Jeg har været førtidspensionist i ca 20år og vi bor i en lejet lejlighed her i Danmark og vores økonomi er helt fin altså jeg er sikker på vi kan vise kontoudtog som beviser vi kan klare os selv udover de 12mdr i Sverige.
Lidt spørgsmål.
1,- Er det okay, at fremleje sin lejlighed i Danmark ud eller vil man så få afslag da de ikke mener hensigten har været, at bosætte sig seriøst i Sverige?
2,- Skal man flytte samtlige konto fra Danske banker til Svenske eller er det fint nok hvi man opretter hver en konto i Sverige.
3,- Man skal vel nok også opsige alle forsikringer i Danmark og tegne nye i Sverige.
4,- Hvis man har en kammerat som har et hus i Sverige er det så fint nok, at lave en lejekontrakt også bo der i 5mdr og hvis tilfældet så er man får hjemve så, at rejse tilbage til Danmark? Eller evt søge om ophold efter EU reglerne fra Sverige. Jeg skal jo absolut inden vi flytter være helt 100% SIKKER PÅ, AT VI IKKE PLUDSELIG STÅR I EN SITUATION HVOR MIN KONE NÆGTES OPHOLDSTILLADELSE.
5,- Vi har nu kendt hinanden i 3 år og regner stærkt med, at vi skal have et barn sammen indenfor det næste års tid iøvrigt har vi ingen børn, ved ikke om det ændrer noget hvis der kommer et barn ind i billedet?
Jeg vil bestemt benytte mig af dette udemærket forum hele vejen igennem forløbet. Kan se man skulle have ret til, at gøre brug af disse Eu regler efter 10uger i Sverige men hvis man falder til derovre kan det jo godt være man bliver der længere det er jo ikke til, at vide
På forhånd tak