i sverige???
Min mand kom til danmark på besøgsvisum for en måned siden. jeg flytter helt til sverige omkring 31. januar. Til den tiden vil jeg søge om opholdskort til min mand, men det jeg ikke forstår hvordan kan en som ikke er registreret som borger i et land have et personnummer, i hvilken anledning skal jeg søge personnummer til min mand når han endnu ikke har fået ophold i sverige???
I kan begge få svenske personnumre, når I flytter til sverige. Det er bare en tur på skatteverket.